Carter tuning

Status
Not open for further replies.
melf #50 said:
ik denk overigens zelfs als je de gaten helemaal dicht maakt dat de lagers nog heel blijven...

Dit is zeker niet het geval, ik heb ooit eens een keering er te ver in geduwd, waardoor het smeerkanaaltje afgesloten werd, dat lager liep ook binnen een paar km kapot.
 
adinda.jpg


deze carters had ik nog liggen wat vinde jullie ervan

srry voor slechte foto
 
Last edited:
Jasper V said:
Alsof dat aan de smering ligt.

Ik zou niet weten waar het anders aan zou moeten liggen, mischien smeering/koeling door het mengsel wat erover heen gaat, ik ben in ieder geval van mening dat het niet gaat werken als je ze dichtmaakt omdat ik het zelf ervaren heb.
 
Nee jij hebt ervaren dat een keerring tegen het lager niet werkt...

Waarschijnlijk kwam het lager er ook blauw uit..
 
het lager was idd blauw, ik dacht dat dit het ook was, maar vreemd genoeg was de keering nog heel, en neem aan als die tegen het lager loopt dat die aardig rot moet zijn.
 
ik ken mensen met 50cc's die 16.000 tpm draaien , deze lagers blijven ook heel , ZONDER smeergaten ...

een lager krijgt niet alleen smering door dat smeergaatje hoor , het mengsel komt ook zo wel bij je lagers...
 
ja, langs de krukaswangen, maar gaat het er dan ook dezelfde weg weer uit ?

ook als de inlaat in feite langs je krukas is gericht ?
 
Dat het mengsel zo ook wel bij de lagers kom twijfel ik ook niet aan, maar het lijkt mij dat er verder geen spoeling/circulatie is van het mengsel, waardoor het mengsel er dan als het waren blijft hangen. Maar maar als jou ervaring of die van kennissen zegt dat het wel kan ga ik niet roepen dat het niet mogelijk is, mijn ervaring is dat het niet zal gaan, ik zal in ieder geval mijn smeergaten nooit dichtsmeren.
 
ik rij al jaren met alle mogelijke smeergaatjes dicht.
nog nooit hiermee vastlopers gehad.
snap ook niet waar over gezeurd wordt ,de meeste die met dat soort dingen bezig zijn zijn aan t ontwikkelen en gooien na nog geen 50km de zooi weer uit elkaar om verder naar vermogen te zoeken.
 
Pronk said:
Dus je boort ook geen nieuwe erbij @ spoelers...? vaag :)

vind het zowieso al een vage bezigheid eerlijk gezegd , je haalt een smeer kanaal weg en op een andere plaats boor je m er weer in ..

beetje onzinnig imo :*

mja , zonder smeergaten blijft het waarschijnlijk ook heel , je moet ook niet vergeten dat het er std in zit , en std loopt een scooter nog niet eens 1:50 , als je dan de scooter 1:40 of 1:30 smeert is de smering al stukken meer ..

mja , dan nog , er zijn zat brommers die std ook geen smeergaten hebben , zo ook de 50cc classic racer van kennissen van mij niet , deze draait 16.000 tpm zonder smeerkanalen , daarvan zijn nooit de lagers ook nooit kapot..
 
Volgens mij ben je linksboven in je boostpoort stukje vergeten, of lijkt het zo door de foto. verder ziet alles er strak uit, helemaal egaal, geen oneffenheden oid. Mooi hoor :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top