Kannie wachten kannie wachten!
:7
Snap alleen ff 1 ding niet...
Ik wil in de standaardscooterklasse gaan rijden, maar ik wil mn subframe omlassen en carb naar achter zetten met wig etc...
Maar er staat bij punt 4 dat het inlaat systeem niet mag worden gewijzigd?
Word hiermee bedoeld dat je er geen roterende inlaat etc en andere beun praktijken op mag uitvoeren of dat je echt een zelfde spruitstuk moet hebben ?
Mag ik dus mn subframe omlassen in deze klasse & mag ik wig+ recht spruitstuk monteren ?
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STANDAARDSCOOTERKLASSE
1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 70 cc.
2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.
3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.
4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
5. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.
6. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde scooter, maar dienen minimaal 10 inch te zijn.
7. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.
9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd; wel mag de achterbrug star worden uitgevoerd. Laswerk aan de achterbrug wat de veiligheid in gevaar kan brengen is bij scooters niet toegestaan.
10. De wielbasis van de scooter mag niet worden verlengd door materiaal tussen het subframe en de achterbrug aan te brengen.
11. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.
12. Het uiterlijk van het voertuig moet blijven zoals de gehomologeerde bromfiets is.Dit houdt voor de standaardscooterklasse in dat, de originele of gelijkende beplating/ kappen zoveel mogelijk aanwezig dienen te zijn.
Grtz :7