Dark Evolution Viper

Status
Not open for further replies.
Wat is er eigenlijk aan de zuiger gedaan, ik zie het zosnel niet?

De rand onder het pistongat is omhoog gehaald zodat het naaldlager beter gesmeerd wordt. (Godver, tis nogsteeds moeilijk... De nederlandsche taal met D's en T's.. :X)

De rest bedankt voor de reacties!

Nu ziek thuis, dus ontsteking is al afgesteld en de overrange al gemonteerd. :)
Enige nadeel, mijn carburateur is te lomp voor een schuin spruitstuk. Dus kan nog niets anders monteren totdat mijn subframe omgelast is.

De carb DO 26mm VHST:

[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/Inlaat traject/p6277.jpg[/ir]

[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/Inlaat traject/p6278.jpg[/ir]

En het spruitstukje. Wigje + piaggio spruitstuk heb ik ook liggen, maar ben wel eens benieuwd wat dit gaat doen. Aangezien dit spruitstuk een doorlaat heeft van 26mm.. :)

[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/Inlaat traject/SIMG3860.JPG[/ir]

Ook heb ik het spruitstuk al aangepast zodat hij recht naar achteren kan. Als ik hem schuin zou monteren zat er een gedeelte van mijn frame in de weg.

[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/Inlaat traject/SIMG3859.JPG[/ir]

Als je benieuwd bent naar wat schuine spruitstukjes doen dan moet je dat Hebo spruitstukje eens proberen, uiteraard wel zelf bewerken. Doen het lang niet verkeerd ten opzichte van een wigje met spruit..

Ik weet dat (volgensmij) RR-tuning ook met zo'n spruitstukje gereden heeft. En dat deed het inderdaad niet verkeerd nee. :)

Zal wel weer mooi worden
van een speedfight die niet al te mooi was heb je ook een pareltje gemaakt :D
suc6

nice BojT :) is in ieder geval wel weer een apart project net als je speedfight was in zijn laatste fase, blijf het jammer vinden dat je die verkocht hebt... zie het wel goedkomen met het uiterlijk van deze scooter en de prestaties ben ik zeer benieuwd naar binnenkort een keer s'avonds knallen in oldenzaal als alles af is?

Ik heb nog wel een RS24/10 liggen achter voor je, alleen een pia model:P

Btw jij bent ook een projectenbouwer, zo heb je er 1 zo is er weer een nieuwe:P

Spreek je..

dat spruit naar achter mikken? krijg je een beste werveling aangezien de overloop van spruit->menbraam egt bagger is. beter pak je een hebo menbraam ;)

Haha jaaa, had ik toch gelijk een hele tijd terug :D Tis een Vipertje geworden :) Tof man! K heb dr wel vertrouwen in dat je er weer wat moois van weet te maken, je hebt jezelf ondertussen bij mij wel bewezen.
Succes!

Vet spul :) aan je vorige projectjes te zien word dit ook wel een mooie

Boek je trouwens meer winst met een 28mm ten opzichte van een 26mm of valt het allemaal wel mee?

dat spruit naar achter mikken? krijg je een beste werveling aangezien de overloop van spruit->menbraam egt bagger is. beter pak je een hebo menbraam ;)

Wordt nog aangepast voor een betere overloop. :) Ik ga er alleen niet teveel tijd in steken aangezien ik het idee heb dat een wig met pia spruitje het toch beter zal doen. :)
boit.. die zuiger aan pase is dat willekeurig gedaan of zijn hier ook nog waardes voor ?

gr robin
Ik heb geen idee, misschien zou je dat aan Aad moeten vragen. :)

Haha jaaa, had ik toch gelijk een hele tijd terug :D Tis een Vipertje geworden :) Tof man! K heb dr wel vertrouwen in dat je er weer wat moois van weet te maken, je hebt jezelf ondertussen bij mij wel bewezen. Succes!
Thnx voor het compliment! :W
En inderdaad, door een aantal reacties van mij was het wel duidelijk. :P
Vet spul :) aan je vorige projectjes te zien word dit ook wel een mooie

Boek je trouwens meer winst met een 28mm ten opzichte van een 26mm of valt het allemaal wel mee?

Ik heb geen idee. Denk dat dat op elk motorblok verschillend is.
Als deze carb niet naar behoren presteerd, en het niet mogelijk blijkt er een 20+ score mee neer te zetten komt er toch een Keihin 28. :)

De rest ook bedankt voor de reacties. :)

Even ter verduidelijking, ik ga niet voor een monsterscore met dit blokje. een 20pk SAE vind ik meer dan genoeg. Plus dat het geen verkeerde score is met een EVO2... Alles wat meer is, is leuk meegenomen. Maar ik heb geen zin om er nog eens 1000 euro tegenaan te gooien. :)

Maar ik heb geen zin om er nog eens 1000 euro tegenaan te gooien. :)

Alhoewel dit geen kostenloze update is. :rolleyes:

Mini update 13 juni 2007

Dus... Tijden lang gezocht naar nieuwe remschijven. Niets gevonden dat mooi was. Totdat ik tijdens een gesprek met AFTERSHOCK de tip kreeg om opzoek te gaan naar kart schijven. Die tip heb ik opgevolgd en uiteindelijk, met puur toeval, een ultiem mooi kart schijfje gevonden.

Magura Kartschijf, 190mm, 3 gaats en past direct zonder aanpassingen. :W

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22751&stc=1&d=1181770447[/ir]

Deze komt in combinatie met een Braking schijf die ik vandaag gekocht heb.
Verdere updates laten nog even op zich wachten aangezien ik mijn camera verkocht heb. Ik zit in ieder geval niet stil... :)

Attachments

• DSCN0930.jpg
    DSCN0930.jpg
    147 KB · Views: 5,133
Status
Not open for further replies.
Back