Big B's Nrg Extreme

Big B NRG

Well, this is awkward
Hier dan een projectje van mijn kant…

Het begon allemaal op me 16e levensjaar. Ik was verliefd geworden op een scooter die bij mij op school stond:
1059481902Afbeelding001.jpg


1059481913Afbeelding003.jpg


De jongen van wie die scooter was, die verkocht hem. Ik zou en moest deze scooter hebben. Zo gezegd zo gedaan. Scooter in busje en naar huis vervoerd, want ik had nog een certificaat.

Toen ik de scooter kocht was de setup als vlgde:

MHR team
21 DO
Shot
Multivar.

Mijn vader vond het geen goed plan om als beginner zo rond te rijden. Dus werd hij eerst weer standaard gemaakt met alleen de Shot en de Multivar eronder.
Na een tijdje zo hebben te gereden was ik het zat en ben ik naar een vriend gegaan om me snelle spullen er weer onder te leggen. Na een middagje prutsen lag het eronder en ik en me maten waren er helemaal over in de nopjes :W

Toen begon het gedonder…

Ik had besloten dat ik me scooter een andere kleur wilde geven. Hij moest Fluo oranje met zwart worden. Dus scooter naar me vaders bedrijf verplaats en begonnen met strippen. Ik had me pa toen al verteld dat ik “hard” reed en hij vond het wel best als ik maar voorzichtig deed ;)

Ik had toen op internet een plaatje van de scooter van de Jager gezien met die gefreesde velgen…dat wilde ik dus ook hebben. Na lang wachten en 1 velg te hebben verneukt (frees er dwars doorheen gegaan 8P ) Waren ze klaar en konden ze gespoten worden, dit was het resultaat:

1059482704Mvc-039f.jpg


1059482740Mvc-038f.jpg



Het ziet er misschien niet zo mooi uit…maar dat komt omdat deze foto’s met een niet zo goede camera is genomen. Irl zijn ze goed gelukt :)


Toen de tijd kreeg ik ook een aanbod van iemand om een zip blok over te kopen met leuke spullen erop, namelijk de volgende:

Speed-r Tuned
Team 2000
Overrange
Rechte malossi vertanding
Hpi binnenrotor
24 amal carb met recht spruitstuk.

Hier een aantal plaatjes:

1046440988IM000142klein.jpg


1046441037IM000147klein.jpg



Dit heb ik toen gedaan en vervolgens allemaal op me eigen blok geplaatst. Maar omdat ik die 24 maar kut vond had ik er tijdelijk een 19 DO opgezet wat een stuk beter was af te stellen en een stuk beter liep (wonderbaarlijk).


Toen me scooter “af” was zag zij er zo uit:

1046440943IM000139klein.jpg


1046440962IM000140klein.jpg


Setup was dus:

Speed-r tuned
Doppler as
Team 2000 uitlaat
Overrange
Hpi
19 Do



Toen begon een beetje de ellende…

Tijdens het afstellen van me scooter zag ik iets verschrikkelijks :( :( :( Ik zag een scheur in me achtervelg…

Bij het zwarte streepje was de velg gescheurd.
1059484162Mvc-037f2.jpg


Ik heb bij de bommersloop toen een nieuwe velg gehaald en deze gewoon onbewerkt gelaten.

Me Hpi kapte ermee, dus moest er een nieuwe ontsteking komen. Dit werd een Selettra, puur om de prijs/kwaliteit verhoudingen.

Ik heb nadat ik die ontsteking had gekocht ook me 19 DO geruild voor een 21 DO wat een wereld van verschil was. (in vermogen)

Ik met deze setup een tijdje rondgereden, totdat ik iets hoorde ratelen….
Ben toen meteen gestopt en naar huis gelopen. Thuis schroefde ik me carterkap los en deze brak tot mij grootte verbazing in 2en :S:S:S Ik merkte op dat me blok gescheurd en ontwricht was, de variokant stond scheef t.o.v de koppelings kant. Was blij dat ik het nu ontdekte inplaats van onder het rijden :(

Ben toen opzoek gegaan naar een nieuw blok. Ik kon er 1 kopen van Arne. Blok had in de schuur een brandje meegemaakt. Dus het zag er niet uit, overal aanslag van bluspoeder en kleine plastic dingen waren weggesmolten. Blok heb ik dus gestraald en daarna zwart gespoten, hier komen nog foto’s van.

Omdat ik toch weer met me blok bezig was heb ik me velg weer weg gebracht voor bewerking alleen dit keer wordt hij iets minder extreem…hij is nog niet klaar dus hier heb ik nog geen foto’s van.

Me blokje staat er nu met deze setup bij:

Speed-r tuned
Carters tuned.
Doppler as
Team 2000 pijp
Overrange
Langere vertanding malossi, ik weet niet welke verhouding.
Selettra binnenrotor.

Hier nog een aantal andere foto’s

1046441079IM000149klein.jpg


1046441050IM000148klein.jpg

Ik heb binnenkort weer foto’s en zal jullie Up to date houden!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er zeker goed uit...

Spuit echter het voorspatbord ook effe zwart... staat zo raar bij de rest van de setup...
 
Originally posted by Karoshi
Ziet er zeker goed uit...

Spuit echter het voorspatbord ook effe zwart... staat zo raar bij de rest van de setup...

idd en sloop dat vleugeltje eraf..
 
@ Hessman: Ja dat ding is redelijk gesponsoord door Framo :p

@Joost: Ik vond het wel mooi...en je blok wordt toch wel goor...en met zwart valt dat minder op. Ik heb idd heel wat mee gemaakt.:p

@Hilly: Een Dvo rep is toch nix mis mee :p

@Karoshi: Dat spatbord moet ik idd nog een keer doen...wordt asap gedaan.

@Marcel-NRG: Me vleugel is er ondertussen al af :)...maar ik denk dattie er terug op gaat omdat er een flink dikke kras op die plaats zit.

Bedankt voor de reacties :W
 
Originally posted by Mari
Foto's doen het niet(meer).
Jammer, lijkt me wel mooi geworde zo te horen aan je verhaal.

Bij mij werkt alles gewoon :?

Ik heb het allemaal gelinkt van scooterbase. Dus daar zou je dan ook even kunnen kijken.
 
Originally posted by Big B NRG

@Marcel-NRG: Me vleugel is er ondertussen al af :)...maar ik denk dattie er terug op gaat omdat er een flink dikke kras op die plaats zit.

Bedankt voor de reacties :W

Dat is wel jammer.
Maar alles komt wel goed :henko:

verder: leuk apparaat :)
 
Achtervelg heb ik al een geprobeerd, die is toen gescheurd. Ze zijn er nu mee bezig om het opnieuw te doen...alleen dan minder extreem, dus ze laten meer velg zitten :p


Totdat me velg klaar is, heb ik een velg kunnen lenen van Hessman. Die velg moet alleen nog gespoten worden, dan kan hij gemonteerd worden en kan er worden gereden.
 
ik zou me achtervelg nooit doen zo.. het is nou al zo vaak gebleken dat door die kromming de krachten neerkomen op 1 punt en dat ding dan knakt
 
ik heb op lely meerdere scooters gezien met gefreesde velgen...

Bij alle drie bleef het heel...dus als ik het dit keer wat minder ver laat doen...doen moet het lukken lijkt me zo.

Mocht het niet lukken...dan halen we gewoon een nieuwe velg :)
 
Back
Top