ik heb wel getest met en zonder spijl. en zonder spijl gaf het meer vermogen.
dus ik heb altijd zonder spijl gereden zonder problemen.
denk dat ik dat zo,n 3 jaar heb gehad in ongeveer 5 blokjes.
verder gaf het bij mijn ook een aardige vermogens winst door het oppervlak van de inlaat 80% van het carb oppervlak te maken.
ik geloof in hoe korter het inlaat traject hoe beter.ik heb een vraag.
waarom staat het membraan zo erg scheef.
Ikzelf denk omdat de gedachte is, dat je dan makkelijker in de spoelers stroomt, maar daarop is weer een andere beredenering, niemand op aarde heeft een membraan onder zo'n flauwe hoek, dat daar toch ook weer een reden voor is?
ik geloof in een hoek van 80 tot 100 graden.
REDEN: omdat iedereen die een kart, race, of crossblok op de aardbol heeft gemaakt en daar het meeste vermogen mee wist/weet te behalen.
gr heiko
ik geloof in hoe korter het inlaat traject hoe beter.
op minarelli kun je door de hoek op deze manier te maken, het traject het kortste maken.
of de hoek nou 100 of 70 graden is maakt in mijn ogen dan weinig uit.
de reden dat niemand nog flauwer gaat is omdat je dan ruimtegebrek krijgt ivm de krukas.
als je dit carter vergelijkt met een standaard carter kun je goed zien dat het traject wel degelijk een stuk korter is.
(de voorkant is 3mm lager, de achterkant is bijna 20mm lager dan origineel)
ik heb geen speed cilinder, dus ik weet niet hoe het dan uitpakt, in mijn ogen komt er meer dan genoeg mengsel bij de boostpoort.
(ik had voor mijn gevoel op de weg ook geen lager vermogen dan voor de aanpassing)
ik zeg dus ook niet dat dit meer vermogen geeft dan standaard, maar ik denk het wel.
jaja, en als je nu ff kijkt naar die 20mm, dan is volgens mij het membraan niet alleen naar beneden gegaan, maar ook vet naar achteren, richting wiel, misschien wel 20mm!!!!!
jaja, en als je nu ff kijkt naar die 20mm, dan is volgens mij het membraan niet alleen naar beneden gegaan, maar ook vet naar achteren, richting wiel, misschien wel 20mm!!!!!
en die 3mm, tja die vind ikzelf te verwaarlozen.
PS neemt niet weg, dat het een leuk blok is.
Gewoon haaks op de cilinder vaak nog het beste, en dan zover mogelijk naar voren (voor de krukas langs spoelen). Kart blokjes etc zijn in tegenstelling tot scooterblokjes al 100x getest voordat ze in productie gaan, dus neem aan dat het zinloos is om een zelfde test zelf te doen. ( neemt niet weg dat hun blokjes ook niet perfect zijn, het kan altijd beter)
@ Rick: De test gedaan met exact de zelfde inlaat?
Let op dat er veel meer parameters bepalend zijn voor de inlaathoek.