Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Best grappig, toen ik pas op dit forum kwam was deze discussie ook al aan de gang. :P

Nu nog, en het gaat nog steeds over exact hetzelfde. 8P
 
Ik vind het een leuke discussie:)
Maar dit gaat over cartertuning.
Zoek anders dat topic op of open een nieuw.
 
Troepa said:
Om er eventussendoor met een vraagje te komen, heeft iemand misschien de nummer(s) van een dremel freesje die jullie fijn vinden voor het carter te bewerken?

114 en dat soort werk, vergaan wel snel, en je moet af en toe ff de gesmolten alu oid er tussen uit bikken, frezen best goed imo, kan ook het mooiste denk ik met deze freesjes.

ik wil nog eens die lamelle schurkopjes kopen, en die spons achtige schurkopjes, lijkt me wel lekker makkelijk. Dat soort spul slijt alleen vaak als de ziekte, en is erg duur.

/ de discussie is vrij kansloos, als je denk dat deze dingen niet meetbaar zijn moet je ook gewoon niet je carter tunen denk ik ;)
 
Ik gebruik altijd 952 voor carters. Dmv van snijolie sluiten die dingen amper en gaat het nog redelijk vlug. Vind ze erg fijn werken.
 
ik gebruik 115, icm gewone 2taktolie voor door de benzine... :X

houdt de frees mooi schoon, nadeel is wel dat et vijlsel overal aan plakt.
Ligt het aan mij dat men opspantangen vrij snel uitslijten? ik draai alles toch goed aan.
 
here these are my Carters :)

[ir]http://i27.photobucket.com/albums/c178/eoin_1987/IMG_0291.jpg[/ir]

[ir]http://i27.photobucket.com/albums/c178/eoin_1987/IMG_0292.jpg[/ir]
 
here a few more photos
its not complete yet

[ir]http://i27.photobucket.com/albums/c178/eoin_1987/IMG_0299.jpg[/ir]

[ir]http://i27.photobucket.com/albums/c178/eoin_1987/IMG_0306.jpg[/ir]

[ir]http://i27.photobucket.com/albums/c178/eoin_1987/IMG_0302.jpg[/ir]
 
Is dit goed? Zoja, wat verbeter je ermee?

Dat de membraan kleppen verder open kunnen oid?

Ik kwam dit bij de specials namelijk tegen, ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Afbeelding007.jpg


13606271429.jpg
 
@ onderste foto is het blok afgedraaid, om zo het memraan richting de spoelers te krijgen.. ipv de andere kant op.
 
En de carterdruk neemt toe doordat er een flink stuk eraf gedraaid is? (is een heel stuk weg)

Terwijl naar mijn weten hoge carterdruk altijd slecht is, ben benieuwd :O
 
Ik denk zelf dat dit wel mee zal vallen, hij is wel afgedraaid waardoor het carter kleiner wordt, maar hij is ook uitgefreesd.. wat hem weer net iets groter maakt..
 
Wat is hier niet netje's aan dan?

frees/draai werk is gewoon mooi gedaan :), alleen al probeer je dan je membraan te richten, doe dan ook wat aan die hemd.......
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top