Auto & Alcohol/drugs

Zelf geen rijbewijs nog. Toen ik nog dagelijks op m'n scooter tufte heb ik stuk of wat keren met teveel alcohol op m'n scooter gezeten, maar nooit echt dronken. Blowen daarentegen nooit.

Stap ook niet graag bij mensen in de auto die gedronken hebben en gelukkig zijn er ook geen mensen die ik ken die zoiets doen. Blowen heb ik geen problemen mee; nog nooit ook maar iets of bijna iets meegemaakt. 't Scheelt wel een beetje per persoon, maar ik weet wel wie hoe reageert. Bij onbekenden stap ik dan ook niet graag in de auto wanneer ze geblowed hebben.

Zelf weet ik niet of ik 't zou doen, 't hangt er vanaf hoe 'ie valt. Anders laat ik me thuisbrengen oid.
 
de meeste mensen die veel blowen rijden er volgens mij niet anders om, maatje van mij heeft z'n rijbewijs gehaald terwijl hij van tevoren geblowed had(iedere les, z'n ttt en z'n examen) dusja....
 
I went to a party, Mom,
I remember what you said.
You told me not to drink, Mom,
so I drank Coke instead.

I felt really proud inside, Mom,
The way you said I would.
I didn’t drink and drive, Mom,
Even though the others said I should.

I know I did the right thing, Mom,
I know you’re always right.
Now the party is finally ending, Mom,
As everyone drives out of sight.

As I got into my car, Mom,
I knew I’d get home in one piece,
Because of the way you raised me, Mom,
So responsible and sweet.

I started to drive away, Mom,
But as I pulled onto the road,
The other car didn’t see me, Mom,
And it hit me like a load.

As I lie here on the pavement, Mom
I hear the policeman say,
The other guy is drunk, Mom,
And now I’m the one who’ll pay.
I’m lying here dying, Mom,
I wish you’d get here soon.

How come this happened to me, Mom?
My life bursts like a balloon.
There is blood all around me, Mom,
Most of it’s mine.

I hear the paramedic say, Mom,
I’ll die in a very short time.
I just wanted to tell you Mom,
I swear I didn’t drink,

It was the others, Mom,
The others didn’t think.
He didn’t know where he was going, Mom,
He was at the same party as I,

The only difference is, Mom,
He drank and I will die.
Why do people drink, Mom?
It can ruin your whole life.
I’m feeling sharp pains now, Mom,
Pains just like a knife.

The guy who hit me is walking, Mom,
I don’t think that is fair.
I’m lying here dying, Mom,
While all he can do is stare.
Tell my brother not to cry, Mom,
Tell Daddy to be brave,
And when I get to heaven, Mom,

Write “Daddy’s Girl” on my grave.
Someone should have told him, Mom,
Not to drink and drive.
If only they would have taken the time, Mom,
I would still be alive.

My breath is getting shorter, Mom,
I’m becoming very scared.
Please don’t cry for me, Mom,
Because when I needed you,
You were always there.

I have one last question, Mom,
Before I say good-bye.
I didn’t even drink, Mom,
So why am I going to die?
 
Spot me zelf er veelst te vaak op helaas :), moet er echt mee stoppen....

+ als ik gepakt wordt ik me (punten) rijbewijs na een half biertje gewoon al maanden kwijt ben dan...
 
Na werk drink ik dus altijd 1 a 2 biertjes...

Laatst moest ik drinken (in moeie toestand), met 3 longnecks in mijn mik... Geen probleem, en een P'tje geblazen.... Moet ook toegeven dat me niet "tipsy" voel na 3 biertjes....
 
ik drink dus nooit meer dan 2 biertjes als ik moet rijden, dit is dan ook bij het eten, en nix zwaarder dan een biertjhu.

verder HAAT ik dus die politie controlles, ik rij der tig keer langs, zet me muziek express hard aan. gaat zenuwachtig staan doen. maar heb ik een bob sleutelhanger ? NEE DUS :|
 
Ik drink 2-3 biertjes als ik de bob ben. Dit is wel direct aan het begin van de avond. Je lichaam heeft +/- 1,5 uur nodig om een glas bier af te breken. Als ik de auto weer in stap ben ik weer nuchter of zit ik onder de toegestane grens. :)
 
Ik kreeg laatst wel één, een oranje 8P
Moesten ze blijkbaar van af..

Wat me opvalt is, dat als mensen de bob zijn ze toch altijd nog een biertje/drankje moeten benuttigen. Je kan toch wel één weekend zonder drank? Misschien ligt het aan mij, ben vrij anti drank en helemaal in het verkeer, heb zelf nl. een "oom" verloren door één of andere (#*UI#$ die ook dacht dat ie met 3 biertjes nog wel kon rijden, alleen wel even vergeten was dat die die dag weinig slaap had gehad, weinig gegeten, en hard gewerkt..
 
Op de brommer vaak genoeg strontlazerus naar huis gereden...
Met de auto begin ik dr niet aan, hooguit 1 biertje, de rest vd avond aan de cola, drugs vind ik al helemaal kansloos als je achter t stuur kruipt.

Heb de laatste paar weken gebob't 2 x naar time out geweest wat voor mij 140 km is ofzo, viel me op dat de rest dan ook weinig dronk, dus dan maakt t me ook nisk uit. Sowiezo is lam achterin een auto op een hobbelweg niet echt prettig dunkt me:+
 
IK moet oppassen wat ik zeg, aangezien dit forum vrij toegankelijk is.
Maar ik heb enige ervaring met de bovengenoemde onderwerpen tijdens het rijden, maar ik raad het af.. aangzien ik geeneens stoplichten zag.

Nu ik motor rij, drink ik geen druppel.. Ik rij mezelf zeker dood.
 
Destijds ex/weer-bijna-vriendin van een vriend van me is ook doodgereden door een kerel die 3 biertjes gedronken had en dacht even een cd'tje te zoeken in z'n auto..
Raakte in berm en met tegensturen klapte 'ie 't fietspad aan de andere kant op en de sloot in; hij had nieteens door dat 'ie iemand geraakt had.

Hij was al eens gepakt met drank en vervolgens nog in hoger beroep gaan tegen z'n straf. :|
 
I went to a party, Mom,
I remember what you said.
You told me not to drink, Mom,
so I drank Coke instead.

I felt really proud inside, Mom,
The way you said I would.
I didn’t drink and drive, Mom,
Even though the others said I should.

I know I did the right thing, Mom,
I know you’re always right.
Now the party is finally ending, Mom,
As everyone drives out of sight.

As I got into my car, Mom,
I knew I’d get home in one piece,
Because of the way you raised me, Mom,
So responsible and sweet.

I started to drive away, Mom,
But as I pulled onto the road,
The other car didn’t see me, Mom,
And it hit me like a load.

As I lie here on the pavement, Mom
I hear the policeman say,
The other guy is drunk, Mom,
And now I’m the one who’ll pay.
I’m lying here dying, Mom,
I wish you’d get here soon.

How come this happened to me, Mom?
My life bursts like a balloon.
There is blood all around me, Mom,
Most of it’s mine.

I hear the paramedic say, Mom,
I’ll die in a very short time.
I just wanted to tell you Mom,
I swear I didn’t drink,

It was the others, Mom,
The others didn’t think.
He didn’t know where he was going, Mom,
He was at the same party as I,

The only difference is, Mom,
He drank and I will die.
Why do people drink, Mom?
It can ruin your whole life.
I’m feeling sharp pains now, Mom,
Pains just like a knife.

The guy who hit me is walking, Mom,
I don’t think that is fair.
I’m lying here dying, Mom,
While all he can do is stare.
Tell my brother not to cry, Mom,
Tell Daddy to be brave,
And when I get to heaven, Mom,

Write “Daddy’s Girl” on my grave.
Someone should have told him, Mom,
Not to drink and drive.
If only they would have taken the time, Mom,
I would still be alive.

My breath is getting shorter, Mom,
I’m becoming very scared.
Please don’t cry for me, Mom,
Because when I needed you,
You were always there.

I have one last question, Mom,
Before I say good-bye.
I didn’t even drink, Mom,
So why am I going to die?

:) mag best nog een x gequote worden...
 
Normaal gesproken niet meer dan 2 of 3 baco's aan het begin vd avond als ik moet rijden. Een keer zou ik bij een vriend blijven slapen en reed hij in mijn auto. Dus waren we naar die vriend gereden bleek dat er plotseling een overwacht familielid moest blijven slapen en dat ze de volgende morgen vroeg wegmoesten door omstandigheden. Toen heb ik dus maar 2km naar huis gereden redelijk lazarus. Ging allemaal goed gelukkig totdat ik mijn auto bij ons voor het huis wil zetten. Insturen, tik ik heel zachtjes mn pa zn wagen aan :X. Gelukkig zat er geen alarm op en had hij helemaal geen schade. Ik had precies in de hoek van mijn bumper een deukje. Volgende dag fohn opgehouden en hij deukte zo weer uit gelukkig. Toen mijn lesje wel geleerd. Achteraf gezien ook best geluk dat ik op die manier mijn les geleerd heb. Ipv dat ik echt dikke schade had gereden of zelfs erger, waar iedereen zich wel iets bij voor kan stellen :)
 
Die nieuwe regels dat jongeren niet eens 1 biertje mogen drinken vind ik echt dikke bullshit. Ik stap dan ook met 2 a 3 biertjes wel in de auto, bijvoorbeeld een pilsie na het werk. Stappen met de auto doen we nooit, aan de cola als je vrienden lekker aan het pilsen zijn is gewoon kut.

Met de brommer was ik elke vrijdag helemaal kachel, op de een of andere manier boeide me dat gewoon niet.
 
Nadeel ook van bob rijden, is dat er nog wel een zootje andere mensen in je auto zit. En kan me voorstellen dat die zich niet heel rustig gedragen. Hangt natuurlijk ook van je vrienden groep enzo af :)
 
Back
Top