Big B's NRG Extreme

Status
Not open for further replies.
omdat het met een schuifmaat en zuigerstop net zo goed gaat:p
maar laten we die discussie hier niet gaan voeren.

toffe brommer bram :p
 
Last edited:
ziet er leuk uit dat filmpje.. maar waarom kies je voor het gebruik van een zuigerstop en een schuitmaat bij het monteren van je ontsteking?
ik kies liever voor een micrometer en een vario blokkeer sluitel.?
succes ermee. groetjes kevin

Schuifmaatje werkt net zo handig. Het gaat erom dat hij goed staat :p

Ik heb geen vario blokkeer sleutel, moet je daar ook niet een std halfpulley voor hebben?

Edit; Maarten, thx 8)
 
Klopt, dat werkt niet zonder originele halfpoulie.

Het ziet er weer leuk uit Bram! Met dat mooie weer krijg je altijd ineens zin in rijden he? :p
 
Klopt, dat werkt niet zonder originele halfpoulie.

Het ziet er weer leuk uit Bram! Met dat mooie weer krijg je altijd ineens zin in rijden he? :p

Ja :love:

Maar niet alleen door het mooie weer, in april moet HET hok aan de start verschijnen en ik moet nog wat dingen doen...

To do list;

-Frame afmaken (verlichten)
-Electrische waterpomp kopen
-Hart van remschijf laten maken
-Voorvork poten 25mm inkorten
-Kappen (laten) spuiten
-In elkaar zetten
-Testen

Aangezien ik niet zo heel veel tijd heb, is het nog aardig wat allemaal :(

Hier nog een plaatje, hoe het binnenhart van de remschijf eruit gaat zien;

11vljb4.jpg
 
bram, je ziet iets over het hoofd,

je lagertje IN je carter tpv je primaire overbrenginge zorgt enkel voor problemen, dit omdat dit niet altijd 100% in lijn (3 stuks, 1 lijn) staat, als het goed is is je primaire as waar je koppeling op komt toch al aan 2 zijden gelagerd.

en je achteras, zou die niet net te weinig erop geperst zijn?

ook de keerring bij je grootste lager IN je vertandinggebeuren kan je er gewoon uithalen, zorgt enkel voor wrijving ;)

groeten Heiko
 
bram, je ziet iets over het hoofd,

je lagertje IN je carter tpv je primaire overbrenginge zorgt enkel voor problemen, dit omdat dit niet altijd 100% in lijn (3 stuks, 1 lijn) staat, als het goed is is je primaire as waar je koppeling op komt toch al aan 2 zijden gelagerd.

en je achteras, zou die niet net te weinig erop geperst zijn?

ook de keerring bij je grootste lager IN je vertandinggebeuren kan je er gewoon uithalen, zorgt enkel voor wrijving ;)

groeten Heiko


Ja klopt, primaire is gelagerd in vertandingsdeksel en carterkap. Zou het beter zijn als je daar het lagertje uittrekt?

Dat van die keerring wist ik, moet hem er alleen nog netjes uit zien te krijgen. Stond wel op de planning, ff kijken of ik een lagertrekker oid kan gebruiken voor dat.

Wat ik me trouwens afvraag, is of dat primaire asje wel in het blok draaid..
Vandaag ook eens uitzoeken!
 
Dat lager krijg je er wel uit door het van de achterkant te verhitten en dan je primaire as met die passing erin te steken en dan kan je hem eruit 'wrikken'. Met beetje geluk valt hij na het verhitten als je m omdraaid er al uit. (edit: dit werkt bij n oud type blok met kogellager ipv naaldlager (zag de foto's later pas))

En zo'n varioblokkeersleutel voor op je std halfpoulie is echt een onding, je zet n gruwelijk moment op je krukas..
 
een simpellagertrekkertje, wat bijvoorbeeld in mn schuur ligt doet wonderen.

dat lagertje doet niets enkel KAN het problemen geven, omdat er nu 3 lagers in één lijn moeten staan.

groeten heiko
 
een simpellagertrekkertje, wat bijvoorbeeld in mn schuur ligt doet wonderen.

dat lagertje doet niets enkel KAN het problemen geven, omdat er nu 3 lagers in één lijn moeten staan.

groeten heiko

Als je het gat voor het lagertje tbv pri as uitklokt en vanuit het geklokte midden groter maakt zodat het lager erin kan, dan zou die toch in lijn moeten zitten en eventuele speling opgevangen worden door het lager?
 
het is al gelagerd aan beide zijden, je hebt toch nieuw blok. dus welke speling zou het meoten opvangen. denk er even goed over na, dan kom je tot de conclusie, dat het vragen is om problemen en vermogens verlies eigenlijk tot gevolg

en hoe wil je het uitklokken ?? (het gat waar het lagertje in zit zit er al standaard in, dit doet niets. let je wel op dat een paar 0,01 mm een drama voor zo'n asje is.

gr heiko
 
ik vind het heel netjes die lagertjes erin, en ik ben er nog steeds van overtuigd dat gelagerd altijd beter is als on-gelagerd.

vooral als je geen lager in je carterkap hebt (wat bij jou dus wel het geval is maargoed)
 
ik vind het heel netjes die lagertjes erin, en ik ben er nog steeds van overtuigd dat gelagerd altijd beter is als on-gelagerd.

vooral als je geen lager in je carterkap hebt (wat bij jou dus wel het geval is maargoed)

wil je alsjeblieft eerst goed lezen voordat je deze info typt, we hebben over het lagertje tpv de primaire as, die dus als 3e erop zit en dit dus nutteloos is. de andere lagers zijn prima en zelfs beter! en werd niet over gesproken.

totdat....
 
Ziet er goed uit bram, de achterwielkeerring inderdaad gewoon eruit laten (ik doe dat zelf met een verentrekker, of een 90 graden gebogen stukje staal, dan wip je hem er zo uit zonder de lagerkooi te beschadigen). Vergeet dan niet het punt waar de achteras het achterwiellager te voorzien van een beetje kit, zodat je geen vertandingsolie bij je remsegmenten krijgt. Eventueel zou je de keerring in het vertandingsdeksel er ook uit kunnen laten en dan een lager met een dichte binnenkooi aan de kant van het vert. deksel monteren.

Oja...heb de flenzen ontvangen, ze passen alleen niet op een S6 cilinder :(
 
Ziet er goed uit bram, de achterwielkeerring inderdaad gewoon eruit laten (ik doe dat zelf met een verentrekker, of een 90 graden gebogen stukje staal, dan wip je hem er zo uit zonder de lagerkooi te beschadigen). Vergeet dan niet het punt waar de achteras het achterwiellager te voorzien van een beetje kit, zodat je geen vertandingsolie bij je remsegmenten krijgt. Eventueel zou je de keerring in het vertandingsdeksel er ook uit kunnen laten en dan een lager met een dichte binnenkooi aan de kant van het vert. deksel monteren.

Oja...heb de flenzen ontvangen, ze passen alleen niet op een S6 cilinder :(

Van die vertanding wist ik. Ik kan het nu nog wel even uit elkaar trekken.
Ik heb trouwens geen rem segmenten achter, DD blok Pronk ;)

Zijn deze aanpassingen nog terug te zien op de bank?
 
Oja...DD blok, das waar :p Maargoed...ik heb het verschil nooit getest, wel is het met de hand te voelen dat de vertanding veel soepeler draait, daar kan je eigenlijk wel op baseren dat het sowiezo niet slechter kan worden :)

Tenminste...naar mijn mening kan je daar zelf 100% vanuit gaan. Op de baan merk ik het verschil niet, maar een vertanding die soepeler draait heeft natuurlijk meerdere voordelen, denk aan minder weerstand mbt de overbrenging, minder warmeontwikkeling en daarmee dus minder slijtage. Je zal er geen halve pk mee winnen...misschien een beetje.
 
Aangezien ik nu met mijn vrouwelijke huisgenootjes Bridget Jones moet kijken, update ik deze page maar even +pippi+

Samen met Kees, heb ik een achterkap laten maken bij LM, erg vet dus;

[ir]http://i29.tinypic.com/2hn7055.jpg[/ir]

[ir]http://i27.tinypic.com/24zfxbs.jpg[/ir]

[ir]http://i32.tinypic.com/2rlz1h4.jpg[/ir]

[ir]http://i25.tinypic.com/v6oz14.jpg[/ir]


Kappen laten spuiten bij Jos (KetaPaintings)

[ir]http://i29.tinypic.com/53mqmf.jpg[/ir]

[ir]http://i32.tinypic.com/2qd9xtj.jpg[/ir]

[ir]http://i26.tinypic.com/vzijgy.jpg[/ir]

Ook ben ik even bezig geweest met koelsysteem;

[ir]http://i26.tinypic.com/xfukba.jpg[/ir]

Ja ja, loodgieters werkje hé!

Dus alles in elkaar gezet, geborgd en gedaan, kwart voor 11 klaar zaterdagavond, verder niet kunnen testen dus.

Op Meppel aangekomen, had ik dus wat problemen, gasschuif die half open stond, gat in me carter wat ik terplekke heb gedicht en een scooter die teveel toeen draaide.. Al met al niet al te geslaagd.

Voor Zoetermeer staan er nog een aantal dingen op de planning;

- Scooter op en top afstellen
- Acherkap monteren (paste niet door randje wat onderaan de kap zit)
- Stage6 Paddock kopen
- Misschien nog veren van vork inkorten, omdat ik met 14 inch voorwiel rijd en 13 achter..

Tijden van Meppel weet ik eigenlijk niet, me vader zei 7,25, maa het kon ook 8,25 zijn 8P Dat wistie niet meer...

8,25 is wel wat realistischer +pippi+

Voor dit seizoen, wil ik onder de 7,5 rijden! Winnen doe ik toch niet, dus gewoon beetje voor de lol!
 
Wat ben je van plan te doen met die remschijf?
anders wil ik ook wel een exemplaar voor op mijn velg, mocht dat goedkoper uitkomen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top