Carter tuning #2

het probleem is dat alles is gedaan met epoxy dat dus los laat.

dus wat nu overal zit moet er weer uit.

dan ga ik eens kijken voor Bison :)

thx!
 
Ligt dus ook aan de hechting/uitharding eh. Hele grote/dunne plakaten zullen eerder loslaten dan een klein hoekje met voldoende hechting (ruw oppervlak)
 
Je zou dr zelfs een klein boutje in kunnen draaien als je draad erin tapt. Weet je zeker dat t niet los komt.

Koppie even afvlakken en klaar
 
mee eens, ik heb zelf ook met een standaard carter gereden (niet eens spoelpoorten pas gemaakt) en er was vermogen zat.
ik had meer vermogen dan met een getuned carter, maar ik durf niet te zeggen of dat alleen door het carter kwam, want ik reed met het lagere vermogen ook met een andere (naar mijn inziens beter getunede) evo.
 
carter uitgeklokt, en de nodige maten verzamelt.

freesbank, beetje bewogen foto..

6u8fbmh.jpg


"opstelling"

6ylw27c.jpg


en het uitklokken van de lagergaten.

821gwfl.jpg


Nu kan ik nog meer materiaal wegfrezen, en kan er een blok aluminium opgelast worden. In een 3d programma teken ik ondertussen hoe het carter eruit moet komen te zien, zodat dit cnc kan worden gefreest.

foto's laden beetje traag via imgspot..
 
Last edited:
Foto's doen het niet :)

Rechterklik: afb weergeven

Ruud. Ziet er belovend uit. Wat is precies de bedoeling van het afvlakken? een alu tussenblok met bevestigingen die dient als gleuf voor een extreem excentrisch bigend :p

Je gebruikt er iig goed materiaal voor.
 
Last edited:
nee wieger er gaat nog veel meer aluminium weg, het krukaslager, cilinderpasvlak etc worden er allemaal opnieuw ingemaakt, om een breed en gericht membraan mogelijk te maken. Goed gereedschap schijnt t halve werk te zijn, en is in dit geval lekker makkelijk met alle rondingen die moeteen worden aangebracht :)
 
Ruud, zoals ik al eerder zei, ik ben bang dat je problemen krijgt met het lassen aan je carters.

Ik denk dat je assen straks niet meer parallel staan. Denk je zelf niet?
 
nee ik ben er vrij zeker van dat dit niet gebeurt, er gaat nog meer weg voordat er een blok op word gelast he!

Voor t lassen word blok goed voorverwarmte over het hele lengte, en tijdens het lassen bout ik deze vast aan een vlakgefreesde 20 mm dikke stalen strip. , Misschien maak ik t weerstand momentje nog wat groter door hier een paar stalen strips onder te bakken. Na het lassen nog een keertje helemaal warmstoken om de meeste spanningen eruit te laten trekken en dan moet t wel goed zijn. Het evt minimale beetje ( wat ik al niet verwacht) zal denk ik door de v-snaar al te verwaarlozen zijn.

Hoe het uitpakt zie ik vanzelf wel, je kan t niet weten zonder het te proberen vind ik altijd. Dat hele blok is volgens dat idee trouwens, want hoe t grote membraan uitpakt op een 70 cc weet ik ook niet :)
 
Back
Top