This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Brommersprint Genemuiden >> Zat. 30 augustus 2008

En dit is nu 1 van de redenen dat ik altijd naar Genemuiden ga. Het stugge vasthouden aan oude onzinnige regels bij de Friese sprints ontbreekt.

Top, hoef ik geen zip vorkje meer te verbouwen.

Nu nog alleen NOS vrijgeven en ze zijn helemaal up to date:W
 
Zoo ik schrijf me zeker in waarschijnlijk wel in scoot extreme want heb nog
geen kappen en wil ook graag op slicks. Zaterdag naar Xsh om splinternieuw blok te laten opbouwen.
Gelukkig heb ik mijn voorvork 7 cm ingekort en veert hij nog 2.5 cm
 
nee dus, en nu ik de rest zo lees klopt dat ook wel.
Maarja staat er toch wat vreemd, xtreme klasse > 70cc...
 
Precies Rene.

Als je zonder kappen rijd zit je al in de X-treem al rijd je met 50cc.
 
Kannie wachten kannie wachten!

:7

Snap alleen ff 1 ding niet...

Ik wil in de standaardscooterklasse gaan rijden, maar ik wil mn subframe omlassen en carb naar achter zetten met wig etc...

Maar er staat bij punt 4 dat het inlaat systeem niet mag worden gewijzigd?
Word hiermee bedoeld dat je er geen roterende inlaat etc en andere beun praktijken op mag uitvoeren of dat je echt een zelfde spruitstuk moet hebben ?

Mag ik dus mn subframe omlassen in deze klasse & mag ik wig+ recht spruitstuk monteren ?

SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STANDAARDSCOOTERKLASSE
1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 70 cc.
2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.
3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.
4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.
6. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde scooter, maar dienen minimaal 10 inch te zijn.
7. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.
9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd; wel mag de achterbrug star worden uitgevoerd. Laswerk aan de achterbrug wat de veiligheid in gevaar kan brengen is bij scooters niet toegestaan.
10. De wielbasis van de scooter mag niet worden verlengd door materiaal tussen het subframe en de achterbrug aan te brengen.
11. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.
12. Het uiterlijk van het voertuig moet blijven zoals de gehomologeerde bromfiets is.Dit houdt voor de standaardscooterklasse in dat, de originele of gelijkende beplating/ kappen zoveel mogelijk aanwezig dienen te zijn.

Grtz :7
 
Last edited:
ben je voor niks opgebleven

hardstyled, hierbij word bedoelt idd dat membraan gestuurd membraangestuurd moet blijven, en niet zuigergestuurd / roterende inlaat oid idd. subframe mag je zo omlassen als ie maar niets langer word.
 
Haha voor niks opgebeleven was nog even bezig voor school hehe
Alleen apart dat het er nog steeds niet op staat.
 
Inschrijving verstuurd :W
Waarschijnlijk aanwezig met een 30 kilo lichtere rijder :W