Dakar 2008

Damn hoe klote dit,
me pa belde vanochtend dat de Franse rijders uit het parc ferme reden rond 11 uur dat betekend dus dat ze uitgeschakeld zijn als het ware..
Me pa keert morgen met hele hele yamaha holland team terug richting NL, de rijders die met vliegtuigen gaan duurd langer de aankomende 4 dagen alle vliegtuigen vol..
Oude de Rooy stopt ermee hij had het willen aangeven na de rally maar dat is er niet van gekomen, junior de Rooy rijdt alleen nog deze rally als het NIET in Afrika word gereden..

Echt abnormaal dit..
Zoveel tijd, zoveel geld..
Wat denk je van alle sponsoren denk je dat die ooit nog willen sponsoren?
1 geluk is dat het nu al is afgelast en niet naar een paar dagen, dan kon helemaal iedereen naar zijn geld fluiten.

Krijgt allemaal nog een staartje.. de Rooy heeft nu al een claim ingedient van anderhalf miljoen:P en dan komen alle Amerikanen enz nog:P

Ook jammer dat ik nu niet na de Finish kan:P dag dag weekendje Afrika:P

Zal me ook niets verbazen als het volgend jaar in Amerika word gehouden:)

Erg jammer dit, vind Dakar altijd leuk om te volgen.
Ik hoop dat het volgend jaar wel door gaat, dit is gewoon fucked up.
Veiligheid natuurlijk boven alles, hoe klote het ook is :(

ik reken er niet op dat ze next year weer door afrika gaan hoor. is al een paar jaar steeds net wel met veel gedoe en nu gaat het gewoon niet meer....

amerika zou best vet zijn, maar daar mist toch de hjele dakar sfeer

Eigelijks laten ze zich op hun kop zitten, hebben die terror idioten weer hun zin.. Als dit in amerika was liet bush complete leger erop staan.. en knalde ze elke gek af..

Aan de andere kant als je een bivak opblazen heb je de grootste trammelant..

Morgen gaat me pa alweer richting NL dus hoor de verhalen wel weer:P

@BartB ken jij de Amerikaanse woestijnen nog niet:P alleen geen beelden dat je opeens niggahs ziet in de middel of nowhere:P

Alleen als ze het in amerika gaan doen word het weer veel te commercieel. Dan krijg je op elke rots neon reclame en dat soort taferelen.

Alleen als ze het in amerika gaan doen word het weer veel te commercieel. Dan krijg je op elke rots neon reclame en dat soort taferelen.

Ik denk het niet hoor.. Dan is ook het hele charme van de Dakar er af.. Dat weten wij, dat weten zij...

En zoals gezegd wordt hierboven, het is jammer dat er weer een minderheid het moet verpesten voor een meerderheid.. Ipv dat die domme kutafrikanen hier nu even een commercieel voordeel uit halen moeten ze het weer verneuken hoor

ja idd had dan bv de race van start laten gaan en dan als idioten daar in die woestijn voor uit rijden en vliegen om een ander parkoer te bedenken om dat land heen. desnoods 200 km langer of zo..
als ze daar op de eerste dag mee beginnen hebben ze toch bijna een week om dat voor elkaar te krijgen.
Dan kan je wel inieder geval verder.. of is dit beetje idioot idee :P

Last edited:
Haha helaas kan dat juist niet eromheen rijden...
Het ging er natuurlijk om dat er daar juist rust-uren (bivakkamp) gestationeerd stonden.

Alle etappes waren natuurlijk ook via satteliet vast gelegd etc..

Hmm America here we come!
no no Australie :D ook mooi

om wat voor volk gaat het eigenlijk ? paar wilde bosnegers of soort al qaida figuren ?

whoe en anders doen ze het volgend jaar toch in/om dubai :P

ruimte en woestijn genoeg en al die sjeiks vinden het helemaal geweldig

en idd mooi stom van ze, die landen zullen vast wel iets goeds overhouden aan het hele dakar gebeuren,

Het zijn lokale opstandelingen die zich onder de naam Al Qaeda presenteren. Echter hoef je aan dit naamplaatje niet al teveel waarde te hechten. Vele hedendaagse "terroristen" noemen zich zo of zijn (zogenaamd) aan dit netwerk verbonden, al is het maar om een enige vorm van angst te kunnen opwekken.

Het zou mooi zijn om dit bv in Australie te houden, of in Azie (Mongolie en die kant op, ook veel ongerepte natuur). Maar het blijft erg jammer, en ik denk dat het erg slecht is gewest voor de rally komende tijd, omdat voor sponsors de boel ook een stuk onzekerder wordt = minder geld voor de teams.

Haha helaas kan dat juist niet eromheen rijden...
Het ging er natuurlijk om dat er daar juist rust-uren (bivakkamp) gestationeerd stonden.

Alle etappes waren natuurlijk ook via satteliet vast gelegd etc..

Hmm America here we come!
no no Australie :D ook mooi

Kan wel eromheen;)

Krijg je de rally net zoals 20 jaar terug alleen word het dan geen 200km langer maar zon 7000.. maar daar is niemand op voorbereid en kan natuurlijk niet..
De organisatie doet dit niet voor niets, schuilt heus meer achter.

Gaat leuk stukje geld kosten zo:0

en er zijn allemaal vergunningen af gegeven voor de te verijden route, je kan niet zomaar een nieuwe route bedenken en daar overheen te knallen.

dus ze kunnen wel binnen 1 dag een nieuwe route verzinnen, maar dan zit je nog met alle vergunningen om er door heen te mogen ploegen met een zeer grote caravaan aan autos motoren trucks enz....

Back