Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Wat veel mensen dus niet zien is, dat hij het onder een hoek uitheeftgedraait. Dus hij heeft zeg maar een omgekeerde wig er uitgedraait, zodat het spruitje er in eens tussen kan. Wam, wat een verkort inlaat traject heb je dan in eens :)

Dat is ws. zijn achterliggende gedachte :)
 
Dat het onder een hoek staat dat weet ik.. echter denk ik dat de inlaat nu net te kort is voor het mengsel om te "vormen"

Zoals je wss wel weet behalen de meeste(!!!!) een vermogens toenamen met het plaatsten van een ophoogplaat. Dus of de inlaat op het carter zelf korter maken daadwerkelijk een positief effect heeft betwijfel ik.

Echter zal er met het richten van het membraan zeker winst te behalen zijn.. Maar er zijn meer manieren om dat te doen..
 
Facilly said:
13606271429.jpg


Wat mij ook opvalt is dat het grote cartedeel anders is bewerkt naar de spoelers toe dan het kleine deel. Bij het kleine deel is ie volgens mij wat vergeten :P.
 
Facilly said:
hij heeft er een stage 6 membraan in met een minarelli kort spruitstuk naar achter. Zonder wig.

Als je me project page volgt... Zie je heel wat andere dingen die ik van plan ben ... Zoals dat spruitstuk is al ingeruild voor wat anders ... En wat iemand hier al opmerkte is dat er een plaatje onder mn membraan komt.... En het carter is ook in een hoek afgedraaid... :) En zoiezo werkt een rechtspruitstuk hier gelijk op niet aangezien de hoek van je carb niet goed is en hij zal overlopen...

En binnen in mn carter is het ook wsslk iets anders aangepast dan de std procedure... Mja dat is testen en testen:)... En of dit alles werkt is nog altijd de vraag... In theorie zou het moeten werken maar in de praktijk kan dit altijd anders uitpakken..

Mvg Abels.... Hoop zo een beetje opheldering te geven over dit carter...
Voor de rest moet je het maar volgen op mn project page... :)

Of voor verdere vragen een pm sturen oid...
 
Last edited:
Sibo said:
Wat is hier niet netje's aan dan?

frees/draai werk is gewoon mooi gedaan :), alleen al probeer je dan je membraan te richten, doe dan ook wat aan die hemd.......

Aan m'n hemd is niks gedaan aangezien ik eerst wil testen wat hij doet met m'n hemd std. en m'n hemd aanpassen is niet zo heel veel werk..

Voor de rest is het nog heel wat testwerk en zou het niet werken dan maar een nieuw setje carters:)
 
Last edited:
Maar hoe kijk jij dan tegen je nieuwe carterdruk aan :)

In je special werd er nietzoveel over het carter vermeld naar mijn weten, dus vandaar..
 
Volgens mij is de gedachte achter dit carter, dat het positief uit kan pakken wanneer je het mengsel richting de spoelers richt.

@ Facilly: Hij wil gewoon weer een normale carterdruk creeeren, door met een ophoogplaat te gaan rijden.

Leuk idee iig, ik ben ongeveer het zelfde op piaggo aan het doen, alleen dan met een groter membraan.
 
Facilly said:
Maar hoe kijk jij dan tegen je nieuwe carterdruk aan :)

In je special werd er nietzoveel over het carter vermeld naar mijn weten, dus vandaar..
Zoveel over de carter wil ik ook liever niet kwijt aangezien het voor mij ook nog vrij nieuw is en de vraag is of het werkt...

BartR. said:
Volgens mij is de gedachte achter dit carter, dat het positief uit kan pakken wanneer je het mengsel richting de spoelers richt.

@ Facilly: Hij wil gewoon weer een normale carterdruk creeeren, door met een ophoogplaat te gaan rijden.

Leuk idee iig, ik ben ongeveer het zelfde op piaggo aan het doen, alleen dan met een groter membraan.

ThnX jij snapt hem :)...

p.s. mijn bericht hierboven was niet aanvallend bedoeld oid. als het zo over kwam..

Mvg Elwin
 
Ik weet dat er veel negatieve reacties zullen komen ivm het polijsten maar ik wil gewoon testen hoe of dit werkt.
Verder is dit me eerste carter die ik heb aangepast en weet ik zelf ook dat het niet perfect is getuned, maar ik heb ook zelf maar wat geprobeerd.
Wat vinden jullie van de tuning, voor zover dat een beetje te zien is, ik heb gewoon de spoelers op maat gemaakt en een klein glijbaantje gemaakt.

attachment.php
 
Ziet er best netjes uit:)

of het poleisten helpt weet ik niet, maar slecht ziet het er zeker niet uit..
 
Raceroxie said:
Ik weet dat er veel negatieve reacties zullen komen ivm het polijsten maar ik wil gewoon testen hoe of dit werkt.
Verder is dit me eerste carter die ik heb aangepast en weet ik zelf ook dat het niet perfect is getuned, maar ik heb ook zelf maar wat geprobeerd.
Wat vinden jullie van de tuning, voor zover dat een beetje te zien is, ik heb gewoon de spoelers op maat gemaakt en een klein glijbaantje gemaakt.

attachment.php
bij de carters van crossmotoren heb ik dit ook al gezien , en dit had en zeker en vast geen negatief effect :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top