Carter tuning

Status
Not open for further replies.
zeker netjes, maar tussen je spoel en membraan zijde zit nog een soort ''drempel''. Waarom heb je die ook niet weggehaald? :)
 
Dit vind ik het ideale pia carter. rechtstreeks spoelen van je membraan maar je spoelers is leuk, zolang het belangrijke mengsel maar niet in de war komt wanneer de zuiger naar beneden drukt en er een overdruk onstaat.
 
Luuk said:
Dit vind ik het ideale pia carter. rechtstreeks spoelen van je membraan maar je spoelers is leuk, zolang het belangrijke mengsel maar niet in de war komt wanneer de zuiger naar beneden drukt en er een overdruk onstaat.

Alleen pia of ook mina? Als he alleen pia is, waarom?

Meeste gaan over op de beste ''glijbaan'', maar dat hoeft natuurlijk niet altijd gelijk goed te zijn. Dus ben wel benieuwd :)
 
Getuned Minarelli carter.
Overgang van aluminium naar defcon is zelfs met de nagel niet te voelen, enkel moesten hier de nieuwe oliekanalen nog geboord worden.
Geeft een goede indicatie van de afwerking, oppervlakte en vorm van het carter.

[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17722&d=1145556239[/IR]
 
Luuk said:
Dit vind ik het ideale pia carter. rechtstreeks spoelen van je membraan maar je spoelers is leuk, zolang het belangrijke mengsel maar niet in de war komt wanneer de zuiger naar beneden drukt en er een overdruk onstaat.


m'n oude carter was ook zoiets, alleen een stuk lelijker afgewerkt, omdat het mijn eerste carter was wat ik deed, en dus nog nie echt wist hoe ik moest frezen etc, nu inmiddels al een paar cartertjes gedaan.

ik hem zo geflowed omdat ik denk dat het nie erger hoeft. de meeste winst zit niet in het carter tunen denk ik, aangezien ik al meerdere blokken over de 20-21+pk heb zien gaan met een nog mindere flow dan wat ik heb.
 
Ik denk 't het zelfde over, hoewel ik mijn carters wel dieper heb gedaan.

Ik heb ze ook afgestemd op de boosters, ook niet te voelen met de nagels :P
Zal binnenkort mijn blokje eens laten zien
 
Cra-c-c said:
Getuned Minarelli carter.
Overgang van aluminium naar defcon is zelfs met de nagel niet te voelen, enkel moesten hier de nieuwe oliekanalen nog geboord worden.
Geeft een goede indicatie van de afwerking, oppervlakte en vorm van het carter.

[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17722&d=1145556239[/IR]

Als ik vragen mag voor wat voor een cilinder is deze carter getuned?
Gast die ik ken heeft in de jaren 90 scooters getuned voor races en zei dat als je de smeerkanalen zo dichtmaakt en kleine gaatjes erin boord dat dit 9 op de 10 keer een negatief effect heeft, voor zowel de spoeling en de smering van je lagers. En zeker voor een 50cc snel. Als je carterdruk wilt verhogen kan je volgens hem beter bij membraamgat gaan opvullen
 
carterdruk verhogen is bij 50cc niet nodig , ik laat zelf de kanalen gewoon open ,heb ze ook wel dicht gehad maar dat heeft nergens nut voor...
 
melf #50 said:
carterdruk verhogen is bij 50cc niet nodig , ik laat zelf de kanalen gewoon open ,heb ze ook wel dicht gehad maar dat heeft nergens nut voor...

getest op een bank? ws niet dus zeg dan gewoon niets.....
 
Ik ben het totaal niet eens met Melf en heb het zelf op de testbank ondervonden met meerdere 50cc blokken.
 
als ik mijn scooter MEER carterdruk geef loopt ie gewoon slechter..

teveel carterdruk is niet goed , teminste niet bij minarelli imo..

waarom moet het btw op een testbank worden getest :? als je op het circuit al merkt dat meer druk niet beter is hoef je niet eens de moeite te doen om m op de testbank te drukken..
 
melf #50 said:
als ik mijn scooter MEER carterdruk geef loopt ie gewoon slechter..

teveel carterdruk is niet goed , teminste niet bij minarelli imo..

gelukkig is het niet per setup verschillend en afhankelijk van veel verschillende factoren of hoge of juist lage carterdruk positief uitpakt....

wat hebben wij eraan om te weten dat jou scooter met minder cartervolume slechter loopt ?
 
Als je de overige faktoren goed voor elkaar hebt is het cartervolume van ondergeschikt belang. Als het bij jouw minder gaat presteren wil dat zeggen dat er ergens iets zit wat nog niet 100 % is. Je kunt er een foutje mee compenseren of juist de boel mee in de soep laten lopen.

Het is een tweetakt, wat je aan de ene kant wint kan aan de andere weer verloren gaan. Het is de kunst om alleen het positieve te benadrukken zodat je alleen de vruchten plukt zonder er voor te hoeven boeten.

Meer wil ik er niet over kwijt.

PS. het is dus wel degelijk afhankelijk van de " set-up " en overige tuning.
 
JBB said:
Als ik vragen mag voor wat voor een cilinder is deze carter getuned?
Gast die ik ken heeft in de jaren 90 scooters getuned voor races en zei dat als je de smeerkanalen zo dichtmaakt en kleine gaatjes erin boord dat dit 9 op de 10 keer een negatief effect heeft, voor zowel de spoeling en de smering van je lagers. En zeker voor een 50cc snel. Als je carterdruk wilt verhogen kan je volgens hem beter bij membraamgat gaan opvullen

Aller eerst wil ik melden dat het niet voor een 50 cc scooter is getuned.
De kanalen zijn de juiste diameter nu, werkt allemaal prima.
Het carter is natuurlijk niet zomaar gedaan, hier zit natuurlijk wel wat denk werk aan vooraf.

Of het werkt???
Ik nodig je uit om op een sprintbaan eens tegen de scooter, waar het allemaal onder hangt, te sprinten ;)
 
no offence hoor marly, maar kijk uit wat je zegt. sprinten is niet alleen vermogen;) er hangen nog wel wat meer factoren aan...
 
Bart@Sp said:
no offence hoor marly, maar kijk uit wat je zegt. sprinten is niet alleen vermogen;) er hangen nog wel wat meer factoren aan...

I know ...
Ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen <]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top