Carter tuning #2

Ga nou niet bij dehand lopen doen :+, want ik heb het getest. :p. De kleppen volgen precies de bolling van het carter. Aan de rechterzijde is er eigenlijk juist teveel weg.
 
was dit je laatste carter waar je dit seizoen mee hebt gereden? dan zaten er toch echt wel leuke scores in:)

Edit: laatste keer banken had je toch 23+ gehaald toen je met maarten ben gaan banken??
 
Last edited:
Nee, met dit carter (kort) heb ik alleen aan het begin van het afgelopen seizoen gereden. Daarna ben ik met een lang carter gaan rijden. En over die scores :+, je weet meer als mij denk ik :p
 
Groot carterdeel vandaag afgefreest, denk dat deze inprincipe wel klaar is voor t blokje aluminium op te lassen. Van de week maak ik hier de mal voor, en maak ik t klein carterdeel opspan klaar voor de freesbank, in een hoekje op de foto is al te zien dat ik de rabbige kant al heb nagefreest om de mal op te maken. Beetje overbodig misschien omdat t malletje erop word gelast, en die word ook weer nagefreest afijn.

foto groot carterdeel:

[IR]http://i8.tinypic.com/89l9dlv.jpg[/IR]
 
Stel je dit carter voor maar dan met een klomp aluminium erop gelast.Dan word dit het globaal na het carter in de cnc freesbank is geweest, zoals te zien heb ik nog een probleempje met de caarburateur en achterband. En moeten nog wat dingetjes opgeelost worden waar k nog niet helemaal over UIT ben.

8a1zvaw.jpg


Hoe ik het ga aanpakken staat in eerdere post duidelijker aangegeven.
 
ziet er goed uit !! ben benieuwd je zal er nog een flinke kluif aan hebben !! ben erg benieuwd naar het eind resultaat ...

ik vind je idee tof !! maar was het niet makkerlijker geweest om het originele carter aan te passen ? om dit efect te krijgen ?
 
Nee dat is al 2 keer mislukt ;) Net zoveel werk, maar mindere kwaliteit, toleranties, minder mooi, en vooral boven alles MINDER LEUK ;)
 
Ben best wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Neem aan dat je een lang sd carter gebruikt? Dan kan je aaltijd nog een sonic wiel erop bouwen, lijkt me dat je dan genoeg ruimte hebt.
 
He ruud, ziet er al goed uit! ik ben benieuwd of je het geheel netjes gelast kunt krijgen! Het word iig tricky, want alle krachten van de overbrenging zullen op de las komen ( en de PK's die je op de weg zet natuurlijk ook)

Waarom heb je trouwens gekozen voor een compleet blok aluminium die ook de krukaskamer vervangt? Ik zou zelf eerder "boven op de krukas kamer" gaan lassen en frezen en de orginele krukaskamer laten zitten, zodat er nietzoveel krachten op de las komen. Maargoed, iig ben ik erg benieuwd hoe het gaat lopen, en of je er winst mee kunt behalen!
 
winst etc is natuurlijk uiteindelijk wel t doel, maar beetje klussen is t mooiste. Dat het richten winst geeft ben ik van overtuigt, alleen kies niet echt eieren voor me geld door er weer een bigass membraan in te doen. Bovenop frezen en lassen doe ik niet vanwegen het volgende:

Lagergaten die krom trekken, dus dat moet al opgelast worden denk ik.
Mijn membraan is breder dan dat in de carters past + wand ;) dus dat zou ook al een rommeltje worden. Ook heb ik een 85 mm drijfstang, en maak nu dus mijn carters gewoon direct 5 mm langer, wat weer gerommel met platen enzo (toleranties) scheelt. Ik hheb nog een piaggio blokliggen waar wel zoiets op gaat gebeuren, maar ik moet nog ff goed uitdenken hoe dat t beste kan, dit is ook al makkelijker omdat dit al gericht staat. De las Heb ik aangedacht, maar 40 cm aan lassen moet gewoon sterk zat zijn, spanningen en bros worden ben ik eerder bang voor, maar me lasser krijgt dat wel goed.

Pikeheat, zoals op eerdere foto's te zien is het carter minarelli kort, dit is kut (eigenlijk alleen om de carburateur en vertanding GLIJlagering), maar mijn brommertje komt anders niet meer in de standaart klasse terecht. En t carburateur + vertanding probleem is is valt op te lossen / opgelost.

@ dokter oetker, leer jij nou eerst maar je puch / rally overeind te houden dan zien we verder :D

Maargoed, tot de volgende fabeltjeskrant ;)
 
Lagergaten die krom trekken, dus dat moet al opgelast worden denk ik.
Mijn membraan is breder dan dat in de carters past + wand ;) dus dat zou ook al een rommeltje worden. Ook heb ik een 85 mm drijfstang, en maak nu dus mijn carters gewoon direct 5 mm langer, wat weer gerommel met platen enzo (toleranties) scheelt. Ik hheb nog een piaggio blokliggen waar wel zoiets op gaat gebeuren, maar ik moet nog ff goed uitdenken hoe dat t beste kan, dit is ook al makkelijker omdat dit al gericht staat. De las Heb ik aangedacht, maar 40 cm aan lassen moet gewoon sterk zat zijn, spanningen en bros worden ben ik eerder bang voor, maar me lasser krijgt dat wel goed.

Pikeheat, zoals op eerdere foto's te zien is het carter minarelli kort, dit is kut (eigenlijk alleen om de carburateur en vertanding GLIJlagering), maar mijn brommertje komt anders niet meer in de standaart klasse terecht. En t carburateur + vertanding probleem is is valt op te lossen / opgelost.
ik had ook alleen de bovenkant van het blok vervangen:

blok.jpg


ik had hiermee geen last van krom getrokken delen, in ieder geval niet iets waar ik last van heb gehad.
voor zover ik weet zat de krukas er gewoon goed en recht in en het reed ook prima.

ik heb er overigens -na het verbreden van de inlaat- gewoon een am6 membraan in kunnen zetten.

als je een kart carburateur monteert ben je in 1x af van het probleem met je band én de hoek van je carb (op deze manier gaat een PWK 90% zeker overlopen).

http://www.scooterclub.nl/mark/roxfinal/sonic/sonrox.JPG
dit was niet scheef genoeg, de carb liep nog steeds over.
zelfs toen ik het nog schuiner had gezet, had ik nog steeds af en toe problemen met het overlopen.
(ben de foto even kwijt)

helaas heb ik met dit blok niet veel kunnen testen, misschien komt dat nog eens als ik meer tijd en geld heb.
(zal tegen die tijd al wel zwaar verouderd zijn)
 
ik heb een vraag.
waarom staat het membraan zo erg scheef.

Ikzelf denk omdat de gedachte is, dat je dan makkelijker in de spoelers stroomt, maar daarop is weer een andere beredenering, niemand op aarde heeft een membraan onder zo'n flauwe hoek, dat daar toch ook weer een reden voor is?

ik geloof in een hoek van 80 tot 100 graden.

REDEN: omdat iedereen die een kart, race, of crossblok op de aardbol heeft gemaakt en daar het meeste vermogen mee wist/weet te behalen.


gr heiko
 
Spijl kan er gewoon tussenuit ik rijd er al 2 jaar zo mee met meerdere carters en no problem.
En ook met de cilinder er muurvast op gebeurd er niks.
Foto-Y33VEN7Y.jpg
 
Back
Top