Carter tuning #2

De snaar beweegt wel, maar achter gaat die naar binnen en voor naar buiten.
In het midden blijft die dus ongeveer op de zelfde plaats/hoogte (het scheelt iets, maar niet veel) en de achterste buis zit niet precies in het midden maar ook dat scheelt niet veel. Ik vermoed dat deze constructie net niet net wel zal aanlopen, als de snaar klappert dan raakt die wel vermoed ik.
 
Last edited:
@ ruud

waarom heb je niet beide carterhelften uit een blok alu gefreesd/cnc'd ipv alleen het krukas, inlaat en cilinder gedeelte.

Aangezien je de maten hebt gemeten waar de krukas etc moet, was de moeite om het voor de vertanding etc niet veel groter geweest lijkt me.

zomaar een idee
 
als je aan zo iets begint zal je daar echt wel over na hebben gedacht lijkt me. Op de fotos zit het blokje trouwens ook nog niet vast zover ik kan zien, hij hangt een soort op die v-snaar. Wel lijkt het me lastig om een v-snaar te vervangen alstie kapot gaat ofzo.
 
nou tis weer de zaterdag avond update :) so far so good. Vandaag begonnen met dingen te maken..

uit een stuk rond 220 blokken gezaagt en nagefreest die in de carters vallen.

[IR]http://i29.tinypic.com/9iy5wj.jpg[/IR]

hier de blokken die er perfect invallen. Zijn 0,1 mm kleiner dan t weggefreesde in de carters.

[IR]http://i25.tinypic.com/kbap38.jpg[/IR]

bij een blok met een speciaal inlaatje hoort dus ook een inlaat, hier t begin..

[IR]http://i32.tinypic.com/2mg13qa.jpg[/IR]

hier hoe de inlaat worden moet, keuze voor membraan en plaat als 2 losse delen is om t bewerken makkelijker te maken, en op de testbank op een makkelijke manier de onderdelen te vervangen een te testen. Er worden dus met de tijd meerdere van deze inlaatsets gemaakt, en allen op een andere manier bewerkt. De carburateur pwk / tmx valt in dit aluminium spruitstuk en zal met 1 of meerdere stelinbusjes geborgt worden. De carburateur zit dan rechtstreeks op de verloopplaat en zal aan de zijkanten worden afgedicht met een o-ring.

[IR]http://i26.tinypic.com/xbbk1l.jpg[/IR]
 
Last edited:
Haha was weer mooi op het bedrijf:D
Volgenden week zaterdags weer verder met je inlaatje denks.
Het gaat al best rap hopelijk heeft bakhuis volgendenweek tijd voor je blokken te lassen:W
 
leuke reacties, ik hoop binnen niet al te lange tijd de cilinder iig in het carter kan schuiven, dan kan ik een goede pasvorm voor de uitlaat verzinnen, en voor een paar ontwerpjes de conussen laten snijden. Ik denk dat een normale minarelli uitlaat niet meer gaat passen, maar dat is even afwachten nog :)
 
waarom richt je de cilinder niet naar beneden zodat je een bijna rechte uitlaat kan maken?

je bent egt lekker bezig bn benieuwd wat hier uit komt rollen
 
waarom richt je de cilinder niet naar beneden zodat je een bijna rechte uitlaat kan maken?

Goed t ontwerpje bekijken een paar bladzijdes terug kan je zien dat je vraag niet helemaal terecht is (er is 1 lijntje die dat verraad ;) ), maar dat heeft andere redenen. Afgezien van de makkelijkere fabricage zie ik weinig extra waarde aan een bijna rechte uitlaat.
 
Last edited:
Als je de cilinder naar boven richt, kun je de carb aan de voorkant plaatsen en kan hij ook recht hangen, dus kun je de inlaat extreem kort maken.
En je kan een rechte uitlaat monteren, niet dat dit voordelen heeft, maar het zou kunnen.
 
Ruud: uit pure nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of je de keurmeesters ook hebt omgekocht :X Als je de reglementen letterlijk hanteert, dan mag er aan een scooterblok niet gelast worden. Geld dit dan alleen voor vario/achterwielgedeelte of valt het krukasgedeelte hier ook onder.?
 
Back
Top