Carter tuning

Status
Not open for further replies.
ff nog een vraagje hoe krijgen die lagers nog smering (zie foto)? De smeer gaten voor bijde lagers zijn dichtgemaakt, zoals op de foto te zien is.
CARTER~1.jpg

Als je de flow aan het verbeteren bent is het dat slim om zoals ik hier met rode lijntjes heb aangegeven het hemd van je cilinder ook aan te passen?
Dus gewoon mee laten lopen met het carter zegmaar.
Foto=FAMCPXGZ

kan je idd doen ja zal niet veel schelen en je zuiger zal wat sneller slijten omdat je een stuk hemd weghaald en hij beetje meer kan kantelen zeg maar

Aerox175 said:
en je zuiger zal wat sneller slijten omdat je een stuk hemd weghaald en hij beetje meer kan kantelen zeg maar

Niet iets om je druk over te maken. Want hij haalt het hemd niet in ze geheel weg, alleen de randjes, in de breedte van het hemd zal hij dus wat ondersteuning verliezen, maar niet in de lengte, en die is belangrijker

in het begin van dit topic zie je dat je rekening moet houden met de krukaswang-diameter.

Ik was nou op een ander forum aan het rondkijken en kwam dit tegen:

Wat is er als je zoiets doet? (let dan niet op afwerking maar op het weggefreesde gedeelte)

Het is gewoon netjes getuned vind ik. Er is niet zo veel aan gedaan, 'glijbaan' gemaakt & ook een soort glijbaan bij de spoelers.

spoelers zijn er nog niet op aangepast.
maar op de eerste pagina van dit topic zie ik dat ze de krukaswang aftekenen.

bij deze is het dus meer afgeschuind, aan de linkerkant van de streep op de foto.

C4rN said:
ja heel vet dat iemand dat heeft gedaan.....8P maar wat wil je nou weten?

of het wel goed is als dat zo is gedaan.
omdat de persoon op pagina 1 zegt dat je de krukaswang moet aftekenen.

wat is hier beter/slechter aan...

zo duidelijk?

ik denk dat je puur moet kijken naar het doorlaat opp. richting de spoelers, het maakt niet uit of het nou boven je krukas langs gaat of ernaast.
(hoe ronder het doorlaatopp hoe beter...)

Spasta said:
of het wel goed is als dat zo is gedaan.
omdat de persoon op pagina 1 zegt dat je de krukaswang moet aftekenen.

wat is hier beter/slechter aan...

zo duidelijk?

dat je flow niet gewoon doodloopt op de wangen

Status
Not open for further replies.
Back