Carter tuning

Status
Not open for further replies.
melf #50 said:
tja , ieder zijn eigen manier :)

er is wel meer aan het carter gedaan dan alleen de spoelers op maat iig , mja , boeie ,om dit te kunnen gebruiken moet ook de verdere setup er ook bij passen..

dat andere carter is bagger iig... heel slecht gedaan , en dat glimmen is ook nergens voor nodig..

dat valt echt niet onder tuning zo...


kortom mijn blok zit er veel beter uit ;)
 
veel beter? die is gewoon goed , die ander bagger , er klopt gewoon niks van , daar is gewoon maar wat raak gehakt...
 
melf #50 said:
en dat glimmen is ook nergens voor nodig..

dat valt echt niet onder tuning zo...

hoe weet jij dat nou weer.

meerdere professionele tuners polijsten het volledig (al is het allemaal maar om er zeker van te zijn dat er geen on effen heden zijn)

en dan zal jij ff rond lopen roepen dat het allemaal onzin is :)
 
Het is inderdaad wel heel makkelijk om te roepen dat het kut is... iedereen heeft zijn eigen visie... en meestal zijn die nog gebaseerd op meningen van anderen.

Je kan altijd winst halen met bepaalde aanpassingen, maar ook deze aanpassingen zijn weer afhankelijk van bepaalde factoren...

Het is dus moeilijk om te zeggen wanneer iets veel voordeel heeft en wanneer niet... Ik denk dat je gewoon moet doen waar je zelf in geloofd.
 
Je kan het zelf zo glimmend maken als je zelf wilt, als er eenmaal mengsel langs heeft gestroomd zie je er toch niets meer van. Dan is het alleen nog maar mooi en egaal glad.
Het compleet glad maken heeft dan als voordeel gehad dat je er alle onregelmatigheden uit heb kunnen halen.
 
Maar dan nog iets, als het glimt is mijn visie dat er minder werveling is in de mengsel stroom, of te wel minder contractie. Het is misschien niet helemaal juist maar naar mijn wete kun je het beste eerst alle on effenheden er uithalen en dan de poortjes netjes stralen. Zit ik nu helemaal fout te denken of loze blaat?
 
JasperdB said:
hoe weet jij dat nou weer.

meerdere professionele tuners polijsten het volledig (al is het allemaal maar om er zeker van te zijn dat er geen on effen heden zijn)

en dan zal jij ff rond lopen roepen dat het allemaal onzin is :)

dat zijn 2 verschillende opmerkingen, de eerste is dat glad niet beter is, zeg ook niet dat het slechter is , maar als de 1 zijn carters polijst , de ander ze straalt , weer een ander zijn carter gewoon netjes bewerkt en er niks aan doet verder en ze halen allemaal goeie score's dan maakt het imo niks uit.

en er is nog steeds niemand hier die het verschil heeft ondervonden zover ik weet...

en zelf heb ik ook nooit verschil ondervonden , imo moet gewoon de werking goed zijn , of het oppervlak nou glad is of niet..

de 2e opmerking gaat over hoe de spoelpoorten bewerkt zijn , die zijn gewoon zomaar even wat bewerkt , alleen de voorkant is even wat op maat gemaakt van de cilinder waarschijnlijk , de achterkant van de poort niet , hoe dan ook , die carters zijn gewoon niet goed gedaan.. gewoon wat gehakt en dan leuk laten glimmen..
 
Sander said:
je kan duidelijk zien, dat de mannen van Twins meer de nadruk leggen op de aanwezigheid van carterdruk, dan het sturen van het mengsel....

Mee eens, mits je doelt op foto nr1 :)

Foto 2 kan ik me niet echt bij voorstellen wat de beweegredenen van die jongen zijn, om je mengsel eerst volledig de andere kant op te sturen dan je spoelrichting in je kanalen :S
 
Wat ik van srjurgen4 niet begrijp is dat je je carters naar twins brengt en dan vervolgens gaat vragen op het forum of het wel goed is? Je brengt het er toch heen omdat je er vertrouwen in hebt dat je een goede carterset terugkrijgt? Nu lijkt het wel alsof je meer vertrouwen hebt in wat men hier zegt dan wat ze er bij Twins mee gedaan hebben. Ik val je verder niet aan of wat dan ook, ik zie dit alleen wel vaker en ik vind het gebrek aan vertrouwen zo vreemd. Ik doel hiermee ook zeker niet specifiek op twins maar gewoon in het algemeen op tune werkzaamheden.
Het cartersetje vind ik er overigens prima uitzien, het tweede gepolijste setje daarentegen niet.
 
ik vindt al die discussies over twins een beetje jammer . ik heb ze al vaker gezien , maar mijn mening is wel , dat je niet kan zeggen het is twins dus ze weten waar ze mee bezig zijn en het zal wel scoren , ik vindt ook niet dat je daarvanuit moet gaan en dat is iets anders dan vertrouwen in een tuner.

ik heb vertrouwen in mijn tuner maar ga er daarom niet vanuit dat ik zo ff een dikke 20+ neerzet op de bank , dat is gewoon een fijne bijzaak :)
want er spelen meer factoren mee !

iedereen heeft zo zijn ideen over carterdruk , ''glijbaan'' en het dicht smeren en opnieuw boren van smeergaatjes . waarvan ik in het cartersetje van SRjurgen4 die laatste 2 niet terugzie .. dus je kan niet zo zeggen welke er beter is je kan alleen je mening geven ik vindt die beter en denk dat de ''glijbaan'' enz helpt

mijn mening is dat ze het egt netjes hebben pasgemaakt @ evo , maar dat ik tog wel wat aan de flow had gedaan en de ''smeergeul'' bij membraam inlaat dicht had gesmeerd..
 
melf #50 said:
dat zijn 2 verschillende opmerkingen, de eerste is dat glad niet beter is, zeg ook niet dat het slechter is , maar als de 1 zijn carters polijst , de ander ze straalt , weer een ander zijn carter gewoon netjes bewerkt en er niks aan doet verder en ze halen allemaal goeie score's dan maakt het imo niks uit.

en er is nog steeds niemand hier die het verschil heeft ondervonden zover ik weet...

en zelf heb ik ook nooit verschil ondervonden , imo moet gewoon de werking goed zijn , of het oppervlak nou glad is of niet..

de 2e opmerking gaat over hoe de spoelpoorten bewerkt zijn , die zijn gewoon zomaar even wat bewerkt , alleen de voorkant is even wat op maat gemaakt van de cilinder waarschijnlijk , de achterkant van de poort niet , hoe dan ook , die carters zijn gewoon niet goed gedaan.. gewoon wat gehakt en dan leuk laten glimmen..


Oke, ik heb dat carter zo laten "glimmen" was wel op aanvraag gedaan, zelf vond ik het ook leuk om het te proberen, omdat iedereen zomaar roept, geen werveling, polijsten is kut, maar zover ik weet zijn er echt fucking weinig mensen die het daadwerkelijk ooit geprobeerd hebben, verder heb ik geen mega "glijbaan" gemaakt maar wel de hoekjes afgerond om doodslaan van het mengsel te voorkomen, ook heb ik dus rekening gehouden onder welke hoek het de spoelers van de cilinder in stroomt en loopt dus onder de juiste hoek naar mijn idee, vind het een beetje jammer dat je gaat roepen "het is gewoon bagger" "beetje raak gehakt" etc. verder probeer je het te onderbouwen terwijl je niks van het blok afweet en waar dus WEL rekening mee is gehouden..

Hier nog een foto van me eigen blok,
prjctpage10.jpg


Vertel wat beter had gekunt dan zal ik er volgende keer mischien rekening mee houden.
Ga in ieder geval niet roepen "het is bagger" ;)
 
SRjurgen4 said:
hey mense ff vraagie voor hier;)

hier mijn Blok getuned door Twins voor evo 70:


En hier ander blok getuned door maatje van me ook voor evo 70:



Jullie hebbe meer ervaaring zo te zien;) miss wete jullie welk blok er nou gewoon netjes is. want volgens mij is aan mijn blok zeer wijnig aan gedaan alleen dat de spoelers op maat zijn gemaakt

hopelijk kunne jullie helpe:) want heb nog ander blok lige en mischien doe ik die bij die gozer

thnx

Zit je nou zo aan het tunewerk te twijfelen dat je maar 18 pk haald Met heel je zootje twins tuned
Denk dat je het meer bij je afstelkunsten kan zoeken Jurgen ;)

Mzzls :w
 
melf #50 said:
mja , dat blok is toch gewoon bagger ?


Sorry hoor, moet dit nu grappig opgevat worden, kijk het maakt mij niks uit dat je kritiek hebt, graag zelfs, kan ik er van leren, maar onderbouw het wel, ik heb daar nu om gevraagd en het enige wat je zegt is "bagger", zo verlaag je in mijn ogen wel heel erg je niveau hoor.
Ik reageer verder niet meer als er geen zinnige reacties meer uitkomen
 
Tja, ik kan er niet veel aan zien. Gepolijst heb je het sowieso niet. Vind wel dat er erg veel turbelentie plaats kan vinden rechts onderin.

Maar ik wil die discussie over dat polijsten even sluiten. Het werkt niet en zal nooit werken. Dat heegt menig natuurkundige al lang door gehad.

Laten we eens nadenken wat de beste ondergrond is voor mengsel. Er zijn namelijk heel veel coatings te krijgen met allemaal verschillende ruwheden cq structuren.

Wat weten we van het mengsel?
-Het is een mengsel van benzine/olie met lucht.
-We willen graag dat het zo blijft tot het boven bij onze bougie komt.
-We willen geen grote turbulentie
-?

Een keer een carter van binnen laten coaten lijkt me de moeite waard om te testen. Er moet alleen wel meer kennis zijn over het mengsel.
 
Luuk said:
Tja, ik kan er niet veel aan zien. Gepolijst heb je het sowieso niet. Vind wel dat er erg veel turbelentie plaats kan vinden rechts onderin.
.

Je hebt het nu over het carter hier boven volgens mij, dat oneffenheidje rechts onderin is idd al weg gewerkt, en recht bovenin de boost poort was ik vergeten zoals je kunt zien, maar is ook mooi nu.
Het carter waar we het over hadden met polijsten staat op de vorige pagina. Die is wel gepolijst ;), verder zijn er gewoon TE weinig mensen die het ooit geprobeert hebben, die jongen voor wie ik zijn blok moest doen wilde dat wel, dus heb ik dat gedaan. :)
 
Dat carter zit slecht in elkaar. Wanneer de zuiger naar beneden komt heb jij je mengsel niet op de juiste plek zitten zodat het geen mooi 1 lijnige beweging omhoog komt.

Wel goed dat je er over nadenkt, met veel verschillende dingen proberen kom je er uiteindelijk veel beter achter wat nou werkt.
 
kan het niet laten om te happen

mja , dat blok is toch gewoon bagger ?

:winner:

Tja, ik kan er niet veel aan zien. Gepolijst heb je het sowieso niet. Vind wel dat er erg veel turbelentie plaats kan vinden rechts onderin.

bedoel je nou op de foto van evert zijn eigen carter? Als je dat boeiend vind verlies je denk ik het totaal plaatje uit het oog. Zo lelijk als bijna alle inlaats zijn, gaat dit kleine braampje of hoe je het noemen wilt echt het verschil niet maken :D

je kan duidelijk zien, dat de mannen van Twins meer de nadruk leggen op de aanwezigheid van carterdruk, dan het sturen van het mengsel....

ook een beetje raar, het cartervolume kan nog veel kleiner, blijkbaar boeit de "glijbaan" ze gewoon geen donder.

tis ook niet zo makkelijk allemaal :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top