Carter tuning

Status
Not open for further replies.
dit heb ik dus 4,5 jaar geleden al gedaan,toen destijds hoogste vermogen op mina gescoord en een ziekelijke acceleratie,dit kan bevestigd worden door diverse forummembers
 
dennisbots said:
ik was eens wat rond aan het neuzen en toen kwam ik bij de kiesler racing site uit.
http://www.kiesler-racing.de/ en dan onderaan bij special
daar kwam ik deze carters tegen

http://img375.imageshack.us/img375/3343/5a7nj.th.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/1892/4a3hr.th.jpg

zoals je kunt zien hebben ze in de carters waar de krukas loopt, putjes in geboord.
weet iemand hier het nut van of de voor of nadelen?

Logische gevolgen zijn sowieso meer cartervolume en turbulentie in het mengsel.
Mss proberen zo om op deze manier langs de krukas, waar normaal gesproken altijd wat mengsel zit, dit mengsel lekker vers te mengen om zo een hoger koppel te creeren. Of het ook zo uitpakt....:X
 
Last edited by a moderator:
misschien dat die wervelingen beter zijn rondom je lagersmering, vermogen zie ik er niet op vooruitgaan met het voetbaleffect :p
 
ik denk eerder dat iemand een boormachine op zijn verjaardag heeft gekregen en die wilde uitproberen :p

of het is een grapje , leuk voor de foto oid..

ik zie er geen heil in iig
 
ik DENK dat de gedachte hierachter is dat er hierdoor tussen je krukaswang en carter geen stroming ontstaat die de hoofdstroming zou kunnen belemmeren.
stond er verder geen tekst bij ?
 
Er stond geen tekst bij, maar ik kan nog wel snappen waarom ze het eventueel dicht bij de spoelers doen. Maar zeg maar 'achterin' tegen de kant van de achterband komt nauwelijks mengsel & er is sowieso weinig druk vanaf daar... De meeste druk zit toch echt bij de spoelers.
 
Ruben said:
Er stond geen tekst bij, maar ik kan nog wel snappen waarom ze het eventueel dicht bij de spoelers doen. Maar zeg maar 'achterin' tegen de kant van de achterband komt nauwelijks mengsel & er is sowieso weinig druk vanaf daar... De meeste druk zit toch echt bij de spoelers.

Carterdruk is wel degelijk lager, in een bepaald volume is de druk overal gelijk.
 
Sandor said:
het is golfbal effect :D
voetbal heeft geen putjes 8P

Ws was het een sarcastische opmerking mbt de grootte van de gaten.
Ik kan me best vinden in de redenering van Mark...
Maar zoals gewoonlijk heb ik liever testresultaten dan speculaties.-:-
Iemand contact met die knapen?
 
Aerox-Evo70 said:
mits er tijd is om te stabiliseren...

wat er in de meeste gevallen op dit forum niet is ;)

verder zie ik niet in waarom trouwens dit voordelig gaat werken, met 1 blik op het carter, uitgaande van een dikke carberateur zijn er naar mijn visie wel efficientere dingen nog te doen.
 
eeyh ik heb ff een vraagje ik heb me carter iets aangepast en had ik een vraag of jullie hem ff wouden beoordelen en of jullie nog iets weten wat ik kan verbeteren zodat ik er ook weer van kan leren

PA296383.jpg



oh jha het lijkt net of er onefenheden in zitten maar das niet zo hij is perfect glad en verder moet ik idd ook nog smeergaatjes boren aan de cilinderkant

alvast bedankt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top