Update 28 December
Poef poef, wat was afgelope nacht vet!
Ik zal maar bij het begin beginnen, bob kwam naar mij om te komen werken aan een ophanging voor me nos fles maar me kappen lagen niet thuis toen zei bob heel vrolijk: Nou dan gaan we die toch ff halen :+... Zo gezegd zo gedaan en richting corina (judokatje) gereden om mijn kappen op te halen..
Ze had ook nog een verse brembo remklauw en een speciaal op maat gemaakte adaptor van grimeca naar brembo.. Die dus maar gelijk meegenomen:
Onderweg naar corina (judokatje) waren we eerst nog even gestopt om flink wat polyester en plamuur zooi te halen..
Eenmaal thuis aangekomen, hebbe we alles in de kantine van onze loods gegooid en het bier koud gezet
, en toen begon het feestje om half 10, 10 uur savonds..
Bob begon eerst met de achterkap, in de underseat zaten nogwat deuken en bulten dus die heeft hij eerst helemaal strak gemaakt:
Vakman aan het werk
Toen het achterlicht en underseat eenmaal strak was gingen we bedenken hoe we die nosfles erin gingen zetten, we hadden het klepje wat daar normaal zit vastgepolyesterd en een begin gemaakt voor een gat te zagen:
Toen kwam ik op het idee om er een opstaande rand in te maken, dus wij opzoek naar een mooi koppelstuk van een riolering ofso, naar eventjes zoeken hadde we eindelijk een mooie maat gevonde :W:
Het staat echt een heel stuk netter als alleen een open gefreesd gat, en toen kwam het
! bob had een idee.. Hij heeft de buis er schuin in geduwd zodat je eerst een vlak stuk hebt, en dat er van daaruit een opstaande rand omhoog kwam:
Natuurlijk ook even kijken hoe het staat met de fles :W
Nou, dat staat natuurlijk supervet! Nu zullen jullie alwel gezien hebben dat de diameter van de buis een stukje groter is dan die van de fles.. Dit hebben we gedaan omdat we de fles zegmaar willen laten "zweven" in het gat.. Zodat je er een mooie tunnel eromheen hebt..
Naar de buis goed gezet te hebben ging bob aan de polyester:
Nog even checken hoe het ongeveer eruit komt te zien
Daarna kwam de plamuah!
Wat geschuurd en gespoten:
En dan hebben we dit als eindresultaat:
De kap is nog niet helemaal strak, maar je kunt niet alles in 1 nacht doen :W
We hebben die nacht niet alleen aan de achterkap gewerkt, maar ook aan de voorkap *D! Ik had al een hele tijd het idee in me hoofd om een sp2000 in me voorkap te kleien, maar naar wat logisch denkwerk kwamen erachter dat het niet zo heel mooi uit zou komen omdat de bollingen van de 2 kappen totaal niet op elkaar lijken..
Daarom hebben we alleen maar het roostertje gebruikt, eerst het roostertje eruit gezaaagd en toen begon bob maar met het midden bepalen:
Naar veel KUT!! geroepen te hebben, hadden we eindelijk het midden gevonden, toen begon bob met aftekenen alla bob-style:
Daarna de boel uitgezaagd, naar veel passen en meten en weer zagen en weer passen en meten en weer zagen paste het roostertje er uiteindelijk mooi in en kon ik gaan polyesteren:
En hier was de hars opeens in pudding vorm :+:
Hier de kap gepolyesterd, uitstekende delen later weggesneden met een stanleymes:
En toen naar wat schuurwerk was het tijd voor de plamuur:
En toen naar wat schuren was het dit als eindresultaat :W:
Het is nog totaal niet strak, maar dat komt nog wel.. Het gaat nu even om het idee. Hier nog de bewerkte phantom kap naast een standaard:
Aan het begin van de nacht hadden we trouwens ook nog even het sleufje in de onderkuip dicht gesmeerd:
Dit was het dus, een hele grote update over het kapwerk
!! We hebben superveel gedaan in 1 nacht, en dat is vooral te danken aaan BOB.. Hij heeft het meeste schuurwerk enzo gedaan.. *D Thnx hiervoor bob :W
Ben benieuwd wat jullie reacties zullen zijn over me kappen, dus brand maar los!!