Carter tuning #2

De belangrijkste reden ja imo, hier een plaatje van een honda rs125 racer blok, meer ruimte voor te richten isa hier niet zie carburateur.

image001.jpg
 
aangezien het hier om cartertuning gaat...

Ik heb een KOOPMANS tuned blokje gekocht, deze is gekotterd en getuned @ speed 7t.

alleen de inlaat is stuk vanaf gehaald(membraan dieper in het blok)
Hierna is aan de zijkanten opgevuld met vloeibaar metaal zoals ik kan zien.

dus ik denk: doe er eens een origineel membraan in... maar membraan past helemaal niet!!!

Wat is hier de bedoeling van??

Foto post ik vanavond om het allemaal duidelijker te maken
 
Er waren ook koopmans blokjes waar vl13 van pia passend voor was gemaakt. Hier was dan ook een deel van afgefreest zegmaar, aan jouw verhaal te horen heb je z`on blokje:)
 
Als het om een mina blok gaat, dan heeft Fred hem idd pasgemaakt op een pia VL13 membraan...zitten er ook nieuwe draadeinden in eigenlijk (2 ipv 4 dus) want ik weet even niet meer of deze carters gebruikt werden met een bijbehorend ophoogblokje/wig...?
 
Fred heeft toendertijd gewoon een pia inlaat op een minablok gemaakt om te kijken of het een verbetering zou zijn. Toendertijd was het idd een verbetering icm een wigje, maar tegenwoordig scoren de mina's moeiteloos 23/24 pk net als de pia's. Vroeger zat dat allemaal anders... :)
 
Maar de vloeibaar alu kan ik er zo te zien uithalen.
Dit carter is dus echt door FRED zelf gedaan?? en wat staat erop getekent??

Kan hier nog een MINA membraan in als ik het vloeibaar alu eruit haal en evt een ophoogplaat oid?
 
Het is bedoeld voor een pia membraam, waarom zou je het princiepe dan weer anders op willen gaan bouwen?

Uiteraad moet die met een ophoogplaat die je membraam weer op de orginele hoogte brengt wel lukken.
 
ikzelf zie het nu van een pia membraan niet, aangezien de membraantjes voor mina gewoon goed zijn(vl14, v-force ed.)

Heeft iemand mischien een foto van zon pia inlaat @ mina gemonteerd?
 
niks aan doen en lekker knallen met dat oldskool carter.
anders kunje het imo beter verkopen en zelf een carter opmaat hakken
 
@vst: hoe bedoel je oldskoolcarter?

Wat is het nut nu geweest van deze aanpassing? staat het membraan anders?? zijn pia membranen beter als mina?? of?
 
die carters hebben ook altijd een ophoogplaatje erbij geleverd gekregen,dit om dat er in t carter een andere hoek is gecreeerd voor t membraan.
enige tip die ik je kan geven is gaan rijden waar t carter voor bedoelt is,dus met vl13 en met de devcon erin,wat wel eens voorkwam is dat de devcon eruit kwam zetten,als dit gebeurd zou ik nieuwe erin plaatsen.van dit soort carters zijn er door fred 4 gemaakt en ze zijn niet voor niets zo ontwikkeld.
 
Back
Top