Danny's Phantom #2

Danny Phantom

Ja, van tv ja!
[/B]Danny's Phantom #2

Mijn naam is Danny van Oers en ik kom uit het gat sprundel in noordbrabant.
Somige zullen mij mischien wel kennen van deze scooter:

klein4-1.jpg


klein3-1.jpg


Het seizoen zit er alweer op, afgelope jaar was echt een jaar van vallen enopstaan. Ik ben het seizoen begonnen met een Hebo NG en nu rijdt ik inmiddels (zoals vele anderen) met een Malossi speed.
Ik ben naar (bijna) alle sbo meetings geweest, en nog andere meetings zoals meinerzhagen gofast xdays en wat illigale.

Ook volgend jaar ga ik weer sbo rijden, in de superspecial klasse.
Jullie zullen jezelf wel afvragen waarom in die klasse? Nou daar is een simpel antwoord op, vanwege mijn bouw/gewicht is het onmogelijk om in de top te kunnen rijden, en ik wil graag weten hoever ik kan gaan met mijn scooter. Hier zit ik niet mee want bij mij gaat het juist om te kijken hoever je met een scooter kan gaan, persoonlijke records te verbreken en natuurlijk voor de fun/gezelligheid :D

Nu genoeg getypt, hier even mijn setup en plannen/doelen voor volgend jaar:

Mijn setup:
Cilinder: Malossi Mhr Speed 7T HD max*
Carters: Gekotterd & max HD tuned op Speed 7t
Uitlaat: Yasuni c21*
Krukas: Malossi RHQ pen 12*
Lagers: SKF C4*
Carburateur: Keihin 28mm PWK (echte)*
Spruitstuk: Am6 spruitstuk icm adaptorplaatje*
Luchtfilter: Geen of twinair*
Membraan: Malossi Mhr vl14/Vforce*
Variateur: MHR2000 Vario*
Koppeling: Malossi deltaclutch*
Koppelingshuis: malossi wingbell*
Poelies: Overrange poulies*
Halfpoelie: Stage6 cnc racing drive*
Ontsteking: HPI 2004*

-Meer vermogen
-Me persoonlijk record record verbeteren (8,4 sec)
-Zo licht mogelijk (zonder kappen)
-Kappen, omdat het toch een scooter moet blijven :W
-Alle sbo meetings afgaan
-Meinerzhagen 2008
-Lachgas nat systeem
-En natuurlijk veel fun :W

Ik ga waarschijnlijk zonder en met kappen sprinten, kappen komen er veel op voor show
Het blok is al compleet, en ligt nu bij HD tuning omdat ik de cilinder in eindhoven nogal flink heb laten lijden :winner:
Nog even fototje van me zuiger naar eindhoven:

Terror.jpg


Het blok kan ik ergens in oktober op komen halen, ook heb ik van kees een halve phantom in onderdelen overgenomen. Er is al flink geslepen aan het frame en me vader heeft een vaste blokophanging gelast, of ik daarmee ga rijden weet ik nog niet, want ik wil toch iets hebben wat ik aan de grond moet houden :+

Afgelopen zaterdag zijn corina en victor langst geweest om mee te helpen aan mijn kappen :W, De underseat was al een heel eind, maar we hadden niet meer zoveel tijd dus had victor maar besloten om de kappen mee naar huis te nemen om ze daar af te kunnen maken,... Thnx daarvoor victor!:W Fototjes:

victorschuren.jpg


underseat.jpg


En hier een kleine impressie van mijn voorkap:
DSC03121.jpg


Ik ben blij dat veel mensen mij willen helpen met mijn scooter, omdat mijn deadline nogal heel kort is :X
Zoals somige al zullen weten ga ik 5 november voor een half jaar naar spanje om stage te lopen.
Daarom wil ik even de volgende mensen bedanken voor hun medewerking:


-Kees (kees) Voor de phantom
-Mark (fontio) Voor de winterslaap plaats van mijn scooter
-Hans (HD tuning) Voor het tunen van mijn blok, en het afstellen op de bank
-Victor (Fighterfox) Voor al het polyester werk aan mijn kappen


Binnenkort komen er updates over het frame en mijn blok etc!
Dit was hem dan weer :W Reageer erop los, al het comentaar is welkom :)





Update 17 Oktober 2007

Hier eventjes een kleine update. Vandaag is Victor (fighterfox) weer verder gegaan aan mijn underseat. Hij heeft de onder kant mooi eruit gezaagd en strak geschuurd. Einde deze week gaat hij de underseat verder strak maken en dan istie klaar :D

Fototje:
DSC04376.jpg






Update 20 Oktober 2007

Victor heeft zijn fantasie laten gaan en heeft dit van mij achterkap gemaakt, ik vind het zelf supervet! Voor victor zijn verhaaltje kijk even naar post #29

Foto's:

achterkap1.jpg

achterkap2.jpg

achterkap3.jpg

achterkap7.jpg

achterkap9.jpg

achterkap10.jpg


Thnx victor :*






Update 31 Oktober 2007

Hallooo, daar ben ik weer :W

Heb vandaag een leuk tochtje gemaakt richting lexmond om dit op te halen:

Rempompjeee.jpg


Een rempompje die je doormiddel van eem mtb hendeltje kunt bedienen, dat staat een stuk netter als dat lompe resorvoir op me stuur, ook heb ik vers rubber gekocht voor me achtervelg omdat er naar eindhoven niet veel meer van over was:

Eindhoven bandje:
Versleterubber.jpg


Nieuw rubber:W michelen bobber:
Nieuwrubber.jpg


Rand gepolijst (moet nog beter):
Gepolijst.jpg


Ook heb ik al een tijdje geleden verse balhoofdlagers aangeschaft en een minarelli am6 spruitstuk hier moet alleen nog een wig voor gemaakt worden, me tuner is daar aan bezig dus dat komt allemaal goed*D

Spruitjebalhoofdlagers.jpg


Me blok kan ik deze week ergens op halen, dus dit weekend staat de boel weer helemaal in elkaar in frameReezZer style.. want me kappen liggen bij victor, de scooter staat er nu zo bij:

Scooternu.jpg


Lekker kaal dus, morgen ga ik ophanging lassen voor me rempomp dus dan horen jullie wel weer van mij :W

Ohja, niet te vergeten.. Ruimte besparen moet ook gebeuren :+ :
Detorenvanphantom.jpg


Oooooi :*




Update 1 november

Vandaag maar eens begonnen met me frame klaar te maken, allereerst even de balhoofdschalen en lagers vervangen.. Ook gelijk even het kroonstuk zwart gespoten:

Kroonstukjezwart.jpg


Toen vond ik deze metrakit zwevende schijf in me schuur die ik ooit vorig seizoen ooit had gekocht, gelijk maar gemonteerd:

Me3trakitschijf.jpg


Ook even in me schuur rond gezocht naar een stel fatsoenlijke voorvork poten, de poten die bij de phantom van kees zaten zagen er nog goed uit, dus die zijn in de plaats gekomen van de oude:

Nieuwevorkpoten.jpg


Daarna ben ik gaan denken hoe ik die rempomp ging monteren, naar wat passen denken en meten en eindelijk uitgevogeld te hebben hoe dat ding werkte een paar plaatsjes gemaakt, en die aan mijn frame gelast:

Ophangingrempomp.jpg

Ophangingrempomp2.jpg


Het laswerk is niet supernetjes, maar ik vind het zelf redelijk gelukt O-) , vanavond of morgen ga ik beginnen aan een adaptor voor mijn remklauw omdat die ene die erbij zat niet paste :X
Als de adaptor af is kan er ontlucht gaan worden :W
Nu wachten op mijn blok tot ik die kan ophalen, :D

Jullie horen nog van me :*



Update 23 December

Jaja, alweer een tijde geleden dat ik wat van me heb laten horen..
Ik heb niet stilgezeten, maar ook niet veel gedaan.. De scooter staat helemaal in elkaar en loopt inmiddels ook weer, ook doet de voorrem het :D

stoppieeeeee.jpg


Ik had in het nieuwe parts topic het trd inlaatje gezien, en dat moest ik gewoon hebben. Contact met twins opgenomen en een paar weken later:

DSC00337.jpg


En dan nu het leukste :D!! Ik heb vorig jaar geroepen dat ik volgend seizoen met nx zou gaan rijden. Nu heb ik een heele aangename financiele meevaller gehad en ik zag een nx kitje te koop staan.. Gelijk contact opgenomen en vandaag is bob (dragspert) met mij naar belgie afgereist om dit op te halen:

DSC00336.jpg


Een heuze complete nx set die nog nooit gemonteerd/gebruikt is!! Alleen de fles zitten wat krasjes op,. maar voor die prijs zie ik het door de vingers:W

Ik heb niet zoveel tijd om aan mijn scooter te werken omdat ik tijdelijk in zeeland woon voor mijn stage, als ik vrij ben dan ga ik ook gewoon naar huis om aan me scooter te sleutelen..

Dit was hem weer, reageren mag altijd :*

Tot de volgende keer maar weer 8)



Update 28 December

Poef poef, wat was afgelope nacht vet!:D

Ik zal maar bij het begin beginnen, bob kwam naar mij om te komen werken aan een ophanging voor me nos fles maar me kappen lagen niet thuis toen zei bob heel vrolijk: Nou dan gaan we die toch ff halen :+... Zo gezegd zo gedaan en richting corina (judokatje) gereden om mijn kappen op te halen..
Ze had ook nog een verse brembo remklauw en een speciaal op maat gemaakte adaptor van grimeca naar brembo.. Die dus maar gelijk meegenomen:

DSC00389.jpg


Onderweg naar corina (judokatje) waren we eerst nog even gestopt om flink wat polyester en plamuur zooi te halen..

Eenmaal thuis aangekomen, hebbe we alles in de kantine van onze loods gegooid en het bier koud gezet :D, en toen begon het feestje om half 10, 10 uur savonds..

Bob begon eerst met de achterkap, in de underseat zaten nogwat deuken en bulten dus die heeft hij eerst helemaal strak gemaakt:

Vakman aan het werk
DSC00365.jpg


Toen het achterlicht en underseat eenmaal strak was gingen we bedenken hoe we die nosfles erin gingen zetten, we hadden het klepje wat daar normaal zit vastgepolyesterd en een begin gemaakt voor een gat te zagen:

DSC00356.jpg


Toen kwam ik op het idee om er een opstaande rand in te maken, dus wij opzoek naar een mooi koppelstuk van een riolering ofso, naar eventjes zoeken hadde we eindelijk een mooie maat gevonde :W:

DSC00358.jpg


Het staat echt een heel stuk netter als alleen een open gefreesd gat, en toen kwam het:D! bob had een idee.. Hij heeft de buis er schuin in geduwd zodat je eerst een vlak stuk hebt, en dat er van daaruit een opstaande rand omhoog kwam:

DSC00359.jpg


Natuurlijk ook even kijken hoe het staat met de fles :W

DSC00360.jpg


Nou, dat staat natuurlijk supervet! Nu zullen jullie alwel gezien hebben dat de diameter van de buis een stukje groter is dan die van de fles.. Dit hebben we gedaan omdat we de fles zegmaar willen laten "zweven" in het gat.. Zodat je er een mooie tunnel eromheen hebt..
Naar de buis goed gezet te hebben ging bob aan de polyester:

DSC00367.jpg


Nog even checken hoe het ongeveer eruit komt te zien

DSC00370.jpg


Daarna kwam de plamuah!:D
DSC00376.jpg


Wat geschuurd en gespoten:
DSC00377.jpg


En dan hebben we dit als eindresultaat:
DSC00387.jpg


De kap is nog niet helemaal strak, maar je kunt niet alles in 1 nacht doen :W

We hebben die nacht niet alleen aan de achterkap gewerkt, maar ook aan de voorkap *D! Ik had al een hele tijd het idee in me hoofd om een sp2000 in me voorkap te kleien, maar naar wat logisch denkwerk kwamen erachter dat het niet zo heel mooi uit zou komen omdat de bollingen van de 2 kappen totaal niet op elkaar lijken..
Daarom hebben we alleen maar het roostertje gebruikt, eerst het roostertje eruit gezaaagd en toen begon bob maar met het midden bepalen:

DSC00352.jpg


Naar veel KUT!! geroepen te hebben, hadden we eindelijk het midden gevonden, toen begon bob met aftekenen alla bob-style:

DSC00353.jpg


Daarna de boel uitgezaagd, naar veel passen en meten en weer zagen en weer passen en meten en weer zagen paste het roostertje er uiteindelijk mooi in en kon ik gaan polyesteren:

DSC00354.jpg


En hier was de hars opeens in pudding vorm :+:
DSC00355.jpg


Hier de kap gepolyesterd, uitstekende delen later weggesneden met een stanleymes:
DSC00364.jpg


En toen naar wat schuurwerk was het tijd voor de plamuur:
DSC00379.jpg


En toen naar wat schuren was het dit als eindresultaat :W:
DSC00386.jpg


DSC00385.jpg


Het is nog totaal niet strak, maar dat komt nog wel.. Het gaat nu even om het idee. Hier nog de bewerkte phantom kap naast een standaard:
DSC00388.jpg


Aan het begin van de nacht hadden we trouwens ook nog even het sleufje in de onderkuip dicht gesmeerd:
DSC00381.jpg



Dit was het dus, een hele grote update over het kapwerk :D!! We hebben superveel gedaan in 1 nacht, en dat is vooral te danken aaan BOB.. Hij heeft het meeste schuurwerk enzo gedaan.. *D Thnx hiervoor bob :W

Ben benieuwd wat jullie reacties zullen zijn over me kappen, dus brand maar los!!



Update 6 Januari

Gelukkig nieuwjaar iedereen :D!

Zo dat is dan ook weer gebeurd, nu even over me scooter ik heb een bestelling gedaan bij josdijkman, en de volgende dag lag het al in huis 8P echt een super snelle service!

Wat heb ik dan besteld:

Dominos snelgas
Universele gaskabel
1 Liter tank
Sproeiers
Schakelaars
Benzineslang
Benzine filters
Voorvork olie
ReezZ a747 olie

DSC00397.jpg


Vandaag word het weer een beun marathon in de kantine *D, vanmiddag komen mark (fontio) en bob (dragspert) hier beunen.. De planning is om de nos set te instaleren.. Dus even kijken hoe ver we gaan komen vandaag..

Vanavond weer een update dus!

Tot vanavond, ooi :*

Hier is dan de avond update :+

Njaa, avond.. Het is inmiddels alweer nacht :D, ik heb vandaag best veel kunnen doen alles ging goed en niks zat tegen
Ik ben de dag begonnen met me achterkap maareens te monteren om te kijken hoe dat staat :+:

DSC00399.jpg


DSC00401.jpg


Daarna, ging ik maar eens kijken waar ik me fogger ging plaatsen.. Het kijken was snel gebeurd want de plaats was zo gevonden +pippi+ :

DSC00404.jpg


Daarna kwamen bob, mark en roy nog is even langst om te beunen :W:

DSC00406.jpg


Toen ging ik maar eens kijken waar ik me solenoids ging plaatsen, maar dat was een kutwerk zeg.. Op de ene plaats waren de leidingen te kort.. Op een andere plek kon de kap weer niet derop of de fles niet in de kap en ga zomaar even verder.. Maar naar wat brainstormen kwam roy met het idee ze hier te plaatsen:

DSC00411.jpg


DSC00415.jpg

(ja ik weet het, het frame is een beetje stoffig :+)

Fogger in het spruitstuk:
DSC00412.jpg


Benzinepomp heeft ook een mooi plekje gekregen:
DSC00414.jpg


Toen alles eenmaal zijn plaatsje had gekregen begon ik aan de bedrading.. Hier zag ik eerst enorm tegenop omdat ik al die draden zag, maar ik heb 2 jaar electro gedaan, dus het was eigenlijk makkelijker dan ik dacht 8P.. Ik had alles in een keer goed aangesloten.. Het werkt perfect nu:W

Wat draadjes:
DSC00420.jpg


En toen ging de achterkap erop, met de nosfles erin:W:
DSC00416.jpg


Hier nog een filmpje van de kit in werking.. De dipswitch word nog vervangen door een drukknop aan het stuur!!!! Ik had even niets anders, en ik wou toch kijken of dat alles het deed...

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=15SNVQbHhB8"]YouTube - Testing NX kit[/ame]

Dit was de avond update, mijn doel is bereikt en dat is de NX kit instaleren :D,

Tot de volgende update zou ik maar zeggen :W

Oooi :*



Update 5 Februari

Nou, naar een maandlang niks te hebben laten horen doe ik toch maar even een update,

Ik had al eerder verteld dat ik een vast subframe ging maken, dit heb ik dus ook gedaan:

DSC00475.jpg


DSC00481.jpg


DSC00480.jpg


Zoals je ziet heb ik ook een onderlangst niet verend systeem derop gemaakt :p En hier wat foto's met de kappen:

DSC00508.jpg


scooterklein.jpg


DSC00505.jpg


DSC00506.jpg


En hier me kvs resorvoir, (niet lette op gare beenkap en stuur)

DSC00515.jpg


Ik heb ook een mooie ophanging gemaakt voor een beta radiateur, maar daar heb ik geen foto van omdat ik me camera naar de klote heb geholpen met carnaval :X dus ik kan op het moment geen foto's meer maken..

De scooter moet trouwens ook nog helemaal uit elkaar, krukaslagers moeten vervangen worden want ze zijn flink aant gieren/fluiten.. Ik heb dus nog een hoop te doen voor meppel!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:W

Brand maar los :*



Update 4 Maart

Hallo allemaal *D

Alweer een maand geleden dat ik wat van me heb laten horen, sjonge wat gaat dat snel zeg 8P
Ik heb weeeer niet stilgezeten, althans wel een hele tijd:p Mijn scooter staat momenteel bij mark en daar heb ik afgelopen weekend een superbeunweekend gehad... Er is veel gebeurd, hier even een kleine opsomming:

-Frame afgewerkt, en zwart gespoten
-Heel het frame weer opgebouwd
-Balhoofdlagers vervangen
-Voorvork zo ver mogelijk ingekort
-Ander stuurtje gemonteerd
-Nieuwe hpi gemonteerd
-Begin gemaakt aan de voorrem (gedeeltelijks gemonteerd)

En vast nog wel iets wat ik vergeet te melden.. Hier zijn wat foto's van het weekend

Nieuwe hpi, roestige verkleurde c21 :D!:
DSC_0063.jpg


Voorkant verlaagt, ander stuurtje:
DSC_0061.jpg


DSC_0062.jpg


DSC_00591.jpg


DSC_0058.jpg


Nosch fles:
DSC_0060.jpg


Even lekker biertje tijdens het beunen:
Photo-0077.jpg


En toen ik terug kwam van pizza's halen hadden ze mooi stuurtje voor me gefixt:D:
Photo-0076.jpg



Er zijn nog wat meer foto's maar die moet ik nog ontvangen:D

Hier bij wil ik eventjes bob (dragspert) bedanken voor het rijden, en de gezelligheid evenals mark voor de beunplaats en de rest die aanwezig was :winner:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

victorschuren.jpg


En zo hoort het 8) Anderen het werk laten doen.

Benieuwd wat het word en heb er alle vertrouwen in :W. Al heb je niet veel tijd meer.
 
Goed bezig kerel, ben benieuwd wat je er van maakt dit keer. Ik blijf hem volgen. Met het blokje komt het wel goed denk ik zo :D
 
Ben benieuwd we trekken komend seizoen nog wel een sprint 3 keer scheepsrecht hopelijk heb ik dan geen valse start dan is het wel geen phantom tegen phantom meer :p succes met je scooter. :)

Groetjes Fouad.
 
Back
Top