Auto & Alcohol/drugs

Is niet bedoeld om op te scheppen of weet ik veel wat jongen!
Ik vertel gewoon mijn verhaaltje, en dat het onverantwoord is weet ik ook dondersgoed. Maargoed, je kan dus niet eerlijk een verhaal hier neer zetten of sommige morraalridders denken dat ze meteen weer commentaar moeten geven.

En ik denk dat ik wel weet wanneer ik er wat van merk, en wanneer niet.

Ik wil echt niet de moraalridder uit hangen, heb ook nog nog maar een jaar mijn rijbewijs. Maar heb me wel voorgenomen om nooit met wat op te gaan rijden.
Dat jij denkt dat je nog 100% bent als je met alcohol op gaat rijden, naja ik laat me er verder niet over uit.. maar ik kan je vertel als een naaste van jou getekent is voor het leven of zelfs erger, doordat iemand met "een paar glaasjes" op diegene aanrijd dan kan ik je verzekeren dat je wel ff 2x nadenk voordat je dat pilsje neemt..
 
Als ik moet rijden drink ik absoluut niet. 1 op de 10 keer pak ik ff een biertje als ik pas over 3 uur weg ga ofzo. Een principe kwestie. Ik wil absoluut het risico niet nemen dat wanneer er iets gebeurd ik teveel gezopen heb. Dan heb je imho een groot probleem.
 
Ik drink ook max 2 biertjes oid. Maar als ik met auto van ouders ben helemaal niks.

Maar meestal bob ik niet, met het excuus dat ik al gedronken heb :D Werkt altijd :D
 
De laatste tijd gaat het te gek met hoeveel ik drink wanneer k moet rijden. Soms kan ik me dag erna weinig herinneren van die avond ervoor. Wel rij ik rustiger wanneer ik drank op heb.

Maar na afgelopen vrijdag toch wel geschrokken. Toen ik terug reed met 3 kameraden (ook goed lam) hadden we ergens lol om en lette ik niet zo goed meer op. Toen ik voor me keek zat ik op de andere weg helft, bijna in de berm en op een paar meter van een boom. Normaal neem alleen 1 kameraad mee in de auto, die weet ook dat ik drink en ik rij juist omdat hij vind dat het zo wel goed gaat. Anders moet ie zelf ook rijden en dat wil ie nooit :p

Ik begon zoveel te drinken nadat het uitraakte met mijn vriendin. Niks kon me nog iets schelen. Maar waarschijnlijk denk ik nu 2 dagen aan dat verhaal van vrijdag en is het komende vrijdag gewoon weer raak, helaas
 
Dom, beter stop je ermee. Iedereen wordt een keer gepakt of richt iets ergs aan, dat wil je echt niet. *spreekt uit ervaring* Ben psies zo als jij geweest.
 
Drink nooit als ik rij...

Wel last gehad met de carnaval. 's Avonds tot een uur of 3 in de kroeg, 's morgens gaan werken. Dus om half9 in de auto, dan kan ik het toch nog wel merken dat ik op m'n kop thuis ben gekomen :X
 
Drink nooit als ik rij...

Wel last gehad met de carnaval. 's Avonds tot een uur of 3 in de kroeg, 's morgens gaan werken. Dus om half9 in de auto, dan kan ik het toch nog wel merken dat ik op m'n kop thuis ben gekomen :X

Dan ben je ook nog gewoon halflam eigenlijk... Effe rekenen he. Stel dat je om om 7 uur in de kroeg bent begonnen met drinken. Tot 3 uur 's nachts, en je hebt 15 bier op. En je gaat om negen uur rijden...

Met 1 biertje duurt het 1,5 uur voor de alcohol uit je bloed is.

Totaal heb je dan 22,5 uur nodig voor de alcohol uit je bloed is. Maar er zit maar 14 uur tussen. Kom je 8,5 uur te kort -> 8,5/1,5=5,66 dus zeg 5 bier. 1 drankje = 0,2 promille ongeveer, zit je op 1 promille, 2 keer teveel....

Kost je toch rond de 400 euro als je gepakt wordt :D
 
Wel handig, dat rekenen heb ik geleerd op de EMA. Dat is een cursus die je fijn bij de reclassering mag doen, Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer. Als je hem niet doet word je rbw 5 jaar ingevorderd :X
 
Met mijn "beginners"rijbewijs ben ik al de lul met 1 biertje. Ik drink hooguit 2 biertjes aan het begin van de avond en laat er minstens 4 uur overheen gaan voordat ik in de auto stap. Gewoon omdat ik het wel gezellig vind om een biertje te drinken:)
 
Dan lijkt mij de keuze ook niet zo moeilijk...

Je mag hem ook zelf betalen, de cursus. Kost je zo'n 600 euro geloof ik. Dat buiten de boete om (die vaak al richting de 1000 loopt dan). Arne kwam met verhalen thuis, van mensen, gelanceerd over de vangrail enzo.

Oh ja, Bart, even terugvallend op iets wat je op pagina 2 of 3 zegt. niet 'kunnen' bobben vind ik nog wel het ergste wat er is. De groep waarmee ik weleens ga stappen (en Arne ook) heeft ook zulke mensen erbij. Iedereen komt een keer aan de beurt, maar zulke personen weigeren gewoon. Dat vind ik nog wel het zwakste en allerlaagste, wat er is.
 
Ik drink eigenlijk nooit als ik moet rijden. Heel soms laat ik me verleiden tot 1 biertje, maar meer niet. Heb het weleens gedaan though, maar absoluut niet meer dan 4 ofzo. Tegenwoordig vind ik het niet zo erg om niet te mogen drinken. 1 biertje schiet toch niet op, dus dan doe ik gewoon water & cola.

Een vriend van mij die vaak de 'bob' is (wel binnen onze stad) die neemt het helaas niet zo nauw altijd. Maar die kan er echt supergoed tegen en heeft al vaak moeten blazen nadat hij gewoon de hele avond gedronken had. Hij heeft dat minimaal al drie keer moeten doen en nooit maar dan ook nooit een boete ervoor gehad. Dus sja, hij denkt nu ook dat ie invincible is.
 
Als ik moet rijden, drink ik geen druppel alcohol, heel simpel :)

Wie de bob is wordt meestal afgewisseld, en iedereen houd zich er ook aan, dat wanneer je bob bent, je niks drinkt :)
 
Je mag hem ook zelf betalen, de cursus. Kost je zo'n 600 euro geloof ik. Dat buiten de boete om (die vaak al richting de 1000 loopt dan). Arne kwam met verhalen thuis, van mensen, gelanceerd over de vangrail enzo.

Oh ja, Bart, even terugvallend op iets wat je op pagina 2 of 3 zegt. niet 'kunnen' bobben vind ik nog wel het ergste wat er is. De groep waarmee ik weleens ga stappen (en Arne ook) heeft ook zulke mensen erbij. Iedereen komt een keer aan de beurt, maar zulke personen weigeren gewoon. Dat vind ik nog wel het zwakste en allerlaagste, wat er is.

Idd, echt vervelend. Moeten we maar eens iets op bedenken. Gewoon schemaatje maken en om de beurt rijden.
 
Wel handig, dat rekenen heb ik geleerd op de EMA. Dat is een cursus die je fijn bij de reclassering mag doen, Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer. Als je hem niet doet word je rbw 5 jaar ingevorderd :X
650 euro toch? O-)

maat van me moet he tnu ook doen, lekker schraal :D
 
Back
Top