Culinaire meningen #2

Status
Not open for further replies.
Voor de komende dagen.

Alles zelf maken op de saus voor vanavond na, geen zin in :p

Vanavond: Pasta bolognaise.
Vrijdag: Kip sate met friet. (sate zelf marineren enz)
Zaterdag: Kipfilet met gestoomde broccoli en aardappel gratin.
Zondag: Marrokaans iets bij mn ouders, iig uit de tajine.
 
Probeer het meestal wel ja.

Tenzij het al bijna etens tijd is en ik verrekt veel honger heb en dus geen tijd/zin meer heb.
Dan haal ik snel even een zakje bij de snackbar.

Aviko friet eet ik alleen als er echt niks anders is en dan dus puur uit gemakszucht.
Heb het wel altijd in de diepvries op voorraad liggen... :#
 
Wij eten meestal dan friet uit de oven of bij hoge uitzondering raspatat bij de snackbar.
Wij hebben bewust geen frituur.
 
Ik werk bij een bakker, ontbijten op het werk.:p 's Morgens als ik daar begin als eerst een warme croissant en harde bol met sesamzaad naar binnen werken, warme bolussen zijn ook zo enorm lekker.

Edit: vanavond uit eten met het gezin, geen zin in. A la carte eten met op de kaart gerechte die net dat beetje extra hebben. Als ik ergens wel een hekel aan heb is a la carte eten omdat je dan geen rondjes kan lopen, van dat culinair hoogstaande voedsel(ik ben er zo één van wat de boer niet kent dat eet hij niet), dat het altijd gereserveerd moet worden dus dan zit je ergens aan vast en kan ik het niet 5 minuten voor 6 beslissen en dat je er picco bello bij moet lopen. Dagelijkse kloffie zit nog altijd het lekkerst vind ik. Daarom ben ik veel fan van de mac, binnen 2 minuten je eten, zelf om je voedsel lopen net als bij een buffet of zelfs in je auto, geen reserveringen en je word niet aangekeken als je niet in een pantalon binnen komt lopen.

Diner was nog goed bevallen. Ik, mijn moeder en mijn vader hadden het kreeftenmenu genomen met als voorgerecht een sushi van kreeft met een klein kopje licht gebonden kreeftensoep. Als hoofdgerecht een gegratineerde kreeft met parmazaan en wat kruiden en als nagerecht een bordje met daarop een pannacotta, een stukje chocolade taart en nog iets. Die chocolade taart was gemaakt van (volgens chocolade experts) de beste chocolade ter wereld uit Australië. Of dat ook daadwerkelijk de beste chocolade is zal mij een worst wezen, ik weet wel dat ik nog nooit zulk lekkere chocolade taart heb gegeten. Die smaak was echt overheerlijk, en aan de buitenkant was hij een beetje knapperig en van binnen was het net niet vloeibaar. Wat heb ik daar lopen smullen.

Nummertje 7 in Middelburg is het restaurant voor de geïnteresseerden.
 
Gisteren heerlijke spaghetti met een kant en klare saus van Knorr nog gekocht in Italië...
Hier nog niet te koop gezien. Met wat parmezaanse kaas, rucola en tomaatjes.

Vandaag een zuurkool schotel met ui, kaas en ketjap.
 
3494dc88-2e21-4c48-9de9-bd77789c5c5e.jpg


Wat was dat een prachtige gerecht bij de laatste ronde van Masterchef.
 
Ziet er fraai uit, maar wat is het :p

Ik eet vanavond drumsticks, alleen nog beslissen of het gewoon braden word of ik het op z'n marrocaans doe in de tajine...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top