Carter tuning

Status
Not open for further replies.
je bedoelt gewoon in het midden bovenin...? 8P
die heb ik heel lichtjes bijgewerkt op maat van de spoelers van de cilinders... denk niet dat het wat uit zal maken, maar wie niet waagt wie niet wint... :+
 
Aerox-Evo70 said:
het lijkt mij dat je spoelers onder een hoek op je cilinderspoelgangen uitkomen, of lijkt dat maar zo ?
foto van met je cilinder erop ?


volgens mij heb je gelijk ja.
Aerox evo 70 bedoelt dat je spoelkanalen niet recht lopen maar langzaam oplopen. (hoe leg je zoiets goed uit 8P)
 
Sjah... waarom zou dat slecht zijn? Ik ben benieuwd naar je standpunten... Ik denk namelijk juist, dat het aflopen (en zo het traject dus kort, strak & bondig houden), juist een positief effect kan geven, op de manier van lopen van de 2-takt motor.
 
Het is een beetje van beide. Door een grote hoek tussen de spoelers van het blok naar de cilinder zal de algehele flow verstoord worden. Die vorm zorgt wel voor een "korter" traject. Mijn mening is dus een beetje van beide.
 
Er word toch sowieso nergens gezegd door Mark ofzo dat het slecht is??
We wachten fotoos af, dan zie we of het überhaupt zo is.....
 
waarom ga je daar door je carter heen??
vind dat je hem op die plekken trouwens erg diep hebt gemaakt, hou meer van geleidelijk en meer carter volume, maar dat is mijn mening erover.
verder zou ik hem iets mooier afwerken.
 
kiwi-rox said:
waarom ga je daar door je carter heen??
vind dat je hem op die plekken trouwens erg diep hebt gemaakt, hou meer van geleidelijk en meer carter volume, maar dat is mijn mening erover.
verder zou ik hem iets mooier afwerken.


je wilt geleidelijk en meer cartervolume. Volgens mij bedoel je dat je meer carterdruk wil, dus minder cartervolume?
 
Goed pasmaken op de cilinder lijkt me voldoende :)..

Ben er wel achter gekomen, dat veel aanpassen niet altijd goed is +ralf+
 
ik zie wel wat er gaat gebeuren als ik de baan zo houd.. het kan positief worden of negatief... en anders ga k toch gewoon weer verder? :)

kiwi-rox said:
waarom ga je daar door je carter heen??
vind dat je hem op die plekken trouwens erg diep hebt gemaakt, hou meer van geleidelijk en meer carter volume, maar dat is mijn mening erover.
verder zou ik hem iets mooier afwerken.

tjah het is niet dat k er expres doorheen ben gegaan 8P
maar terwijl k bezig was met bewerken kreeg ik die baan maar telkens niet glad genoeg, telkens bij bewerken en toen was het eindelijk glad en toen had k net al een gat... :X
 
hoe kijken julie aan tegen het glad maken?
hoe glad schuren julie het?
ik las iets over scheiden van olie van de benzine door de gladde binnenkant
 
lees dit forum door en huiver ;)

ik maak het gewoon al met de frees vrij glad , dan soms nog met schuurpapier oneffenheden weghalen , maar over het algemeen kan ik geen verschil in prestaties ontdekken , of het nou spiegelglad is of gewoon wat ruwer , belangrijk is iig dat er geen gaten etc. in zitten...
 
klein kickje weer :)

mn eerste carter, kvind het zelf niet heel slecht en loopt opzich best goed over op elkaar +pippi+ ( al lijkt dat misschien niet )

carter1.JPG

carter2.JPG


hij is nog niet helemaal af zoals je ziet maar ik ben er toch wel 'n beetje over te spreken O-)

edit\\

carter4.JPG
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top