Banden en Velgen topic #13

Status
Not open for further replies.
Zie, en dat is het nou juist.

Als het een zakelijk doel heeft om de velgenkeus te veranderen, is het een slimme beslissing. Mensen waarmee je in de zakenwereld contact hebt, hebben vaak ook geen verstand van velgen, maar wel een mening..

Klopt :) Ik ga het gewoon doen zoals ik zei, eerst verlagen, tijdje zo rijden en voor de winter eraf. De rest zie ik wel...
 
die zijn heel mooi idd, maar toch vind ik ze hier weer stukken minder:

[ir]http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=326615&stc=1&d=1249817655[/ir]

Die is ook 18" ;)

Ik zou persoonlijk gewoon CSL-reps op die E46 schroeven D.J. :)

En vind een CH wel een stijlvol wiel persoonlijk... Het wordt pas kamper voor niet-insiders als het bling is (dus ook een gepolijste rand ofzo)...
 
3673251766_79ddaa1687_b.jpg


IMG0918.jpg


IMG_5833.jpg


5649_114917642892_714042892_2408596.jpg
 
Iets van een half jaar terug een set BBS Le Mans gekocht. Had ze hier ook gepost @ forum. Kon ze niet weerstaan dus zelf maar opgehaald :P Heb adapters laten maken en zonet even aan het passen geweest. Had het ook wel wat verwacht, maar viel me toch nog wel aardig tegen. Voor hangen ze 1,5cm buiten de wielkast en achter wel 3cm. Heb niet zoveel zin in stretch en plat, denk dat ik ze maar weer in de handel gooi.

Adapters:
adapters.jpg


Velgen:
bbs2.jpg
 
Lieuwe, dit waren toch die wielen met 114,3 steek? Hoeveel inch zijn ze? Misschien kan ik ze verkopen voor je op de Skylineclub.
 
Ze zijn idd 5x114,3 (afkomstig van een skyline).

Probeer ze liever eerst via het bmw circuit te slijten, dan ben ik ook gelijk van die adapters af :P
 
Had je toch ook van tevoren kunnen berekenen hoever de wielen zouden uitsteken?

Zijn een beetje mijn droomvelgen dus wou het iig proberen :)

Had ze eerst gepast zonder adapters en toen leek het wel redelijk. Extra 20mm wordt toch net iets teveel.

Het is wel te doen met gerolde wielkasten en stretch, maar daar heb ik geen zin in. Dan moet de auto ook plat om het plaatje compleet te maken.

Heb btw nog een set Sebring opknappers te koop voor de vw liefhebbers:

sebring.jpg
 
oo'hh dat zijn wel heel wijze velgen8)
17inch denk ik hea?
Gaat ook niet echt passen op mij e30 incl adapters gok ik..
Zouden wel leuke wielen geweest zijn denks:)
 
Mooie LM's lieuwe! Weer eens wat anders dan al die zilveren.

Zaterdag en vandaag druk bezig geweest me RS's te voorzien van nieuwe randen (achter) en meteen alle moeren van alle 4 de velgen gewisseld voor originele van BBS.
De bouwer van de velgen had namelijk OZ moeren gebruikt en die vereisen gereedschap wat hier niet te krijgen is (althans..) en maar liefst €100 voor 2 dopsleutels kost x|
Heb nu een set in bruikleen om ze los te halen (inmiddels klaar dus) en kan voortaan met me eigen gereedschap de velgen in en uit elkaar halen.
BBS gebruikt gewone 12-punts schroeven en moeren, OZ 10-punts.

Velgen gesplitst
01.jpg


Oude sealant verwijderd van barrel, lip en centers
02.jpg


03.jpg


Links de 12-punts BBS moeren, recht de 10-punts OZ
04.jpg


OZ doppenset (achtergrond) en BBS doppen (voorgrond)
05.jpg


Verse lipjes
06.jpg


BBS moertjes...
07.jpg


Lip weer (2")
08.jpg


Bouten en moertjes
09.jpg


En dan weet je weer waarvoor je het doet...
10.jpg


...mijn all-time favoriete velg.
11.jpg



Morgen ze alleen nog afkitten, banden bestellen en monteren...

Komt nu wat hoger rubber onder. Die /40 was toch echt bizar laag. Nog even zitten twijfelen aan /50 maar dat werden weer ballonnen. Dus, inderdaad, gaan /45 banden worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top