DD EVOLUTION VIPER

nsrracer88

Well-Known Member
mede scootereraars :D

mijn naam is Jimmy Engbers beter bekend als Djimbo of nsrracer. ik ben 20 jaartjes oud en ik woon in het prachtige dorpje lonneker dichtbij enschede. ik heb inmiddels 2 jaar mijn motorrijbewijs en ook mijn autorijbewijs. maar het scootervirus is er weer lekker ingekomen :cheer::D

-*-*-**-*-*-**-*-*-*-*-*-**--**-*-*--**-*-*-*-*-**-*-*--*-*-**-*-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-*-*--

VERLEDEN​

ik heb ongeveer 6 jaar terug deze viper gekocht, helemaal in onderdelen:

DSC01237.jpg


daarna zo gemaakt en er 2 jaar op naar school gereden:

DSC01528.jpg


zo ging ie ongeveer 2 jaar geleden de schuur in:

DSC01426.jpg


al flink verbeunt en inmiddels 3 setups later :p

toen besloten om hem begin van de zomer maar weer eens voor de dag te halen en hem weer de oude vertrouwde blauwe kleur te geven. helaas zag ik het op een gegeven moment niet meer zitten. en besloot ik hem te koop te zetten. na vele stomme biedingen later heb ik hem er maar weer afgehaald en besloten het grondig aan te pakken. en er 1 keer flink de schouders onder te gaan zetten :)

*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-**--*-**--*-**--*-*--*-*-*-*-*-**-*--*-*-**-*--*-*-*-*-*-*-*--**--*

Mijn Doel

een leuke straat/buurt scooter waar ik ook af en toe eens mee naar meetings kan gaan zonder me ergens voor te schamen :D

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*--***-*-*-*-*-*--*-*-**-*--*-**--*-*--*-*-*-*-*-*

Het Project

het is allemaal vorige week maandag begonnen na een gesprek op msn met een buurjongen op msn die me aanbood om me te helpen met het grondig aanpakken van de scooter

Maandag 17 november 2008

vanavond even met dennis gesproken en die heeft me gelijk geholpen met schuren. en het aanpassen van de voorkap. hier hebben we een gedeelte van de nieuwe sr voorkap ingemaakt wat erg mooi staat en ook nog erg mooi aansluit :) we willen de lijnen een beetje doortrekken op de voorkap zodat het lijkt of het zo hoort. ik ben er in elk geval erg blij mee.

vooruitstaande clamp is ook nieuw staat erg goed :D

PB170042.jpg


PB170039.jpg


PB170056.jpg


PB170049.jpg


PB170048.jpg


geschuurde achterkap door dennis:

PB170058.jpg


zo mooi sluit het dus aan :)

PB170041.jpg


totaalplaatje:

PB170046.jpg


kappen hangen nog wat los :p

dennis hartstikke bedankt voor je hulp, voor het SR rooster en de poly & plamuurspullen :)

Woensdag 19 november 2008

nou paar kleine updates. nja klein :p

vanavond maar een complete AC viper erbij gekocht

helemaal origineel

foto's hiervan heb ik niet aangezien hij gelijk uit elkaar is gehaald.

voorkap tot nu toe. begint al aardig vorm te krijgen :)

voorkap.jpg


opt AC frame:

19112008075.jpg


Vrijdag 21 november 2008

nou vanavond weer lekker aan de slag geweest :)

vies blokje:

PB210067.jpg


beginnen met demonteren:

PB210078.jpg


voorpootjes uit elkaar halen:

PB210068.jpg


dan krijg je dit:

PB210072.jpg


en dan dit :D

PB210077.jpg


frame na de roestprimer en de eerste hele dunne laag rood:

PB210060.jpg


andere deeltjes:

PB210076.jpg


frame na het spuiten :) lekker signaalrood :D

PB210073.jpg


PB210081.jpg


PB210082.jpg


Zaterdag 22 november 2008

paddock gekocht
Yss racing professional achterveer
en een nieuwe treeplank :)

PB220085.jpg


PB220086.jpg


4 uur smiddags

keeringen zijn besteld en komen woensdag binnen :?

heb de originele voorpoten er maar ff ingezet

zover zijn we nu :)

PB220089.jpg


PB220090.jpg


10 uur savonds

en nog maar weer een update. 2e set velgen er maar ingehangen. andere set word gestraald en laat ik rood coaten :)

ff wat foto's gemaakt. bochtje van de AGP ook ff ingewikkeld :)

PB220093.jpg


PB220094.jpg


PB220095.jpg


PB220096.jpg


PB220097.jpg


PB220102.jpg


PB220105.jpg


Zondag 23 november 2008

nou vanmorgen ff de scooter naar buiten gezet

bandjes even zwart gemaakt
kickstarter erop
plaatje voor de elec starter erop gezet (made by dennis) thx daarvoor :)

PB230124.jpg


PB230125.jpg


PB230126.jpg


PB230127.jpg


PB230128.jpg


Maandag 24 november 2008

paar kleine updates :)

buddy en tank schoongemaakt en gemonteerd

PB240130.jpg


stof meegenomen voor het bekleden van de binnenkant van de buddy :)

PB240131.jpg


spatbord en voorrem let ook even op de mooie afdekdopjes 8) voor de vooras moet ik ze nog halen :p

PB240132.jpg


hpi gemonteerd en enkele afdekdopjes

PB240138.jpg


later op de avond

update :)

buddy bekleed ik kom alleen onderin in de knup :p mja daar moet ik hem ook vastzetten dus maak ik er wat leuks in :p

wil dus niet zeggen dat het masker erin blijft 8)

PB240139.jpg


PB240140.jpg


PB240141.jpg


buddy is weer een beetje goor geworden van de lijm :p moet ik even weer schoonmaken

eind van de dag

nou weer even bezig geweest net :D

beste achterkap die ik had erop gezet :)
buddy erop (word nog rood of custom denks)
tussenkap in de spuitplamuur gespoten
snelgas erop
handvaten erop gezet
afdichtrubber van de buddy vervangen voor een mooiere

PB240150.jpg


PB240149.jpg


Dinsdag 25 November 2008

kleine update maar weer :)

kapjes er ff opgezet om te kijken of alles een beetje spanningsvrij gemonteerd kan worden :D

staat erg mooi vind ik :)

PB250154.jpg


PB250160.jpg


Woensdag 26 november 2008

net ff wat spulletjes opgehaald

nieuwe rolletjes
voorvorkkeerringen
voorvorkolie
stage 6 halfpoulie (van streetroxborne)

PB260182.jpg


PB260184.jpg


Vrijdag 28 november 2008

DD carter, nieuwe rito race as (pen 12) en 28mm schuin spruitstuk opgehaald bij lars_rox bedankt hiervoor nog ;)

foto's:

PB280185.jpg


PB280186.jpg


PB280188.jpg


top nardo vertandingsdeksel had ik al een hele tijd liggen

PB280187.jpg


asje met de rox velgen die eronder komen :)rox velgen heb ik vorig jaar al een keer opgehaald bij MDC, deze worden uiteraard gestraald en rood gecoat :)

PB280189.jpg


montagepunten van de ontsteking bleken bij thuiskomst kapot te zijn dit hebben we inmiddels netjes opgelost :)

zaterdag 29 november 2008

vanmorgen ff de scooter onder de carpot gezet om een paar picca's te maken. helaas nog niet erg mooie foto's mja het regende helaas

:D

PB290201.jpg


PB290200.jpg


PB290190.jpg



later vanmiddag nog enkele onderdelen erbij gehaald :)

nja update maar weer :D

bult deeltjes erbij gehaald

4 tapeinden
4 moeren
4 ringen
blanke glasset viper
klein carterdeel (niet op foto)
vertantandingsoliedopje
vertandingsolie
universele gaskabel
2 krukaslagers
setje carterbouten
carterkappakking (niet op foto)
6 slangklemmen gehaald
stage6 rempotdeksels :D
vertandingsdekselpakking
2 blokophanginglagers
doorzichtige koelslang

foto's

PB290204.jpg


PB290206.jpg


PB290207.jpg


-*-*-*-*-*-*--*-*-*-*-*-*-*--*-**-*--*--*-*--*-*-*-*-**-*--*-*-**-**-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*-*-*-*-*-*

De Setup

de setup is nog niet helemaal compleet maar zal vrijwel zeker worden:

Polini Evo 1 cilinder getuned door een onbekende. later afgewerkt door mezelf aangezien dit nogal slecht was gedaan
AGP uitlaat met malossie demper (sommige zullen hem misschien nog kennen van de XSH Rox)
rito pen 12 as met c4 lagers
hpi 05
malossie vl12
malossie multivar
malossie kevlar belt
malossie flyclutch
28mm schuin spruitstuk
28 mm oko/keihin (is het enige wat ik nog niet heb)
originele poulies en vertanding

-*-*-*-*-*-*-*-*-*--*---*--*-*-**--**-**-*-**-*-*-*-*-**--*-*-*-*--*--*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Het Uiterlijk​

uiterlijke veranderingen zullen zijn:

nieuw model sr rooster in de voorkap
dd blok
rood gecoate aerox velgen
tnt stuur
tnt vooruitstaande clamp
tnt afgedraaide clamp
kleur op de kappen :p welke is nog niet bekend
rood frame

****************************************************************************************

To Do's​

velgen stralen
velgen rood coaten
nieuwe bandjes
blok even opnieuw laten stralen
alles overbouwen op het DD blok
28mm carb regelen
aerox remmerij uit elkaar halen en spuiten, remhevels en klauwen worden rood
nieuwe remblokken
stalen remleidingen
remmen monteren
stage6 monsterdisk + adapter
wave schijfje achter
aerox voorvork regelen + polijsten
wieladapter regelen
kappen afmaken
kappen spuiten
chroom carterkap
chroom waterpomphuis
en vast nog wel meer dingetjes

zeg even wat je ervan vind en als je evt ideeen hebt :)
 
Advertisement - register to remove this

begint er al goed uit te zien,
voorkap is wel speciaal maar vind alleen dat de koplamp gaten te groot zijn,hier zou je misschien nog iets mooiers van kunnen maken:)

voor de rest ben ik benieuwd
 
nja ik weet nog niet wat ik doe ik denk dat ik gewoon de koplamp monteer en er een panty overheen trek. t moet ook nog een beetje op een viper blijven lijken vind ik
 
Vind het een leuk project, zou alleen wel een echte Keihin nemen, een andere uitlaat kiezen en je had je frame beter goed kunnen spuiten in plaats van moeilijk berijkbare plekken maar half. Maarja aan de andere kant, als er toch kappen overheen gaan .. :)
Succes! Vind het een mooi ding

Die koplampen zou ik idd iets van booskijkers op polyesteren ofzo, ze lijken groot zo met die redelijk kleine roosters
 
Heel goed bezig zo. Ik vind dit persoonlijk een stuk vetter dan frames die al lang niet meer op scooters lijken :W.

Ben je van plan om SBO te gaan rijden??
 
thx voor de reakties

ik moet nog even kijken wat ik ga doen met de voorkap. het probleem is dat de lamp net iets voor de kap komt te staan. dan krijg je van die bolle booskijkers. dit vind ik dan weer niet mooi.

k ben aan het zoeken naar een goede carb. mja het gaat me er niet om het onderste uit de kan te halen, tenminste voorlopig nog niet. misschien later alsnog. ik wil eerst maar eens het dd blok eronder gooien en kijken wat het zo doet. hij liep voor die tijd in ieder geval al aardig goed met een 21mm carb :p

uitlaat kun je over twisten mja het is in ieder geval wel een apart pijpje. en zul je niet gauw een 2e tegenkomen.

mja genoeg hierover.

k heb net de beide remsystemen volledig uit elkaar gehaald. k heb toch maar besloten de remhevelhouder (oid) te polijsten ipv rood te spuiten staat toch mooier denks :) van de week ff 2 revisisiesetjes halen dan weet ik zeker dat het goed zit. ook even 2 mooie hevels halen en dan kan het weer in elkaar :)

verder ook alvast de koelslang aangelegd en de draden van de killswitch getrokken en de bandjes van de aerox velgen afgehaald./ hopelijk kan ik ze van de week laten stralen en dan naar de coater brengen
 
net een revisiesetje gehaald voor de remhevel achter en ook een remklauwrevisieset voor achter ze hadden niet alleen de remblokjes opgeremd maar zelfs de remzuiger erbij :p, verder nog stage6 remhevels gekocht en 2 setjes remblokken.

k heb inmiddels het goede carter overgezet, dus dat kan zo snel mogelijk naar de straler zodat ik kan beginnen met het overbouwen van alles op het DD blok :)

foto van het vandaag gekochte spul:

PC010232.jpg


ik ga zometeen beginnen met het afbijten van de remhandels zodat ik ze kan polijsten :) dan kan ik alles weer met vers spul in elkaar draaien :)
 
omdat ik de arox velgen had liggen :p

mja update. gisteravond lekker aan de slag geweest met de remmerij. de lak wou erg slecht van de rempompjes af :( gevolg......heel veel verfafbeit en poetsen met staalwol. is wel erg mooi geworden :)

PC020233.jpg


die vlek op het linkerrempotje is gewoon een beetje smeer

foto is een beetje donker ik zal ze zo even monteren en nog een foto maken
 
kleine update maar weer :)

net even weer een paar dingetjes opgehaald :

aerox voorpoten
wieladapter + schijf
MHR replica uitlaat met enkele deukjes

tevens heb ik de rempompjes gemonteerd.....staat erg goed :D

foto's volgen morgen :)
 
ik kon hem voor een erg strakke prijs erbij meenemen en dus maar gedaan :)

foto'tjes van de gekochte spullen en de gemonteerde rempompjes.

PC030237.jpg


PC030238.jpg


PC030239.jpg


PC030240.jpg


vanavond maar eens met de voorpoten aan de slag. was trouwens een complete voorvork met t-stuk. ik heb alleen de voorpoten nodig en de vooras :p

voorpoten hebben wel wat aandacht nodig. kleurencombo is nog niet helemaal bekend. word in ieder geval iets met rood :p

kappen ben ik ook nog niet echt mee verder geweest. komt allemaal wel. gaat alleen niet zo snel als je bijna alles alleen doet
 
ik ben over de maandelijkse bandwidht oid heen :p de foto's zijn te vaak bekeken waardoor ze offline zijn gezet komen snel genoeg weer terug :) hoop ik
 
nou weer een aantal updates

dd blokje heb ik zelf even gestraald :)
voor de rest heb ik alles overgezet op de DD carters
verse krukaslagers en keerringen
verse blokophanginglagers
ophoogblokje eronder

ik zit alleen even met de vertanding is die van een SD blok gelijk aan dat van een DD blok?

morgen foto's :)
 
Back
Top