Culinaire meningen #3

Idd had er een schouderkarbonade ingeflikkerd en een speklap. Zo lang laten pruttelen dat het vlees helemaal uit elkaar gevallen was. Rookworst vd slager erbij; :~ :~
 
panga filet heeft geen smaak man... helemaal als je die dingen van de ah (diepvries) hebt...

wil zelf graag tonijn proeven, ken het nu alleen nog maar van de blikjes... maar zo'n moot lijkt me ook lekker...
 
panga is sowieso slecht vreten... word dood gekweekt, in smerige poeltjes..

kipfilet/vlees eet ik gerust van de ah (ook al zeggen veel dat dat niet te vreten is) vis raak ik echter niet aan, smaakt nergens naar..
 
wil zelf graag tonijn proeven, ken het nu alleen nog maar van de blikjes... maar zo'n moot lijkt me ook lekker...

Bijzonder die tonijn. Mooie vis.
Qua smaak ongekend, niets vis aan. Wel bewust omgaan met tonijn btw. Zou hier even kijken; http://www.goedevis.nl/

1_tuna2.jpg


Tegenwoordig krijgen de dieren de kans niet meer om zo groot te worden....wij vangen ze al voordat ze echt volwassen zijn.
 
Ok, wat "culinaire" foto's van m'n trip door Indonesië;

Classic Soto Ayam;
711or5.jpg


M'n favo vis restaurant, o.a een hele krab, inktvis, schelpdieren;
28sy3b6.jpg


Thai beef salad, koude salade met zoetzure en pittige dressing + heerlijke reepjes mals vlees (zie ook de cintroenstengel, mjam).
33y5mxt.jpg


Rouwe tonijn tortillas met zalmeitjes :)
124how7.jpg


Spreekt voor zich;
15q6t7l.jpg


M'n favo; Tom Yam Koeng...pittige thaise garnalensoep
260ves9.jpg


Indonesisch gerecht met eend
6o0md2.jpg


Oesters, was voor mij ook voor t eerst;
11sfu6c.jpg


En tot slot vis, vis en nog eens vis...o.a kreeft, echt lekker.
20lehc.jpg
 
Blegh, ik vind het er zo goor uitzien!
Daarom heb ik het ook nog nooit op, en vind ik het bij voorbaat al vies :+

me broertje is er ook zo 1... die eet op zicht. ziet iets er niet uit, dan gaat het zijn mond niet in.

heb er zelf geen moeite mee, zolang het maar goed smaakt ;)


vandaag even helemaal blank wat 't eten betreft... behoorlijk irritant, als je ''gezond'' wilt eten... kost je aanzienlijk veel meer moeite/tijd.
 
pasta_jwt.jpg


9||6 Weekendje Milaaan gedaan en echt héél goed gegeten. Het zijn relatief simpele gerechten. De ingrediënten zijn echter zo vers / goed dat zelfs het meest basic gerecht heerlijk is.
 
Back
Top