This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Banden en Velgen topic #9

Status
Not open for further replies.
J is wel de aanduiding van de breedte van de velg



Kijk maar eens in je velg. Staat altijd x J in.



1j is overigens ook gewoon 1inch.
 
Njah, trouwens.
IK vind ze vrij breed. Ga voor het maximale zonder me schermen aan te hoeven passen.

Dat zou dan 8" voor worden en 9" achter.
Tegelijkertijd uiteraard een dikke schroefset, want anders is 't nog geen gezicht.



Dat zijn mooie breedtes. Even de goeie et erbij zoeken


Had ik ook onder de mr2. En nu ook op de corrado.
 


"J is geen maatvoering, maar een aanduiding voor de vorm van de velg. Inch is de maatvoering, dus 7inch x 13inch"

:* 1 seconde googlen :*
 
Dat zijn mooie breedtes. Even de goeie et erbij zoeken


Had ik ook onder de mr2. En nu ook op de corrado.

Gaat wel lastig worden als ik hier mee weg wil komen.
Op S2000 forums barst het van de terror pics van verneukte zijschermen.

Meesten houden het bij 7" en 8" wat betreft soortgelijke velgen.
Dan zit je al kwa breedte gelijk aan je schermen, ik ga dan net iets buiten de schermen uit komen.
 
oversteek van A4 naar A9 geloof ik, stonden ze op beide plaatsen te controleren. Zoiets toch Bram?
Bijna goed. Was overgang van a5 naar a9 en ze reden achter me aan undahcovah:
44km/u te hard @12:36 - A5
49km/u te hard @12:37 - A9


Niet staande gehouden btw
 
Undercover achter je aan rijden maar niet staande houden, dus dat kan ook al tegenwoordig

Ze zeggen ook altijd als ze 2 mensen hebben dat ze er 1 staande houden en de ander krijgt de boete thuis gestuurd. Helaas ik ook me eerste boete binnen voor me auto, beetje jammer. Had het beter in me tank kunnen mieteren.
 
J is wel de aanduiding van de breedte van de velg



Kijk maar eens in je velg. Staat altijd x J in.



1j is overigens ook gewoon 1inch.

De j die in de velg aanduiding staat geeft aan wat voor rand er op de velg zit. dit had vroeger te maken met het type loodje dat op de velgrand gemaakt kon worden voor het balanceren.

Tegenwoordig zijn er vrijwel alleen nog velgen met een j aanduiding en word de j dus 9vd10 keer gezien als de breedte aanduiding.

Velgmaat

Velgmaten worden altijd kenbaar gemaakt op de velgen door deze mee te gieten of in te slaan. Hieronder volgt de betekenins van bijvoorbeeld de maatvoering: 6J x 15 2H waarbij:

6 = velgbreedte in inch
J = kenletter velgrandhoogte en uitvoering
x = diepbedvelg
15 = nominale velgdiameter
2H = dubbele hump, één op iedere kant van de velg.



 
Bijna goed. Was overgang van a5 naar a9 en ze reden achter me aan undahcovah:
44km/u te hard @12:36 - A5
49km/u te hard @12:37 - A9


Niet staande gehouden btw

Waar op de a9 was dat?. Ik vlam niet veel, maar op de a9 kan ik me vaak niet inhouden:+
 
bij de a5.

Vanaf alkmaar naar hoofddorp zie ik ze eigenlijk nooit / nog nooit bekeurd op dat stuk
Ik heb toch wel de gewoonte om als ik s'nachts bij heemskerk de a9 opdraai t gas langere tijd diep in te drukken
 
bij de a5.

Vanaf alkmaar naar hoofddorp zie ik ze eigenlijk nooit / nog nooit bekeurd op dat stuk
Ik heb toch wel de gewoonte om als ik s'nachts bij heemskerk de a9 opdraai t gas langere tijd diep in te drukken

heb op de a9 nog nooit een flits, boete of iets gezien/gehad, rijd er nu zo een 3 jaar lang elk weekend heen en weer (vanuit den haag naar alkmaar) en altijd zon 20 km te hard standaart...
 
Oke ontopic slettebakken!
Even flot het randje gepoetst moet nog machinaal gebeuren Die andere tieves rand moet nog helemaal geschuurd worden:X


To do;
Velgen passen
Harten laten coaten/spuiten
2 Brede randen bestellen hoop richting de 9 9,5 te gaan.
Emblemen en boutjes bestellen
 
Ja denk ook dat het lekker clean hou en gewoon zilver doe en dan met RVS boutjes, zijn wel aardig duur maar geen zin om over een tijdje de velgen uit elkaar te halen..
 
Status
Not open for further replies.