Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Ruben said:
Daar klinkt het net een 50cctje. Wel vetjes hoor! :W


een roterende machine maakt ook gewoon meer geluid ..

de onsteking is btw gewoon een complete ontsteking van HPI , je moet alleen zelf even een nokje maken , de pickup is ook gewoon van HPI , die werkt op een accu
 
Last edited:
Luuk said:
Maarja een loze ruimte in je carter waar je niet werkende membraan zit is natuurlijk klote. Beter fix je dat het daar weer vol rond wordt.

Ik geloof dat Chezzmo een nylon vulstuk gebruikt die de ruimte mooi opvult.
 
als je de spoeler iets te ver hebt gefreest wat kan je daar dan aan doen ?
het is maar een klein stukje 1mm op 1mm op 1mm
 
buffel said:
als je de spoeler iets te ver hebt gefreest wat kan je daar dan aan doen ?
het is maar een klein stukje 1mm op 1mm op 1mm

kneedbaar staal
en anders @ je cil ook de spoeler gelijk leggen maar weet niet of dit wel verstandig is.

kneedbaar staal zal zoiezo wel werken :)
 
dat je voor 1 mm je hand in het vuur steekt, ik zou ff spoeler van cilinder een klein randje in maken en klaar is harrie :) Of als het echt een klein uitschietertje is nix aan doen.
 
idd , zou gewoon de cilinder op maat maken van het carter dan. het is erger dat de cilinder kleiner is dan het carter , andersom is nog niet zo erg.
 
melf #50 said:
mja , als iemand zijn tuning niet vrij wil geven moet ie dat niet aan derden verkopen ,maar dat gebeurt toch wel en dus zal er toch ooit weleens een foto op het internet komen , iedereen kan dan dus zien hoe iemand anders tuned , maar dat wil niet zeggen dat dan iedereen dat na gaat doen , iedereen heeft toch zijn eigen ideeen. ik laat mijn eigen carters ook niet zien maar dat doe ik niet omdat dan iedereen ziet hoe ik het doe maar meer om geen dom gezeur erover te krijgen ;)

ik kijk dit topic nou al heel lang aan , en ik ben van mening dat cartertuning iets is wat je zelf moet uitvinden wat jij voor jezelf denkt wat het beste is , nou laat iedereen hier zijn gebeunde carters zien , allemaal zo'n beetje hetzelfde , ik vraag me dan af waarom mensen dan nog een foto plaatsen hier of iets goed is of niet , als je het niet vertrouwd ga dan eerst testen met de carters die je hebt en ga dan daarna testen met een carter die jezelf naar jouw ideeen hebt klaargemaakt... op een foto kun je niet zien hoeveel vermogen je er mee zal scoren , dus wat is dan goed of fout?

ik zou zeggen , laat iedereen in zijn waarde wat betreft zijn tuningsmanieren , de gene die het goed doen komen vanzelf naar boven met de beste resultaten ;)

Dat heb je heel mooi gezegt!

Ik volg alles ook, en hou me meestal op de achtergrond. Voornamelijk omdat t heel vaak uitloopt op een moddergooi toppic, en daar wil ik me niet in mengen.
 
Ik wil nu dus mn draadgaten voor mn tapeindes dicht gaan gieten.
Zijn honda NSR carters trouwens.
Lassen kan ik wel laten doen, maar dat doe ik liever niet...
Ik kijk liever wat uit met warmte inbreng.... als het ook op andere manieren kan.

Nou heb ik gehoord dat het mogelijk is om het met aluminium dicht te gieten.
Ik heb het hier over gehad met iemand die zelf veel aluminium giet, en die raade me aan om het met lood dicht te gieten.
Dat omdat ik straks half in mn oude gaten zit. en aluminium zou snel loskomen als je erin gaat tappen. Lood is wat zachter.
Om de draad stevig genoeg te houden leek t me wel een goed idee om er dan meteen M10 in te tappen, zodat je ook minder lood hebt, en daar busjes voor draaien waar de binnedraad M8 van is. zodat de draad waar je tapeinde in zit helemaal goed is.


Wat denken jullie over dit idee ??

Smeltpunt van lood is trouwens 327 graden, dus dat lijkt me wel voldoende
 
jeffreyrovaart said:
is lood niet een heel zacht materiaal?
dus als je erin gaat tappen zal t zeker niet vast gaan zitten

jef leef jij ook nog :+


idd zou geen lood nemen, dat houdt niet. gietalu of dicht laten lassen:)
 
Precies, ik zou geen lood nemen.. Je hebt:

1) het kan evt. smelten
2) het is niet zo sterk (volgens mij)
3) het is zwaar

Ik zou tog aluminum nemen omdat:

1) het bok zelf ook van een alu. legering is gemaakt
2) het is sterker
3) het is dunner, en het komt dan tussen alle schroef delen

Conclusie: Auminium :)

Waarom wi je eig het dicht makan? Tap gewoon M8 of M10, heb ik ook gedaan bij mijn minarelli. Maar dan M8. :D
 
qua warmteinbreng valt dit zeer goed mee, heb al dikwijls serieus veel gelast aan carters en die vervormen niet! Las een beetje en wacht dan eff totdat die weer koud heeft.

Enkele tips bij het lassen:

*Ga te werk met de tig (130 A-10v)
*Ontvet je carter met aceton en neem daarna uw dremel en dremel de tapgaten uit in een V, dus dat die open zijn langs waar het cilinderhemd komt. Overal waar gelast wordt ga je eff over met de dremel zodat je de oude 'vuile' laag wat verwijderd hebt. Daarna terug alles kuisen met aceton.
*Gebruik geen slijpmachine of dergelijke waar al mee in ijzer geslepen is!
*Door het gieten van de carters, zitten die vol met luchtbelletjes. Om die er uit te krijgen, maak je smelbadjes met de TIG zonder toevoer, als het goed warm krijgt zal je zien dat de belletjes naar boven komen. Doe dit een paar keer. Daarna ga je te werk met toevoer. Heb je dan nog belletjes. Terug smeltbadjes zonder toevoer maken.

Zorg dat het carter zeer netjes is.

Gebruik helicols. Want waar je gelast hebt blijft die las poreuser dan de rest.
 
melf #50 said:
mja , als iemand zijn tuning niet vrij wil geven moet ie dat niet aan derden verkopen ,maar dat gebeurt toch wel en dus zal er toch ooit weleens een foto op het internet komen , iedereen kan dan dus zien hoe iemand anders tuned , maar dat wil niet zeggen dat dan iedereen dat na gaat doen , iedereen heeft toch zijn eigen ideeen. ik laat mijn eigen carters ook niet zien maar dat doe ik niet omdat dan iedereen ziet hoe ik het doe maar meer om geen dom gezeur erover te krijgen ;)

ik kijk dit topic nou al heel lang aan , en ik ben van mening dat cartertuning iets is wat je zelf moet uitvinden wat jij voor jezelf denkt wat het beste is , nou laat iedereen hier zijn gebeunde carters zien , allemaal zo'n beetje hetzelfde , ik vraag me dan af waarom mensen dan nog een foto plaatsen hier of iets goed is of niet , als je het niet vertrouwd ga dan eerst testen met de carters die je hebt en ga dan daarna testen met een carter die jezelf naar jouw ideeen hebt klaargemaakt... op een foto kun je niet zien hoeveel vermogen je er mee zal scoren , dus wat is dan goed of fout?

ik zou zeggen , laat iedereen in zijn waarde wat betreft zijn tuningsmanieren , de gene die het goed doen komen vanzelf naar boven met de beste resultaten ;)



AMEN:p

idd volkomen gelijk, carters tunen is een kwestie van logisch nadenken. Sommige mensen zijn van het gedacht dat bij bv 13 krpm de membraanklepjes niet gaan zweven, dus geen constante stroom. Waarom tunen deze mensen dan hun carter?
 
even een vraagje , dat doodflowen op de krukas zie ik nog niet egt gebeuren , zou iemand ff kunnen uitleggen waarom die net doodflowt.
als je nou meer wegfreest , kan het mengsel tog gewoon via de zijkant van de krukas naar de spoelers flowen ? of heb ik het verkeerd ?

en kan de defcon niet loskomen ?
 
Last edited:
cartertje door mij gedaan @ evo size, niet super geflowed gewoon netjes. imo hoeft het niet dieper.


Foto=U3WMNFQ7

Foto=7WQWTPDA

Foto=67CYJN7G

Foto=TFLNSBWW
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top