Dakar 2008

Mijn werkgever volgens mij in deze auto :)

dakarproloogvalkenswaard28.jpg


Hij doet in ieder geval mee bij Dakarsport.com
 
Ik ga Henk Knuiman en Jurgen vd Goorbergh op de voet volgen...

Race to Dakar is trouwens echt een vet programma...via bittorrent heb je m zo binnen :W
 
Ik ga nieuwkomer Alex v/d Broek (meervoudig nederlands kampioen motortrial, top van nl in enduro wedstrijden) volgen in de motoren marathon klasse. Die motor wordt momenteel bij ons in de werkplaats klaargemaakt.

Respect voor de rijders, maar nog meer voor de monteurs, bestel je een kit van duizenden euro's voor zo'n motor, moet je nog gaan hakken en zagen en zelf een kabelboom maken, die zit er niet eens bij... :D

Ben echt super benieuwd hoe hij het gaat doen.
 
Met watvoor motor en kit rijdt hij?
Ikzelf heb 2 jaar terug meegeholpen blok te reviceren en motor op te bouwen van Miriam Pol.
En dit jaar ook wat avonden geholpen met de nieuwe yamaha's opbouwen. Heb er echt zin in!!

En zeker benieuwd hoe mijn oud collega Jan Hofland het gaat doen!


Trailer die me vader paar keer mee heen en weer moest nemen en ook @ valkenswaard stond, te bruut van binnen8)
06122007195.jpg


Pajero waar me pa mee rijdt en de assistentie en de assistentie truck van Jos smink
07122007209.jpg


Presentatie Yamaha Holland Team Daniel Willemsen echt lachen kerel!
Zeer benieuwd als hij dit jaar het navigeren beter onder de knie heeft:)
06122007203.jpg


Mooie motoren van rally bike center, de roze rijdt Dirk-Jan Franken op.
Ding toen nog paar avonden mee geholpen en bij hun mijn eigen blok opgebouwd.
08122007223.jpg
 
Last edited:
Ik ga nieuwkomer Alex v/d Broek (meervoudig nederlands kampioen motortrial, top van nl in enduro wedstrijden) volgen in de motoren marathon klasse. Die motor wordt momenteel bij ons in de werkplaats klaargemaakt.

Respect voor de rijders, maar nog meer voor de monteurs, bestel je een kit van duizenden euro's voor zo'n motor, moet je nog gaan hakken en zagen en zelf een kabelboom maken, die zit er niet eens bij... :D

Ben echt super benieuwd hoe hij het gaat doen.

Welke kit heb je het over?
Ik heb dus op stage geholpen de motor van Knuiman klaar te maken, maar daar hebben we dus zelf een kit gemaakt, die volgend jaar verkocht gaat worden.

Bijv. de extra grote benzine tanks, die zijn eerst van klei/hout gemaakt, daar hebben we een kunstof omheen laten gieten, van dat kunstof hebben we een alu mal laten maken, en van die mallen hebben we tanks laten gieten. Daar zitten gewoon weeeeken in, voordat je de tank helemaal lekvrij/goed passend heb.
Ook alle beugels en steuntjes, zoals de roadbook houders enzo, eerst iets maken, dan op tekening zetten, vervolgens een stuk of 10 sets laten snijden uit alu, en dan blijkt doodleuk dat er een andere stuurdemper of wat dan ook opmoet, kun je weer opnieuw beginnen8P

Maar indd, de kabelboom is ook een verhaal apart:P vooral omdat de Aprilia injectie heeft, en alle stekkers hufterproof moeten zijn omdat je in de woestijn gewoon niet kunt lopen pielen met zon k*t stekker;p
 
Er zijn verschillende kit's verkrijgbaar.
Van 0 tot 20K maar voor de aprilia waar knuiman mee rijdt waarschijnlijk nog niet, opzich wel leuk zo'n kit ontwikkelen maar jammer dat het zo veel geld en tijd kost.. Ben benieuwd wat die aprilia's doen. Is 450cc?

Knuiman reedt eerder samen met Miriam Pol bij yamaha, en op Aprilia.
Doe mij maar een yamaha dan:P
 
Welke kit heb je het over?
Ik heb dus op stage geholpen de motor van Knuiman klaar te maken, maar daar hebben we dus zelf een kit gemaakt, die volgend jaar verkocht gaat worden.

Bijv. de extra grote benzine tanks, die zijn eerst van klei/hout gemaakt, daar hebben we een kunstof omheen laten gieten, van dat kunstof hebben we een alu mal laten maken, en van die mallen hebben we tanks laten gieten. Daar zitten gewoon weeeeken in, voordat je de tank helemaal lekvrij/goed passend heb.
Ook alle beugels en steuntjes, zoals de roadbook houders enzo, eerst iets maken, dan op tekening zetten, vervolgens een stuk of 10 sets laten snijden uit alu, en dan blijkt doodleuk dat er een andere stuurdemper of wat dan ook opmoet, kun je weer opnieuw beginnen8P

Maar indd, de kabelboom is ook een verhaal apart:P vooral omdat de Aprilia injectie heeft, en alle stekkers hufterproof moeten zijn omdat je in de woestijn gewoon niet kunt lopen pielen met zon k*t stekker;p

Franse import kit :)

Betrefd overigens een Honda CRF 450 X (enduro uitvoering).
Verschillende modificaties onderhuids, maar dat komt natuurlijk niet online :)
 
@ erwinZ jij ook zo'n boer:P

@ Slome nogal logisch dat onderhuids de nodige dingen aan gebeuren.. Rijd miriam pol ook in hetzelfde team? Uit frankrijk zal dan wel die dure kit wezen denks:)
 
Hehe ben benieuwd wat het dit jaar gaat brengen :) Denk dat verhoeven en knuiman ver gaan komen.. Vd Goorbergh moet ik nog eventjes afwachten aangezien ik niet weet wat hij kan in de cross. Maar hij zal ongetwijfeld wel leuk gaan presteren!
 
wat zoude de vooruitzichten zijn in ht vrachtwagenklassenment?

zou bekx weer winnen net als in 2006 ( als je de diskwalificatie niet merekent)
of zou team de rooj de overwinning pakken?

en wie zou er dit jaar bij de auto's de overwinnign pakken volkswagen of mitshubitschi?

ik zal dit jaar dakar iig wel weer volgen op rtl en op eurosport
 
@ erwinZ jij ook zo'n boer:P

@ Slome nogal logisch dat onderhuids de nodige dingen aan gebeuren.. Rijd miriam pol ook in hetzelfde team? Uit frankrijk zal dan wel die dure kit wezen denks:)

Nope niet in het team van mirjam pol (althans, heb over haar niets gehoord).
Hij rijdt voor het dutch dakar team. Misschien dat dat jou wat meer zegt?

Vannacht weer tot 1 uur aan het sleutelen geweest. Tering, die delen monteren is het probleem nog niet echt maar het hufterproof (woestijnproof) maken van alle bekabeling, reserve onderdelen die mee moeten op de motor (tywraps, gereedschap, etc) dat is een inmens karwij.
 
Nope niet in het team van mirjam pol (althans, heb over haar niets gehoord).
Hij rijdt voor het dutch dakar team. Misschien dat dat jou wat meer zegt?

Vannacht weer tot 1 uur aan het sleutelen geweest. Tering, die delen monteren is het probleem nog niet echt maar het hufterproof (woestijnproof) maken van alle bekabeling, reserve onderdelen die mee moeten op de motor (tywraps, gereedschap, etc) dat is een inmens karwij.




Mirjam pol zit in het team van dakarsport


www.dakarsport.com
 
Back
Top