Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Geert said:
ja daar heb ik even mn gedachten er niet bij gehad, daar moet ik nog even kijke hoe ik dat weg krijg en Vlak!

Gewoon beetje siliconenkit gebruiken bij montage :)

<edit>

leest nu de post van mhr27 pas :rolleyes: +pippi+
 
Geert said:
ja daar heb ik even mn gedachten er niet bij gehad, daar moet ik nog even kijke hoe ik dat weg krijg en Vlak!
Wanneer je iemand kent in je kennissen kring die kan draaien zou je misschien ff kunnen proberen om er een heel dun laagje te laten afdraaien (doen ze in de fabriek ook, alleen zul je nu een iets dikkere pakking moeten gebruiiken), want zo te zien is die groef niet zo heel diep.

Gebruik je metalen of papieren pakkingen?

Of het een goede oplossing is weet ik niet, maar ik weet wel dat ik persoonlijk niet zo'n voorstander ben van vloeibare pakking. Vaak helpt een klein beetje wit vet ook wel voldoende. Zeker wanneer je je cylinder regelmatig eraf haalt voor controle van zuiger, -veer en slijtage. Dat vet vult dan net dat groefje op en de meeste (lees: die wij hier in de werkplaats gebruiken) zijn warmte bestendig.
 
Mja ik zou het er eerlijk gezegd niet afdraaien, lijkt me tamelijk moeilijk met inspannen etc.

Vlak laten fresen lijkt me een btere optie, maar is nog wel redelijk duur denks.
 
Geert said:
ja daar heb ik even mn gedachten er niet bij gehad, daar moet ik nog even kijke hoe ik dat weg krijg en Vlak!

ik vind het niet egt netjes gedaan.. booster heb een hele rare vorm
spoelers zijn niet gelijk tov elkaar
 
Slome said:
Wanneer je iemand kent in je kennissen kring die kan draaien zou je misschien ff kunnen proberen om er een heel dun laagje te laten afdraaien (doen ze in de fabriek ook, alleen zul je nu een iets dikkere pakking moeten gebruiiken), want zo te zien is die groef niet zo heel diep.

Ik weet niet hoe je ooit een carterset in een draaibank gaat krijgen hoor maarehh :X
Als je dit vlak zou willen hebben doe je dat op een freesbank met horizontale spil lijkt me.
Qua carters ben ik het verder met Huib eens.
 
Joost@aerox said:
Ik weet niet hoe je ooit een carterset in een draaibank gaat krijgen hoor maarehh :X
Als je dit vlak zou willen hebben doe je dat op een freesbank met horizontale spil lijkt me.
Qua carters ben ik het verder met Huib eens.

vlakmaken in de draaibank is een mogelijkheid. ik kotter ook altijd in de draaibank.

dan doe ik de kotterfrees in de klauwplaat en het blok in houder.
op deze manier kan ik tot ongeveer 0.02mm nauwkeurig kotteren.

maar net wat joost zegt doe het op de freesbank.
ik zou eigenlijk geeneens beginnen te frezen zoek gewoon een nieuw setje carters.
 
Huib said:
vlakmaken in de draaibank is een mogelijkheid. ik kotter ook altijd in de draaibank.

dan doe ik de kotterfrees in de klauwplaat en het blok in houder.
op deze manier kan ik tot ongeveer 0.02mm nauwkeurig kotteren.

maar net wat joost zegt doe het op de freesbank.
ik zou eigenlijk geeneens beginnen te frezen zoek gewoon een nieuw setje carters.

Ja okee, als je het zo bekijkt kan het idd wel. Toch hoort kotteren/frezen gewoon op een freesbank en draaien op een draaibank :P Maar het is idd een optie. De nauwkeurigheid die je aanhoud is voor het doeleinde waarvoor we voor scooters kotteren gebruiken overigens ruim voldoende :)
 
ja het krasje is echt nog geen 0.5 mm dat is misschien op te lossen met een klein beetje vloeibare pakking of iets dergelijks,

en @ carter zelf, van de linker spoeler is de bovenkant minder ver naar boven gewerkt en de die is iets ronder maar dat lijkt wel veel verschil maar ze sluiten wel goed aan, alleen die bovenkant dus niet +pippi+
 
Last edited:
Huib said:
ik vind het niet egt netjes gedaan.. booster heb een hele rare vorm
spoelers zijn niet gelijk tov elkaar


als ie het met een pikhoweel heeft gedaan vind ik het anders best netjes :rolleyes:

ik vind dat ome Geert veel te veel weg heeft gehaald , hierdoor is het pakkingvlak kritiek geworden , en je kunt beter te klein dan de groot..

beter pak je een ander stel carters en doet het iets minder uitbundig.
 
overvloeien1.JPG

betere foto kan ik er niet van maken, maar ik laat het voorlopig zo ik zie wel wat het doet en anders zoek ik een ander alternatief :) thnx voor de kritiek iig ;)
 
He, ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden, het is me 3e carter die ik gedaan heb, ik ben er zelf zeer over te spreken, heb helaas geen foto's van de spoelrichting vanaf het membraan, kan je wel zeggen dat hier niet heel veel aan gedaan is, gewoon wat vloeiender gemaakt,
Foto:
e6r95j.jpg


Heb hem getuned @ speed '04 cilinder, hierna heb ik hem nog een klein beetje bijgewerkt, mede doordat ik rechts bovenin een stukje boostpoort vergeten was 8).

Graag reacties.... :)
 
C4rN said:
Ziet er netjes uit, je kan nog ff het stukje wat roodomcirceld is netjes recht/glad maken. Zonder hobbels dus.

Ja idd, heb ik later dus ook idd nog gedaan, het is alweer anderhalve maand geleden dat ik hem getuned had, later kwam ik er op de foto achter dat ik een stuk boostpoort vergeten was :P, toen heb ik dat randje ook meteen meegenomen toen ik die boostpoort later af ging maken.

En @ jasperB:

Het sluit idd gewoon goed op elkaar ;), en heb uiteraard rekening gehouden onder welke hoek hij overgaat op de spoelpoort van de cilinder, zodat het eigenlijk gewoon 1 geheel vormt,
Maarja, hoopte stiekum al op een beetje positieve reacties want ben er opzich wel trots op ook :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top