Carter tuning #2

@ Aerox-Evo70: Ja, het loopt wel in een flow aan de onderkant, maar dat zou in principe weinig tot niks uit moeten maken?

@ Big B NRG: Ja, er word nog wel wat weggeschuurd, carter is ook nog niet klaar. :#

Bedankt voor de nuttige reacties!!
 
Bij de scheepvaart wordt inderdaad onder water gelast , maar niet in het water zelf , er wordt eerst een soort van koepel om het te lassen deel geplaatst en daar wordt het water uitgezogen en dan kan er gelast worden.
Ikzelf heb er ook nooit van gehoord dat er in het water zelf gelast kan worden omdat er dan natuurlijk geen fatsoenlijk smeltbad onstaat en stroom en water nooit samengaan.
Wat wel zou kunnen is plasmasnijden onder water.

die koepel is er dus niet... als je onder water last krijgt de duiker een pak aan gaat met zijn las uitrusting het water in boven aan wal staan aantal mensen die van alles van de lasser indegaten houden !! en om de 30 seconden krijgt de lasser rust omdat er aardig wat spanning door zijn lichaam gaat als de lasser weer een teken geeft word de spanning er weer opgezet

en stroom en water gaan (wel) samen.. gewoon kraan water het licht er aan hoe groot de stroom is. in de zee waar veel zout in zit is dit weer een ander verhaal maar heeft het alsnog maar een bereik van enkele meters ..
 
jij bent ook niet echt slim of wel, alu trekt als een gek!

mijn verlaste carter was zo krom als een hoepel!

maar goed niks met praktijk te maken, het is gewoon zo!

in plaats dat je reageerd met: mijn verlaste carter was zo krom als een hoepel dus is het maar zo dat alu krom trekt ... nee !! licht er gewoon aan wat je last kijk dat jij een hele nieuwe inlaat op je carter heb gelast zeg ik ja dat kan krom trekken maar dat wil dus niet zeggen dat alles maar krom trekt ;)

en dit topic is om te discuseren niet om te zeggen of iemand slim is of niet want dat weet jij niet ;)
 
ik heb er ook een compleet nieuwe inlaat op laten lassen, en mijn carter was nog prima.

tenminste, de lagers pastten en het draaide gewoon goed.
(enkele sprints mee gereden)
 
ik gebruik een mig apparaat voor alu lassen.
en hecht het telkes achter elkaar dus 1punt smelten afkoelen smelten afkoelen enz enz nergens problemen mee. als je 1 rups legt word het alu wel erg heet aan 1 zijde en dan trekt het idd snel krom.
 
Ben er nog zwaar mee bezig

Ik post vanavond wel wat fotos van de binnenkant

8b57qyq.jpg
 
ikik vind dat niet de perfecte flow, die glijbaan is onderdehand flatverdieping 1 geworden, ik had het wat gelijkmatiger gemaakt ipv dat stijle

ik vind dit al best drastisch. erg mooie afwerking maar ik denk niet dat het eits uitmaakt,

ik zou het nog een keer stralen...
 
ikik vind dat niet de perfecte flow, die glijbaan is onderdehand flatverdieping 1 geworden, ik had het wat gelijkmatiger gemaakt ipv dat stijle

Dat lijkt maar zo. Kijk maar eens in je eigen mina blok , die je straks weg doet. :* Haal m uit elkaar , en leg je membraan er eens is. Dan zie je dat die ruimte daaroven , niet wordt gebruikt , is gewoon een holle ruimte als het ware.

Die ' bobbel ' komt bijna tegen je membraan aan.
 
Maarja, op foto's kan je zoiezo niet goed beoordelen..

Het carter waar ik mee bezig ben ziet er op de foto ook anders uit.
(vormen lijken meer "overdreven")
 
Je kan het stralen, polijsten of opschuren. Ik heb daar nog nooit concrete testresultaten van gezien. Hoe zou je dat uberhaupt al kunnen testen. Waarschijnlijk is de afwijking die je krijgt bij het demonteren en monteren van je blok al groter dat het feitelijke verschil. Wat ik zelf heb getest had ik liever eerder geweten. Had me een hoop tijd/geld gescheeld

Gr
 
Heb hierjuist een artikel gelezen , ff stuk tekst overtypen


Iemand die een beetje thuis is in de constructie en tuning van motorblokken weet dat het zorgvuldig polijsten van inlaatkanalen zorgt voor extra vulling , maar dat het anderzijds ook niet zaligmakend is. Bij echte toptuners worden de kanalen bijna altyd geglaspareld , en dit om ze een gewild oneffen oppervlak mee te geven. De reden is simpel: door die -weliswaar microscopische- oneffenheden creëer je een turbulentie in de passerende luchtstroom , waardoor het benzine/luchtmengsel op een efficientere manier naar de verbrandingskamer geleid wordt .
 
Heb hierjuist een artikel gelezen , ff stuk tekst overtypen


Iemand die een beetje thuis is in de constructie en tuning van motorblokken weet dat het zorgvuldig polijsten van inlaatkanalen zorgt voor extra vulling , maar dat het anderzijds ook niet zaligmakend is. Bij echte toptuners worden de kanalen bijna altyd geglaspareld , en dit om ze een gewild oneffen oppervlak mee te geven. De reden is simpel: door die -weliswaar microscopische- oneffenheden creëer je een turbulentie in de passerende luchtstroom , waardoor het benzine/luchtmengsel op een efficientere manier naar de verbrandingskamer geleid wordt .

Dit wisten we toch al langer denk ik? U bedoeld toch het befaamde 'druppelvorming' als je een glad carter hebt?

vg
 
even een vraag, zou ik die olie kanaal kunnen dichten? zou dat voordeel hebben? Bij het tunen is epoxy gebruikt dat heeft losgelaten, welk spul is wel geschikt daarvoor? Defcon oid? olie kanaal is voor de rest dicht gesmeert.

Foto:

Foto-MSGGZ7EV.jpg
 
Last edited:
Back
Top