Banden en Velgen topic #13

Status
Not open for further replies.
Mij wel hoor:P
Heb zelf ook rs'en dan is het wel interessant:P
Maar waarom andere randen? je hebt met deze amper gereden toch?
Heb je nu chromen boutjes of rvs? en origineel bbs?

Die moertjes van bbs kun je gewoon met een ring sleutel los/vast draaien hoor:P

Ik wil voor m'n achter velgen een slag smaller gaan over een tijdje en liefst ook originele randen heb jij een adres?

Edit heb voor zelf 40 bandjes en achter 45;
P1020513.jpg
 
hij had schade gereden ergens in frankrijk.. dacht ik

Frankrijk ;(

Duitsland. Helaas, 1 seconde afgeleid, te snel ingestuurd, achterrand heerijk over een stoep. Lange leve stretch en platte banden!

Jurjen, ik weet niet waar je het allemaal ober hebt. BBS randen zijn niet meer te krijgen.

En dat je die moeren met een ringsleutel kunt los en vastdraaien...goh echt? Ik heb in mijn leven ook niet al 1000en moeren los en vastgedraaid dat ik dit niet weet? Kom op man. Ringsleutel is niet handig trouwens.

De lieve bouwer had OZ moeren gebruikt, die speciaal gereedschap vereisen en nergens te krijgen is. En waar het wel te krijgen is, betaal je €100 voor 2 dopjes.
Ik heb die in bruikleen gekregen uit Duitsland en heb direct alle 136 OZ moeren vervangen door BBS variant, waarvan ik wel zelf het gereedschap heb (BBS gebruikt gewoon 12-punts bouten en moeren, en daarvan kun je de dopsleutels zo halen.)
Dus mochten ze nog eens uit elkaar moeten, dan hoef ik geen gereedschap meer te gaan regelen.

Wat rijd je nu zelf achter voor van? Is dat een 225/45?
 
Sorry maarja ik kan ook niet weten hoe al die benamingen ed. zijn hoor..
Weet ik het als je originele kan krijgen?

'Oude sealant verwijderd van barrel, lip en centers'

Dat noem ik; Oude kit van de randen en harten afgehaald:P

Ik heb 15 in en die kon ik niet in 225/45 vinden, dus achter 215/45-15 en voor 195/45-15

Trouwens heb vandaga met rdw keuring ff gevraagd hoeveel je wielen nu ECHT mogen uit steken.
Volgens hem 3cm per kant, maar dan ook echt het uiterste van het wiel/band..
 
...

Ik heb 15 in en die kon ik niet in 225/45 vinden, dus achter 215/45-15 en voor 195/45-15

Trouwens heb vandaga met rdw keuring ff gevraagd hoeveel je wielen nu ECHT mogen uit steken.
Volgens hem 3cm per kant, maar dan ook echt het uiterste van het wiel/band..

Oh, die van jouw zijn 15"? Daarom zijn ze zo klein. 17" zou je niet zoveel problemen hebben met je ruimte in de wielkasten.

Dan kan het lastig zijn ook met bandenmaten.

Ik ken de nederlandse benaming niet voor het binnenste gedeelte van een 3-delige velg. En als die er is zal het wel weer een lompe vertaling zijn. Vandaar mijn engelse terminologie.
 
Jep, ja zou het liefst keer een maatje groter of zelfs 2 maar vind maar eens in de goede maten voor een e30 in de juiste breedtes en et waardes.. En heb deze wielen net klaar:P
Ooit komt er misschien een 5gaats onderstel onder, dan komen er toch andere wielen..

Oke, best ik ben ook maar een boerenlul:P
 
Weet iemand toevallig zo welke steek een peugeot 206 heeft gaat om een 2.0 weet niet of da mis anders is ?
Meen 4 X 100 maar weet nie meer seker
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top