Help : Monteur gezocht reparatie Carbagerun auto

Pronk

Pronk Racing Service
Heren,

Wij gaan dit jaar weer mee doen met de Carbagerun, deze keer met een Opel Sintra 2,2L.
Helaas heeft de koppeling het begeven afgelopen weekend bij de introductiedag.

De koppeling slipte al wel wat in de 1e en 2e versnelling maar na dit weekend is het vele malen erger geworden. Als we nu 120km/h in de 5e versnelling rijden en gas geven stijgt het toerental wel...maar de km-teller niet. Uiteindelijk valt het toerental weer terug en dan gaat de auto pas weer vooruit. Aangezien er ook een aantal bergroutes in zitten (Zwitserland, Andorra) durven we het er niet op te wagen om met de huidige koppeling van start gegaan.

Ik heb mij laten vertellen dat het druklager en de drukgroep ook vervangen moeten worden (klopt dat?)
Gelukkig kan iemand ons wel helpen aan materiaal tegen een erg mooie prijs, echter hebben we iemand nodig die dit voor ons kan monteren en een brug heeft. Logischerwijs mag het allemaal niet teveel kosten aangezien de hele auto ons maar €800,- heeft gekost.

Wie-o-wie zou ons uit de brand willen helpen? We kunnen allemaal wel een beetje sleutelen echter heeft niemand van ons dit ooit gedaan. Enige waar we naar op zoek zijn is iemand die zijn brug beschikbaar wilt stellen en ons af en toe een handje kan helpen/kan vertellen wat we moeten doen.

Uiteraard zijn we best bereid wat te betalen...alvast hartelijk dank!

gr Robbert
 
Advertisement - register to remove this

Het is vrij veel werk idd.

Versnellingsbak moet eraf want daar zit die achter.

Het is zeker verstandig om het druklager te vervangen, ook de bus waar het druklager overheen loopt moet vaak vervangen worden omdat deze ingesleten is.

Ik weet niet waar je woont?
 
Heb inderdaad al van meerdere 'ervaren' monteurs gehoord dat het minimaal 7 uur werk is. Ik woon in Zoetermeer, aardig eindje weg van Wintelre iig :D

Is het ook wijs om de drukgroep te vervangen? Of is het druklager daar onderdeel van? Ik ben echt een leek wat 4tact/schakelblokken betreft.
 
Bij een koppelingset zit 9 van de 10 keer standaard de drukgroep + lager meegeleverd in de kit.

Zie winparts.nl voor een imitatieset, kost de wereld niet. Qua werk ben je inderdaad wel een dagje zoet als je het nog nooit gedaan hebt. Had het graag voor je gedaan alleen heb ik mijn loods incl brug niet meer :(
 
Back
Top