Big B NRG
Well, this is awkward
Dussss....
Het begin:
Setup:
MHR Team cilinder
21 Dell'Ortho
Shot
Malossi Vario
Na wat spuiten en frezen:
Setup:
MHR Speed-r getuned
HPI
21 Dell'ortho
Doppler as
Overrange
Team2000 uitlaat
Foto's
Toen schuurde het blok en was ik het zat...Ding weer standaard in elkaar gezet voor verkoop. Mja toen deedie het ook niet en vond ik het eigenlijk zonde om hem weg toen. Ik dacht...dit keer doe ik het goed!
Zo gezegd, zo gedaan...jeweetog!
Foto's van het wrak in opbouw:
Blokje alvast aangepast voor roterende inlaat.
Krukasje erin:
Blok onder scooter en scooter op wielen:
Alu DPR Rad:
De "gevreesde" achtervelg + schoonblok + hpi2004 ding
Foto van speed cilinder:
Nee deze komt nog
Ibea L5 24 mm Kartcarb
Maar zoals jullie dus al konden zijn een paar foto's hier boven, is er dus een stuk van mijn carter afgehaald, de bedoeling was/is dat er een roterende inlaat op komt. Uiteindelijk, maar aangezien ze bij me pa ff geen tijd hebben tot maart/april en ik toch wilde rijden, blijf ik even met membraan rijden. Daar moesten natuurlijk wel "ff" wat op verzinnen, dus 2 kleine plaatjes laten maken. Dat kon er nog wel vanaf. 1tje voor de ophoging van het membraan en 1 voor de carb.
Plaatjes:
Bedoeling van membraan met plaatje:
Carb met plaatje:
Uiteraard moet er ook een uitlaat op
Team2003:
Om alles in de gaten te kunnen houden met temp en toeren heb ik ook nog een AIM aangeschaft.
De setup is:
Carters getuned
MHR Speed, getuned en afgedraaid voor 80 mm as
Doppler as
MHR Overrange
HPI2004 rotor
Team2003 Uitlaat
DPR rad
Std Vertanding
Std Membraan met Malossi kleppen, komt nog wel een VL13 in.
Qua tuning heb ik alles zelf gedaan, dus ben benieuwd of het hard zal gaan :X
Verder ben ik ook nog bezig met wat kappen:
Voorkap:
Ik zal een dezer dagen een recentere foto maken van de voorkap. Want hier is het nog niet afgewerkt.
Achterkappen:
UPDATE 22-12-2005
Subframe aangepast, foto met versteviging komt later nog wel
UPDATE 23-12-2004
Slangen met rad:
Uitlaat die netjes hangt:
Afsluitertje:
UPDATE 25-12-2004
Foto's bij daglicht en een hoop stof
UPDATE 27-12-2004
Een aantal kleine dingen gekocht:
Stalen remleidingen voor en een stukje achter
Benzinekraantje
Killswitch
Bougie
Benzineslang
UPDATE 28-12-2004
Olietank + benzinekraan gemonteerd:
AIM + Stalen remleiding + Killswitch:
Rotor en cilinder:
UPDATE 4-1-2005
Nadat me cilinder was genaaid door naald lager, ff geschuurd en gefreesd met dit als resultaat:
UPDATE 21-1-2005
Toch maar besloten de cilinder te laten honen, dit is gebeurt door Joost. Eerst nog even de poort afgewerkt, anders ging het niet goed met de wand :X
Krasje zit er nog wel in, maar het mag geen naam meer hebben 8)
Foto's:
UPDATE 11-02-2005
Vandaag wezen banken bij koopmans. Na het een en ander prutsen, met afstelling en carbs, kwam er toch wel een mooie score uit rollen. Er zit zkr weten meer, aangezien het std membraan, vario afstelling, ibea afstelling.
Hier een uitdraai van de 2 hoogste scores:
Ook wil ik Blom/Sander nog even bedanken voor het gesponserde zuigertje :*
Btw, dit keer heb ik wel een goed naaldlager
UPDATE: 26-02-2005
Vandaag was het mooi weer, dus had ik besloten om te gaan branden op de maasvlakte!
Hier een filmpje van me vader op de scooter 8P Let niet op het commetaar
http://rapidshare.de/files/710907/MOV01162.MPG.html
UPDATE: 25-03-2005
Vandaag weer eens lekker gebeund. Roestplekken weg gewerkt, frame schoon gemaakt en me radiateur aan me voorkap vast gemaakt.. ja ja...zonder beugeltjes.
Je zult je afvragen waarom Om het vlgde... Met beugels past het allemaal kut en moest er weer gelast worden. Nu zit het strak/netjes/goed vast.
Ook heb ik de overbrenging ff goed gezet, dus ff een shim tussen me vario, zodat me snaar nu onderin komt. Ergens vlgde week hoop ik hem weer eens aan te trappen, aangezien ik met tentamens zit ed.
Verder heb ik me membraan ook af, daar ga ik zo ff de klepjes voor op maat knippen en dan eens kijken of het wat wordt.
Foto's:
Verder wil ik mijn beunfriendje denn1s bedanken voor de mentale support en het opdrinken van mijn breezers :*
Het begin:
Setup:
MHR Team cilinder
21 Dell'Ortho
Shot
Malossi Vario
Na wat spuiten en frezen:
Setup:
MHR Speed-r getuned
HPI
21 Dell'ortho
Doppler as
Overrange
Team2000 uitlaat
Foto's
Toen schuurde het blok en was ik het zat...Ding weer standaard in elkaar gezet voor verkoop. Mja toen deedie het ook niet en vond ik het eigenlijk zonde om hem weg toen. Ik dacht...dit keer doe ik het goed!
Zo gezegd, zo gedaan...jeweetog!
Foto's van het wrak in opbouw:
Blokje alvast aangepast voor roterende inlaat.
Krukasje erin:
Blok onder scooter en scooter op wielen:
Alu DPR Rad:
De "gevreesde" achtervelg + schoonblok + hpi2004 ding
Foto van speed cilinder:
Nee deze komt nog
Ibea L5 24 mm Kartcarb
Maar zoals jullie dus al konden zijn een paar foto's hier boven, is er dus een stuk van mijn carter afgehaald, de bedoeling was/is dat er een roterende inlaat op komt. Uiteindelijk, maar aangezien ze bij me pa ff geen tijd hebben tot maart/april en ik toch wilde rijden, blijf ik even met membraan rijden. Daar moesten natuurlijk wel "ff" wat op verzinnen, dus 2 kleine plaatjes laten maken. Dat kon er nog wel vanaf. 1tje voor de ophoging van het membraan en 1 voor de carb.
Plaatjes:
Bedoeling van membraan met plaatje:
Carb met plaatje:
Uiteraard moet er ook een uitlaat op
Team2003:
Om alles in de gaten te kunnen houden met temp en toeren heb ik ook nog een AIM aangeschaft.
De setup is:
Carters getuned
MHR Speed, getuned en afgedraaid voor 80 mm as
Doppler as
MHR Overrange
HPI2004 rotor
Team2003 Uitlaat
DPR rad
Std Vertanding
Std Membraan met Malossi kleppen, komt nog wel een VL13 in.
Qua tuning heb ik alles zelf gedaan, dus ben benieuwd of het hard zal gaan :X
Verder ben ik ook nog bezig met wat kappen:
Voorkap:
Ik zal een dezer dagen een recentere foto maken van de voorkap. Want hier is het nog niet afgewerkt.
Achterkappen:
UPDATE 22-12-2005
Subframe aangepast, foto met versteviging komt later nog wel
UPDATE 23-12-2004
Slangen met rad:
Uitlaat die netjes hangt:
Afsluitertje:
UPDATE 25-12-2004
Foto's bij daglicht en een hoop stof
UPDATE 27-12-2004
Een aantal kleine dingen gekocht:
Stalen remleidingen voor en een stukje achter
Benzinekraantje
Killswitch
Bougie
Benzineslang
UPDATE 28-12-2004
Olietank + benzinekraan gemonteerd:
AIM + Stalen remleiding + Killswitch:
Rotor en cilinder:
UPDATE 4-1-2005
Nadat me cilinder was genaaid door naald lager, ff geschuurd en gefreesd met dit als resultaat:
UPDATE 21-1-2005
Toch maar besloten de cilinder te laten honen, dit is gebeurt door Joost. Eerst nog even de poort afgewerkt, anders ging het niet goed met de wand :X
Krasje zit er nog wel in, maar het mag geen naam meer hebben 8)
Foto's:
UPDATE 11-02-2005
Vandaag wezen banken bij koopmans. Na het een en ander prutsen, met afstelling en carbs, kwam er toch wel een mooie score uit rollen. Er zit zkr weten meer, aangezien het std membraan, vario afstelling, ibea afstelling.
Hier een uitdraai van de 2 hoogste scores:
Ook wil ik Blom/Sander nog even bedanken voor het gesponserde zuigertje :*
Btw, dit keer heb ik wel een goed naaldlager
UPDATE: 26-02-2005
Vandaag was het mooi weer, dus had ik besloten om te gaan branden op de maasvlakte!
Hier een filmpje van me vader op de scooter 8P Let niet op het commetaar
http://rapidshare.de/files/710907/MOV01162.MPG.html
UPDATE: 25-03-2005
Vandaag weer eens lekker gebeund. Roestplekken weg gewerkt, frame schoon gemaakt en me radiateur aan me voorkap vast gemaakt.. ja ja...zonder beugeltjes.
Je zult je afvragen waarom Om het vlgde... Met beugels past het allemaal kut en moest er weer gelast worden. Nu zit het strak/netjes/goed vast.
Ook heb ik de overbrenging ff goed gezet, dus ff een shim tussen me vario, zodat me snaar nu onderin komt. Ergens vlgde week hoop ik hem weer eens aan te trappen, aangezien ik met tentamens zit ed.
Verder heb ik me membraan ook af, daar ga ik zo ff de klepjes voor op maat knippen en dan eens kijken of het wat wordt.
Foto's:
Verder wil ik mijn beunfriendje denn1s bedanken voor de mentale support en het opdrinken van mijn breezers :*
Last edited: