Dakar 2008

ja idd had dan bv de race van start laten gaan en dan als idioten daar in die woestijn voor uit rijden en vliegen om een ander parkoer te bedenken om dat land heen. desnoods 200 km langer of zo..
als ze daar op de eerste dag mee beginnen hebben ze toch bijna een week om dat voor elkaar te krijgen.
Dan kan je wel inieder geval verder.. of is dit beetje idioot idee :P

ja dit is een idioot idee wegens, in september was het dacht ik zijn ze de route vast gaan leggen, hierbij word een mooi parcours gekozen dat voor alle voertuigen enigzins geschikt is. Op een roadboek worden de gevaarlijke punten aan gegeven voor de rijders, zodat ze hier zich een beetje op kunnen voorbereiden. Ook de kampen opzetten zal dan nog een hectische boel zijn. Dus dat had iig geen optie geweest...

Kwam na een nacht bierzuipen in brussel dus me hotel kamer in, even tvtje aan, lees ik dit! Nou wat baalde ik. Had der echt zin weer in, maar helaas..

plaatselijke brommerboer gaat heroes challenge rijden denk ik, iig de aller eerste dakar route vanaf parijs, is in maart. Van de week komt ze ride binnen, dus dan maar eens even koekeloeren :)

Zaterdag 19 januari a.s.

organiseert Kartbaan Berghem in samenwerking met Jumbo Supermarkten

"Dakar What's Next"

Beide partijen hebben de handen ineen geslagen om de Dakar ‘gedupeerden’ bij elkaar te brengen en nog eens na te praten over de geannuleerde race en de gevolgen daarvan voor de Nederlandse deelnemers.

Alle Nederlandse Dakar teams zijn met auto's, vrachtauto's, motoren en quads uitgenodigd op Kartbaan Berghem. Het is voor publiek mogelijk om na het desastreuze Dakar nieuws alsnog het materiaal en de coureurs te aanschouwen.

Een aantal coureurs waaronder Hans Bekx, Mike van Eikeren, Tim Coronel, Frits van Eerd, Chis Leyds, Kees Tijsterman, Michel de Groot & Jurgen vd Goorbergh komt die middag in actie tijdens de Jumbo Kart Cup. Een kartrace die gaat over een afstand van 100 ronden ronden over het 1200 meter lange geasfalteerde circuit.

Het evenement aan de Zevenbergseweg te Berghem is voor publiek geopend vanaf 12.30 uur. De race start om 14.00 uur.

Toegang gratis.

Ga ik denks ook nog wel even heen:)
Zit nu te wachten op schiphol, vertrek is 2 uurtjes later..
Dus zit straks rond een uurtje of 9 Nederlandse tijd aan een biertje in Dakar:)
Pic's volgen uiteraard

rock n roll 8)

maandag 11 februari 2008 | Bron: belga
Dakar 2009 wordt in Argentinië en Chili gereden

De Dakar 2009 wordt van 3 tot 18 januari in Argentinië en Chili gehouden. Er zal vertrokken en aangekomen worden in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Dat maakten de organisatoren van de rally maandag bekend.

De editie van dit jaar werd een dag voor de start in het Portugese Lissabon afgelast uit angst voor aanslagen van islamitische groeperingen in Mauritanië. Dinsdag geven de organisatoren in Buenos Aires meer details over het parcours.

Dat is het sowieso al niet de laatste jaren. Steeds meer regels. Maargoed daar zit ook wel een positieve kant aan. Ik vind het iig wel tov dat er sowieso nog een rallye komt 8)

jep idd, volgens mij is dat daar ook wel echt bizar terrein :)

hans stacey gaat erheen op ze site te lezen, de rooy weet t nog niet (denk wel dat die ondertussen een punthoofd van die organisatie krijgen :+) Ik heb er alweer zin in iig :p

Denk dat er wel meer amerikaanse teams gaan meedoen en wat minder europese. Zal toch wel wat duurder zijn al je materiaal te verschepen naar argentinie ipv portugal.

Wij gaan ook weer, met een flink uitgebreid team zelfs :7 Alle Nederlandse deelnemers die bekend zijn staan hier.

Alles is nu ongeveer een maand vervroegd ivm inschepen, Pre-proloog op Valkenswaard wordt 15 november als ik het goed heb. Eind november keuren en inschepen in Frankrijk, en dan een maand later het hele zootje weer van de boot halen in Argentinië :+

Oja, wij = www.2dakar.nl

Prachtig, staan aantal leuke namen tussen de motorrijders:
Verhoeven, karsmakers, alex van de broek natuurlijk, mirjam pol, willemsen, bodelier.

Komt helemaal goed :)

De dakar motor van Alex staat nog steeds in onze showroom, inmiddels paar keer mee getest, rijdt prima :)

jaja het is weer bijna zover dat nog 2 maandjes. de rooy is op 2 fronten actief vader gaat naar afrika samen met hans bekx als team. en gerard en hugo gaan naar amerika. kan niet wachten tot het weer begint.

Back