Auto & Alcohol/drugs

Een bakkie koffie :D

Heb me er nog nooit zo mee bezig gehouden dat het de volgende ochtend ook nog zo in je bloed zit. Meestal wordt er toch flink doorgedronken op een zaterdagavond en kom je idd wel ver boven de 15 biertjes uit.

Wel 1 x gehad dat ik 's nachts vol over mn nek was gegaan en zondagochtend naar Amsterdam kon rijden voor het voetbal. Stond ik onder de warme douche, dat je bijzelf afvroeg "hoe gaat dit goed komen" .
 
Overigens klopt je berekening niet helemaal arne, want tijdens die uurtjes dat je in de kroeg zit raakt een deel ook al uitgewerkt :p Mja niet dat je die 1.5 uur exact kan nemen natuurlijk. Beter gewoon niet drinken als je moet gaan rijden :)


/Correctie had je wel rekening mee gehouden:)
 
Last edited:
Wat krijg je te drinken tijdens zo'n cursus? :+

kennis van mij heeft zo curcus gedaan x jaar geleden, en een aantal kwamen met de auto gingen nog even met een paar man de kroeg in, om terug te gaan met de auto naar huis.

onder het motto
van lullen over alcohol krijg je dorst
 
Hoe kunnen die lui met de auto naar zo'n cursus komen? Je rijbewijs wordt toch ingevorderd totdat je die cursus afgerond hebt? Lijkt mij iig :rolleyes:
 
Hoe kunnen die lui met de auto naar zo'n cursus komen? Je rijbewijs wordt toch ingevorderd totdat je die cursus afgerond hebt? Lijkt mij iig :rolleyes:
Nee, je krijgt je rbw terug en als je de cursus gedaan hebt houdt je em.. doe je em niet mag je em inleveren..
 
Nee hoor, het kan ook zijn dat ie ingevorderd is op het moment dat je de cursus doet. Bij mij bijvoorbeeld ook. Ik ben er gewoon met de auto heengegaan, fuck it.
 
Persoonlijk denk ik dat dat nog veel erger is dan drank/drugs in het verkeer... Zonder rijbewijs rijden wegens invordering ofzo.

Ikzelf drink overigens zelden alcohol, of ik nou wel of niet moet rijden. Enkel met oud en nieuw/kerst, meetings waar overnacht wordt etc.
Als ik dan met een groep ga stappen, bob ik liever zelf dan dat ik het risico ga nemen dat een ander het niet zo nauw neemt en alsnog een ongeluk krijg. Ik heb liever me leven zelf in de hand. Daarbij heb ik een hekel aan meerijden, en zal ik als we straks met de auto op vakantie gaan ook wel het grootste stuk zelf rijden :)
 
Je hebt je rbw toch gehaald, wat is er erger aan dan. Ik snap dat het niet slim is. Maar met drank oprijden is toch wel wat erger.
 
Dan ben je ook nog gewoon halflam eigenlijk... Effe rekenen he. Stel dat je om om 7 uur in de kroeg bent begonnen met drinken. Tot 3 uur 's nachts, en je hebt 15 bier op. En je gaat om negen uur rijden...

Met 1 biertje duurt het 1,5 uur voor de alcohol uit je bloed is.

Totaal heb je dan 22,5 uur nodig voor de alcohol uit je bloed is. Maar er zit maar 14 uur tussen. Kom je 8,5 uur te kort -> 8,5/1,5=5,66 dus zeg 5 bier. 1 drankje = 0,2 promille ongeveer, zit je op 1 promille, 2 keer teveel....

Kost je toch rond de 400 euro als je gepakt wordt :D

Correct... Het is maar goed dat je op zaterdagochtend nooit hoeft te blazen, maar heb het echt zo vaak gehad in het verleden... Zuipen, rond 10/11 uur ergens moeten zijn en heel zeker weten dat je nog niet helemaal nuchter bent...
 
Oh ja, Bart, even terugvallend op iets wat je op pagina 2 of 3 zegt. niet 'kunnen' bobben vind ik nog wel het ergste wat er is. De groep waarmee ik weleens ga stappen (en Arne ook) heeft ook zulke mensen erbij. Iedereen komt een keer aan de beurt, maar zulke personen weigeren gewoon. Dat vind ik nog wel het zwakste en allerlaagste, wat er is.

Dat mag je gerust vinden, Jelle... Maar ik ga dus echt niet vrijwillig bobben, als mijn vriendin of vrienden van me helemaal nix om een biertje/wijntje geven en gerust terug willen rijden... Ik ga dus echt niet bobben voor nuchtere mensen... En in een roulering van bob's doe ik echt wel mee, en al deed ik dat niet, had je er nog 0% over te vertellen :*
 
Back
Top