Carter tuning #2

ik snap alleen niet waarom dit volgens regelementen mag.

jij kan nu een bestaand carter ertussen lassen van een goed lopende racemotor, en je hebt zowiezo fucking veel vermogen.

waar gaat dit om, iig niet meer om een minarelli carter met alle maten waar de tuner mee moet werken. maar alleen nog maar om de tandwielen en de overrange, ik hoop dat ze dit soort conversies uit de regelementen halen :)

verder veel suc6 ruud, zou het zelf niet uit kunnen voeren.
 
ik snap alleen niet waarom dit volgens regelementen mag.

jij kan nu een bestaand carter ertussen lassen van een goed lopende racemotor, en je hebt zowiezo fucking veel vermogen.

waar gaat dit om, iig niet meer om een minarelli carter met alle maten waar de tuner mee moet werken. maar alleen nog maar om de tandwielen en de overrange, ik hoop dat ze dit soort conversies uit de regelementen halen :)

verder veel suc6 ruud, zou het zelf niet uit kunnen voeren.
welke <70cc racemotor heeft meer vermogen dan wij nu hebben ?
 
Wat Burn bedoelt is denk ik dat het scootercarter in principe gewoon een kut lay out heeft wat betreft de positie van het membraan ten opzichte van de cilinder. Er zijn natuurlijk diverse kart-motoren en GP-blokken waar dit veel beter is. In principe kan Ruud natuurlijk nu gewoon zo'n blok er tussen lassen, en klaar is Kees :) Natuurlijk hebben we het dan over 100 of 125cc blokken, maar dat maakt in principe niet uit natuurlijk, ik denk dat de lay out van het scootercarter nog best wel een belemmering is ten opzichte van wat er op de markt is...
 
waar gaat dit om, iig niet meer om een minarelli carter met alle maten waar de tuner mee moet werken.

sander ik ben het deels met je eens, een racemotor carter er tussen fabriceren zou idd kunnen. Misschien gaat dat ook wel gebeuren dit jaar, maar niet door mij, daar zit geen lolletje aan ;). Aan de andere kant is dragrace een sport die het vooral van de techniek hebben moet, technieken verbieden is naar mijn mening dus ook t leuke aan de sport verbieden. En t laatste dingetje, een TUNER moet niet aan een standaart minarelli carter met ze eeneska tje frezen, die kan dit ook. Alleen is dit voor een klant niet financieel haalbaar om te doen. Verder heb ik nog niets laten zien, tot nu toe is alleen nog maar afgebroken. De opbouw moet t waarmaken :)
 
Het moet wel een fijn gevoel geven dat je alles lekker kan laten zien, want er zal geen enkele idioot zijn die dit na gaat maken lijkt me :D

En dat bedoel ik absoluut niet negatief, ik vind het echt supergaaf wat je allemaal doet met dat carter, niets dan lof daarover. Maar zoals je al aangaf hebben maar weinig mensen deze mogelijkheden, laat staan de zin/tijd ervoor. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
 
hij zou het niet doen als hij geen extra vermogen verwacht.

overigens is dit voor iedereen mogelijk, alleen velen zullen er dik voor moeten betalen en ruud kan dit 'nagenoeg gratis' doen.
 
Misschien niet echt het goede topic, maar best intressant denk ik :)

Is toch gebaseerd op een scooter blok ?

Want de middelste stukken zijn bewaard waar de krukas in zit en de inlaat.
De rest er om heen is volgens mij weg geslepen. Ook bij de vertanding zoals je ziet is gewoon de "orginele" afstand en daar een plaat/ophanging gemaakt voor de vertanding.

antrieb.jpg


antrieb3.jpg



de bron: http://forum.scooterforum.net/forum...-sr-`99-2007-a-135522/index4.html#post2569891
 
sja.... leuk concept maar jammer dat ze dit probleempje niet vantevoren hebben zien aankomen bij het construeren..

Tenzij.. , de maker een machine maakt die alleen maar voor de show is. Maar dat is denk ik niet het geval...
 
iemand die dit zo kan maken zal er toch wel rekening mee gehouden hebben.

Miss dat het net aan gaat, aangezien de snaar lang niet zover zakt als dat hij bij de vario doet.

Huib....
 
Back
Top