Carter tuning #2

[IR]http://i32.tinypic.com/28i7udy.jpg[/IR]
[/IR]

Hey,

Ik vroeg me af. Waar gaan die 2 alu stafen voor dienen die je erop gelast heb?
(Of is dit gedaan zodat je de carters horizontaal en recht kon leggen zodat alles er goed opgelast werd?)

Maar ik ben echt zeer en zeer benieuwd naar het eind resultaat!:)

Verder vind ik het echt supervet wat je allemaal aan het doen bent!

Huey
 
Ben , ik wil t membraan mooi richting de spoelers gericht, zonder daarbij rare plekken in t carter te krijgen. Zover t voormij technisch haalbaar is kwa tijd / geld is dit voor mij DE manier.

andries, 2 jaar terug hadden we een soortegelijk carter, alleen dan met oneindig veel vloei / kneedbaar aluminium. De kleppen hielden t toen iig lang genoeg uit, wel wat meer slijtage maar prima mee te leven. Ik verwacht nu ook weinig problemen, aan t begin van de klep is vooral weinig ruimte, maar denk dat t goed komt. Meer weghalen kan altijd nog...

johan, je carter layout is het idee van goed, het membraan dicht erop, alleen t probleem zie je nu al en dat is een hemd dat in de weg zit. Afkijken bij de 125 cc mannen zit t membraan op soortgelijke positie, maar die hebben niet zoon ellendig lang hemd aan de membraanzijde, denk dat dit aan de slag en drijfstanglengte te danken is. Op de 125 manier is t te realiseren, maar vind t op deze manier niks. Een goed carter ontwerpen is niet eenvoudig als je bepaalde facoren niet voor het kiezen heb.. De krukas is een standaart malossi rhq met 85 mm drijfstang trouwens, dit matchte prima met me translerende massa (stomtoevallig).

Huey, de 2 strips die je erop gelast ziet leg ik het carterdeel op neer in de freesbank (om in op te spannen net als dennis zegt ), omdat die kant van t carter niet mooi evenwijdig loopt met t deel dat tussen de 2 carters in zit kan ik het niet zo recht maken als het standaart zit. Door de 2 strips erop te maken en dit evenwijdig te frezen met de andere kant heb ik een mal waarmee ik altijd goed uit kom. Later worden de 2 strips er weer af geslepen / freest.

oja, voor de ongelovigen in t trekspanning na lassen van aluminium, zonder lijmklem op de blokken was na een klein lasje aan 1 kant al een beste kier aan de andere kant ;)
 
ik zie een carburateur met een O-ring/plaat, maar wil je die echt zo monteren, dit ivm trillingen....

Heiko, ik weet waar je naar doelt, dit is een gokje, heb vaker met vrij starre verbindingen tussen spruitstuk en carburateur gereden en dit ging gewoon goed. Echter nog niet helemaal star, maar hoop dat t goed gaat.
 
de verhouding en hoek membraam ten opzichte van de cilinder van dit project komt overeen (lijkt)met een rs 125 honda gp racer.
netjes hoor weet zeker dat het een hele verbetering is
 
Haaks of bijna haaks is gewoon het meest ideaale, er vanuit gaande dat je dan de inlaat ook goed kunt construeren. Echter kun je bv. ook kiezen om hierop iets vermogen te verliezen door het membraan onder een hoek te plaatsen, zodat je dit vervolgens dit vermogen weer met je inlaat probeert te compenseren.

En het membraan zo ver als mogelijk naar voren plaatsen. Dit is mijn visie iig.

Vind het ontwerp van Johan erg intressant iig. Heb ooit nog eens zitten te denken om nog een 2de carter te maken, en ook op de manier zoals johan dat in zijn tekening doet ( nooit van gekomen omdat ik de kosten niet op vond wegen tegen de winst die je er mee zou kunnen behalen )
 
Haaks of bijna haaks is gewoon het meest ideaale, er vanuit gaande dat je dan de inlaat ook goed kunt construeren. Echter kun je bv. ook kiezen om hierop iets vermogen te verliezen door het membraan onder een hoek te plaatsen, zodat je dit vervolgens dit vermogen weer met je inlaat probeert te compenseren.

En het membraan zo ver als mogelijk naar voren plaatsen. Dit is mijn visie iig.

Vind het ontwerp van Johan erg intressant iig. Heb ooit nog eens zitten te denken om nog een 2de carter te maken, en ook op de manier zoals johan dat in zijn tekening doet ( nooit van gekomen omdat ik de kosten niet op vond wegen tegen de winst die je er mee zou kunnen behalen )


johan zn carter lijkt of is precies hetzelfde als mn eigen carter.
maar dat wist je al toch bart ;)
 
vind net een leuk plaatje van een watergekoeld carter.

wp952cdb3d_0f.jpg
 
Voor de racerij is het wel interessant, vermogensvoordeel zit er niet echt in, maar de continuiteit van de vermogensafgifte verbeterd wel op deze manier.
 
dit is toendertijd wel degelijk gedaan om het mengsel te koel en dus vermogenswinst te krijgen. Ik geloof er niet zo in, die paar miliseconde dat t mengsel daar gekoeld word scheelt denk ik weinig. Maar het is leuk om t zo ns te zien :)
 
wordt het mengsel wel gekoeld dan ? als je daar het zelfde koelwater gebruikt als in je cilinder dan warmt dat de benzine toch alleen maar op. uiteindelijk zal je koelwater wel iets van 50 graden zijn.
iig dat lijkt mij.. aangezien mijn cilinder een stuk warmer is als mijn carter.
 
Back
Top