Carter tuning #2

Ja, daar zit idd nog te veel "carter".
Maar omdat ik de cilinder er niet bij had, moest ik het "inschatten".
Maar dat doe ik niet meer, dat is waardeloos! :p
 
Misschien leuk om te laten zien dat het wel degelijk mogelijk is om gietaluminium te lassen:!

6wm85sn.jpg

6tvkwf4.jpg

6z5bmdt.jpg

82ncf1s.jpg


geen cartertuning, maar voor de gene die benieuwd zijn wat er op komt:
8erxahz.jpg

82cmk2r.jpg

6l2r0bn.jpg
 
Zo krijg je de 'knik/buiging' bij de cilinderpassing ipv bij de originele richting van de spoelers, natuurlijk is de radius wel groter. maar of je hierdoor een betere spoeling krijgt? De stroomsnelheid zal iig verminderen door het grotere oppervlak alle spoelpoorten. Lijkt me niet echt voordelig maarja, wie niet waagt wie niet wint.

En ben benieuwd of die cilinder nog wel recht is, maarja het gaat hier over cartertuning.

Maar idd ;)
Waar komen de pics vandaan?
 
Ik zie het nut niet van die opgelaste 2fast.

ik zie er ook geen voordeel in, denk dat hij voor een heel groot volume wil gaan. (ook naar zijn membraam kijkend) en idd zal de stroomsnelheid flink afnemen door de (extreme) grote spoelers.

ben iig erg benieuwt wat het gaat geven aan vermogen. het ziet er iig erg netjes uit allemaal:W
 
Hij heeft teveel naar een crosser cilinder gekeken. Helaas zit een cross cilinder iets anders in elkaar.

De hele booster werking is nu een beetje verneukt.
 
Is niet mijn eigen carter helaas, foto's zijn van een duitser die hiermee bezig is, het bedrijfje die dit carter klaarmaakt past deze grote spoelers overal toe. IK heb er ook mijn vraagtekens bij, aangezien groter misschien goed is, maar dit is wel heel extreem.

Het ging mij trouwens alleen om het verlassen van cillinder/carter, wat erg netjes gedaan is.
 
IK ben van mening dat het echt niet slim is om bij een mina carter aan de gedeeltes(bollingen) te frezen waar de membraan kleppen op rusten.



Mijn carters, waar ik een poosje mee heb gereden.
Rond het membraan heb ik het opgevult waar kan. Ook heb ik de bolling waar de kleppen op rusten groter gemaakt (dus de doorgang kleiner), om zo de ideeale doorstroom oppervlak van het membraan te creeëren. De rest van het carter is gewoon netjes pasgemaakt.

IMGP0611.jpg


IMGP0607.jpg


IMGP0603.jpg
 
Het vertekent een beetje door de foto. Maar op dat punt van het membraan heeft de klep ook haast geen lift, dus hoeft er vrijwel geen ruimte te zijn. Kleppen openen ook niet recht maar in een bepaalde radius.
 
Back
Top