Carter tuning

Status
Not open for further replies.
nog een andere vraag.
Ik heb hier een wigje die getuned is door iemand (bedrijf) maar de schuurstrepen rond. dus niet van boven naar beneden (met de stroomrichting mee).

Wat is nou beter, als je je spul opschuurt met de schuurstrepen met de spoelrichting mee of rond (haaks ten opzichte van de spoelrichting)

of maakt het geen flikker uit. (vond hier niet direct iets over terug in het topic :rolleyes:)
grtz hans.
 
als je turbulentie wil moet je tegen de stroomrichting ingaan, de vraag is wat wil je...flow..of turbulentie? Het blijft een lastig iets, wat waarschijnlijk een nauwelijks tot niet meetbare invloed zal hebben.
 
Pronk said:
als je turbulentie wil moet je tegen de stroomrichting ingaan, de vraag is wat wil je...flow..of turbulentie? Het blijft een lastig iets, wat waarschijnlijk een nauwelijks tot niet meetbare invloed zal hebben.

hmmm gewoon gladschuren dus want nou zitten er echt groeven in, is enkel geschuurd met dremel volgens mij. dus dat lijkt me ook niet optimaal. (ziet er ook weer cleaner uit :p) iig bedankt.
 
Spasta said:
hmmm gewoon gladschuren dus want nou zitten er echt groeven in, is enkel geschuurd met dremel volgens mij. dus dat lijkt me ook niet optimaal. (ziet er ook weer cleaner uit :p) iig bedankt.

Ik geloof in het verhaal van het oliefilmpje, dus helemaal gladschuren lijkt me niet zo'n goed plan. Beter gewoon stralen, of zoals het nu is, met een dremel ding beetje afgewerkt, dan is het wel ok.
 
Spasta said:
nog een andere vraag.
Ik heb hier een wigje die getuned is door iemand (bedrijf) maar de schuurstrepen rond. dus niet van boven naar beneden (met de stroomrichting mee).

Wat is nou beter, als je je spul opschuurt met de schuurstrepen met de spoelrichting mee of rond (haaks ten opzichte van de spoelrichting)

of maakt het geen flikker uit. (vond hier niet direct iets over terug in het topic :rolleyes:)
grtz hans.

Gebruik even een ander topic voor wigjes info aub.
Kijk ff in de search en je vind wel wat...
 
Ronnie said:
Gebruik even een ander topic voor wigjes info aub.
Kijk ff in de search en je vind wel wat...

in andere topics ivm tuning van spullen verwijzen ze allemaal naar dit topic.
het gaat ook niet alleen over wigjes, gewoon het schuren van het inlaattraject in het algemeen.
 
net m'n kleine carterhelft bewerkt. (spoelers moeten nog aangepast worden maar daar heb je cilinder of juiste pakkingen voor nodig :))



commentaar/opmerkingen/suggesties/... oid?
nu alleen nog effe opnieuw stralen als spoelers aangepast zijn.
 
Spasta said:
net m'n kleine carterhelft bewerkt. (spoelers moeten nog aangepast worden maar daar heb je cilinder of juiste pakkingen voor nodig :))



commentaar/opmerkingen/suggesties/... oid?
nu alleen nog effe opnieuw stralen als spoelers aangepast zijn.


waarom stralen , lijkt me nogal overbodig... je merkt er geen ruk van..

ik rij ook gewoon met gladde carters en werkt prima , zou ik het laten stralen doet ie het nog net zo..
 
melf #50 said:
waarom stralen , lijkt me nogal overbodig... je merkt er geen ruk van..

ik rij ook gewoon met gladde carters en werkt prima , zou ik het laten stralen doet ie het nog net zo..
hehe ok dan niet (dat is nou typisch iets waar iedereen iets anders over zegt :x)

maareuh, is wel beetje bruikbaar cartertje ofniet? (is m'n eerste ding waar ik in frees :L )
 
Spasta said:
hehe ok dan niet (dat is nou typisch iets waar iedereen iets anders over zegt :x)

maareuh, is wel beetje bruikbaar cartertje ofniet? (is m'n eerste ding waar ik in frees :L )
er is maar bar weinig aan gedaan... ik had hem iig wel anders aangepast ja
 
JasperdB said:
er is maar bar weinig aan gedaan... ik had hem iig wel anders aangepast ja

beter te weinig dan teveel
vaag.gif


wat/hoe zou jij het verder aanpassen dan? gewoon meer schuin maken zodat er amper moet opgevuld worden met defcon (oid)
 
maarja , zoals ik al in een ander topic zei : er is geen handleiding voor tuning , alleen een richtlijn. nu is het zo dat ook je carter naar eigen inzicht moet maken , wat jij denkt dat goed is , dan proberen en later wat meer bewerken etc. etc.

je bent wel een paar carters nodig om te weten wat jij het beste vind..
 
wat zou meeste invloed hebben op prestaties

bocht membraan meer richten op spoelers, zodat het mengsel niet echte de hoek om moet

of

het membraan veel dichter bij spoelers zetten, maar dat mengsel wel nog hoekje om moet
 
el bandino said:
wat zou meeste invloed hebben op prestaties

bocht membraan meer richten op spoelers, zodat het mengsel niet echte de hoek om moet

of

het membraan veel dichter bij spoelers zetten, maar dat mengsel wel nog hoekje om moet

Ik denk dat richten belangrijker is. Wat voor blok heb je het trouwens over, want in de meeste gevallen is het zo dat je je membraan niet lager in het blok kan laten vallen omdat je dan tegen de krukas aanzit.
 
'dan probeer je het glijbaaneffect te frezen en uiteindelijk frees je door je catertje heen' +ralf+
is zoiets nog op te vullen eigenlijk (was maar een oud stuk carter)
 
Spasta said:
'dan probeer je het glijbaaneffect te frezen en uiteindelijk frees je door je catertje heen' +ralf+
is zoiets nog op te vullen eigenlijk (was maar een oud stuk carter)


in een pia cartertje kan je al een heel mooi "glijbaantje" frezen zonder er doorheen te gaan ;) gewoon een kwestie van opletten en weten wat je doet
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top