Luuk said:Dit vind ik het ideale pia carter. rechtstreeks spoelen van je membraan maar je spoelers is leuk, zolang het belangrijke mengsel maar niet in de war komt wanneer de zuiger naar beneden drukt en er een overdruk onstaat.
Luuk said:Dit vind ik het ideale pia carter. rechtstreeks spoelen van je membraan maar je spoelers is leuk, zolang het belangrijke mengsel maar niet in de war komt wanneer de zuiger naar beneden drukt en er een overdruk onstaat.
Cra-c-c said:Getuned Minarelli carter.
Overgang van aluminium naar defcon is zelfs met de nagel niet te voelen, enkel moesten hier de nieuwe oliekanalen nog geboord worden.
Geeft een goede indicatie van de afwerking, oppervlakte en vorm van het carter.
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17722&d=1145556239[/IR]
melf #50 said:carterdruk verhogen is bij 50cc niet nodig , ik laat zelf de kanalen gewoon open ,heb ze ook wel dicht gehad maar dat heeft nergens nut voor...
melf #50 said:als ik mijn scooter MEER carterdruk geef loopt ie gewoon slechter..
teveel carterdruk is niet goed , teminste niet bij minarelli imo..
Twin said:PS. het is dus wel degelijk afhankelijk van de " set-up " en overige tuning.
JBB said:Als ik vragen mag voor wat voor een cilinder is deze carter getuned?
Gast die ik ken heeft in de jaren 90 scooters getuned voor races en zei dat als je de smeerkanalen zo dichtmaakt en kleine gaatjes erin boord dat dit 9 op de 10 keer een negatief effect heeft, voor zowel de spoeling en de smering van je lagers. En zeker voor een 50cc snel. Als je carterdruk wilt verhogen kan je volgens hem beter bij membraamgat gaan opvullen
Bart@Sp said:no offence hoor marly, maar kijk uit wat je zegt. sprinten is niet alleen vermogen er hangen nog wel wat meer factoren aan...