SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STANDAARDSCOOTERKLASSE
1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 70 cc.
2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.
3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.
4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.
5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.
6. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde scooter, maar dienen minimaal 10 inch te zijn.
7. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.
9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd; wel mag de achterbrug eventueel star worden uitgevoerd. Laswerk aan de achterbrug wat de veiligheid in gevaar kan brengen is bij scooters niet toegestaan.
10. De wielbasis van de scooter mag niet worden verlengd door materiaal tussen het subframe en de achterbrug aan te brengen.
11. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.
12. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken de gehomologeerde bromfiets.Dit houdt voor de standaardscooterklasse in dat de originele of gelijkende beplating/ kappen zoveel mogelijk aanwezig dienen te zijn.
heb alles gekopieert van de site. bekijk punt 7 even, het is nogsteeds verboden. dat was alleen damwoude zo in de extreme geloof ik omdat daar nieuw asfalt was gelegd.
dus mensen haal de alu vorkjes er maar weer uit
.