Big B's NRG Extreme

Status
Not open for further replies.

Big B NRG

Well, this is awkward
Dussss....

Het begin:

Setup:
MHR Team cilinder
21 Dell'Ortho
Shot
Malossi Vario

attachment.php

attachment.php


Na wat spuiten en frezen:

Setup:
MHR Speed-r getuned
HPI
21 Dell'ortho
Doppler as
Overrange
Team2000 uitlaat

Foto's
attachment.php

attachment.php

attachment.php


Toen schuurde het blok en was ik het zat...Ding weer standaard in elkaar gezet voor verkoop. Mja toen deedie het ook niet en vond ik het eigenlijk zonde om hem weg toen. Ik dacht...dit keer doe ik het goed!

Zo gezegd, zo gedaan...jeweetog!

Foto's van het wrak in opbouw:

Blokje alvast aangepast voor roterende inlaat.
attachment.php


Krukasje erin:
attachment.php


Blok onder scooter en scooter op wielen:
attachment.php


Alu DPR Rad:
attachment.php


De "gevreesde" achtervelg + schoonblok + hpi2004 ding
attachment.php


Foto van speed cilinder:

Nee deze komt nog :)

Ibea L5 24 mm Kartcarb
attachment.php


Maar zoals jullie dus al konden zijn een paar foto's hier boven, is er dus een stuk van mijn carter afgehaald, de bedoeling was/is dat er een roterende inlaat op komt. Uiteindelijk, maar aangezien ze bij me pa ff geen tijd hebben tot maart/april en ik toch wilde rijden, blijf ik even met membraan rijden. Daar moesten natuurlijk wel "ff" wat op verzinnen, dus 2 kleine plaatjes laten maken. Dat kon er nog wel vanaf. 1tje voor de ophoging van het membraan en 1 voor de carb.

Plaatjes:
attachment.php


Bedoeling van membraan met plaatje:
attachment.php


Carb met plaatje:
attachment.php


Uiteraard moet er ook een uitlaat op
Team2003:
attachment.php

attachment.php


Om alles in de gaten te kunnen houden met temp en toeren heb ik ook nog een AIM aangeschaft.
attachment.php


De setup is:

Carters getuned
MHR Speed, getuned en afgedraaid voor 80 mm as
Doppler as
MHR Overrange
HPI2004 rotor
Team2003 Uitlaat
DPR rad
Std Vertanding
Std Membraan met Malossi kleppen, komt nog wel een VL13 in.

Qua tuning heb ik alles zelf gedaan, dus ben benieuwd of het hard zal gaan :X

Verder ben ik ook nog bezig met wat kappen:

Voorkap:
attachment.php


Ik zal een dezer dagen een recentere foto maken van de voorkap. Want hier is het nog niet afgewerkt.

Achterkappen:
attachment.php


UPDATE 22-12-2005

Subframe aangepast, foto met versteviging komt later nog wel :)
attachment.php


UPDATE 23-12-2004

Slangen met rad:
attachment.php


Uitlaat die netjes hangt:
attachment.php


attachment.php


Afsluitertje:
attachment.php


UPDATE 25-12-2004

Foto's bij daglicht en een hoop stof :p
attachment.php

attachment.php


UPDATE 27-12-2004

Een aantal kleine dingen gekocht:
Stalen remleidingen voor en een stukje achter
Benzinekraantje
Killswitch
Bougie
Benzineslang

attachment.php


UPDATE 28-12-2004

Olietank + benzinekraan gemonteerd:
attachment.php


AIM + Stalen remleiding + Killswitch:
attachment.php


Rotor en cilinder:
attachment.php


UPDATE 4-1-2005

Nadat me cilinder was genaaid door naald lager, ff geschuurd en gefreesd met dit als resultaat:

attachment.php

attachment.php


UPDATE 21-1-2005

Toch maar besloten de cilinder te laten honen, dit is gebeurt door Joost. Eerst nog even de poort afgewerkt, anders ging het niet goed met de wand :X
Krasje zit er nog wel in, maar het mag geen naam meer hebben 8)

Foto's:
attachment.php

attachment.php

attachment.php



UPDATE 11-02-2005
Vandaag wezen banken bij koopmans. Na het een en ander prutsen, met afstelling en carbs, kwam er toch wel een mooie score uit rollen. Er zit zkr weten meer, aangezien het std membraan, vario afstelling, ibea afstelling.

Hier een uitdraai van de 2 hoogste scores:
attachment.php

attachment.php

Ook wil ik Blom/Sander nog even bedanken voor het gesponserde zuigertje :*
Btw, dit keer heb ik wel een goed naaldlager :D

UPDATE: 26-02-2005
Vandaag was het mooi weer, dus had ik besloten om te gaan branden op de maasvlakte!

Hier een filmpje van me vader op de scooter 8P Let niet op het commetaar :p

http://rapidshare.de/files/710907/MOV01162.MPG.html

UPDATE: 25-03-2005

Vandaag weer eens lekker gebeund. Roestplekken weg gewerkt, frame schoon gemaakt en me radiateur aan me voorkap vast gemaakt.. ja ja...zonder beugeltjes.

Je zult je afvragen waarom Om het vlgde... Met beugels past het allemaal kut en moest er weer gelast worden. Nu zit het strak/netjes/goed vast.

Ook heb ik de overbrenging ff goed gezet, dus ff een shim tussen me vario, zodat me snaar nu onderin komt. Ergens vlgde week hoop ik hem weer eens aan te trappen, aangezien ik met tentamens zit ed.

Verder heb ik me membraan ook af, daar ga ik zo ff de klepjes voor op maat knippen en dan eens kijken of het wat wordt.

Foto's:
attachment.php

attachment.php


Verder wil ik mijn beunfriendje denn1s bedanken voor de mentale support en het opdrinken van mijn breezers :*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Allereerst bram, suc6!

De scooter des gedulds :D. Einddatum project roterende inlaat medio 2010 ofzow. 8P

Maare bram je ziet me binnekort verschijnen (kerstvakantie). En ik ben benieuwd of je de moeite gaat nemen je project page up to date te houden ;).

Ik kom hellevoet onveilig maken. En waar blom is, is de fanclub dus maak ook meteen ruimte voor 500 hete sletjes. Hihihi.
 
Blom said:
Allereerst bram, suc6!

De scooter des gedulds :D. Einddatum project roterende inlaat medio 2010 ofzow. 8P

Maare bram je ziet me binnekort verschijnen (kerstvakantie). En ik ben benieuwd of je de moeite gaat nemen je project page up to date te houden ;).

Ik kom hellevoet onveilig maken. En waar blom is, is de fanclub dus maak ook meteen ruimte voor 500 hete sletjes. Hihihi.


Haha dit is idd de scooter des gedulds :X Ik ben een hele rustige jongen geworden door dit ding...

Hopelijk kan het in de kerstvakantie voor het eerst worden aangeslingerd, eens kijken wat het doet :)

@JusSeb: Thanks :)
 
Bram,

Ik ben benieuwd wat een 5mm afgedraaide speed nu eigenlijk doet, bij iemand, die wel weet, waar hij mee bezig is...

Het lijkt me super, om het eens te aanschouwen, als het loopt.. Even van de kerstvakantie ene dagje afspreken dus maar ;)
 
ooew hoor ik geheime plannen over een meeting ? :p

uiteraard bram, zeer weinig succes met je vette project :D dat et maar zachtjes mag vlammen })

ciao :*
 
Nou dan kan ik net zo goed me zip al kapot branden in de kerstvakantie :X
Bram je ziet me wel verschijnen dan:D.
Verder erg vet ding:W, hoop dat we snel naar de kartbaan kunnen8).

ooi!
 
Hijs op zoek naar coater, velgjes worden nog beter als het goed is, iemand coater dus voor bram hier in de buurt?:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top