Athena 70cc vlinder vertikaal

Spy 70cc

Put it in the A I R
Ik wil dus deze cilinder gaan aanschaffen, maar was benieuwd of er al iemand mee heeft gereden..

Een andere snelle cilinder is de MHR cilinder van Malossi..

Presteert deze beter? (vermogen)

Ik heb de volgende setup:

**Cil**
Polini 4-Race.. (of een EVO pijp van mina hori (verlast) )
19 of 21mm
Hebo vario
PO koppeling
Hebo v-snaar
En een Doppler krukas..

Heeft iemand er al wel eens mee gereden of zijn er uitdraaien in de omloop van deze cilinder op minarelli vertikaal?

Ook dingen bekend zoals zuigerkwaliteit, afwerking..

Alvast bedankt! Stephan
 
Advertisement - register to remove this

zijn beide gewoon goede cilinders , ik denk dat de prestaties met gelijke setup bijna gelijk zijn! malossi betaal je waarschijnlijk alleen maar meer voor..

op zo'n setup zal Athena wel goed gaan lopen iig.
 
Je kent toevallig niemand met scores/testbankuitdraaien...?

Aangezien de Athena op pia LC toch makkelijk 14 pk neerzet...

Misschien 10+ pk mogelijk op mina vertikaal?
 
Lijkt mij ook..

Die 4-Race.. Zal dat neit te laagtoerig zijn? Ik wil met die uitlaat in eerste instantie rond gaan rijden, en dan eens kijken of ik die EVO uitlaat kan verlassen/passend kan maken)

Ik heb ook geen idee hoeveel toeren die Athena vlinder gaat draaien?
 
ik denk dat een horizontale uitlaat eigenlijk te hoogtoerig is. Een verticaal haalt namelijk nooit het c20 etc niveau.
Maar 10 pk moet haalbaar zijn

Ik heb een airsal 50 cc, en daar is al 10.4 tovami pk mee gehaald
 
Tuned athena zal wel net zo snel kunne zijn als dat MHR ding. Untuned is een athena gewoon een betrouwebare cilinder mits goed afgesteld. En 10+ pk is wel haalbaar. En een uitlaat verlassen vermindert de prestaties met misschien wel kans dat je omgelaste evo pijp minder presteert als een 4 race.
 
Bestbitch said:
Tuned athena zal wel net zo snel kunne zijn als dat MHR ding. Untuned is een athena gewoon een betrouwebare cilinder mits goed afgesteld. En 10+ pk is wel haalbaar. En een uitlaat verlassen vermindert de prestaties met misschien wel kans dat je omgelaste evo pijp minder presteert als een 4 race.

Ja of niet natuurlijk :)
 
David said:
Ja of niet natuurlijk :)

Ja ik vat nou niet helemaal wat je bedoelt. Je moet er voor mina vert tog een wazige bocht in gaan lassen. Of ineens de hoek om. Lijkt me wel effect hebben op de prestaties.
 
Stephan@Spy said:
ik denk dat een horizontale uitlaat eigenlijk te hoogtoerig is. Een verticaal haalt namelijk nooit het c20 etc niveau.
Maar 10 pk moet haalbaar zijn

Ik heb een airsal 50 cc, en daar is al 10.4 tovami pk mee gehaald

waarom net dan?? zodra je de complete setup van een snelle hori kopieert naar een verticaal (dus poortimingen ook) dan zal je niet gek achterblijven..
 
Bestbitch said:
Tuned athena zal wel net zo snel kunne zijn als dat MHR ding. Untuned is een athena gewoon een betrouwebare cilinder mits goed afgesteld. En 10+ pk is wel haalbaar. En een uitlaat verlassen vermindert de prestaties met misschien wel kans dat je omgelaste evo pijp minder presteert als een 4 race.

denk zelfs dat een untuned athena net zo mooi gaat als mhr op vertikaal..
 
melf #50 said:
waarom net dan?? zodra je de complete setup van een snelle hori kopieert naar een verticaal (dus poortimingen ook) dan zal je niet gek achterblijven..

Ten eerste, die cilinders zijn er niet. En ook de koeling laat op 15 k te wensen over op AC. Een Ac hori is toch ook minder pk dan een Lc hori. Ook is overrange niet echt mogelijk. En de inlaat is niet optimaal. En je hebt een langere uitlaatbocht etc.
 
ac kan net zo lopen als lc , het enige verschil is dat de koeling beter is (constanter) een ac zal sneller afzakken maar hetzelfde aantal pk's is gewoon mogelijk hoor!

langere uitlaat bocht ligt aan degene die de uitlaat heeft gemaakt , als je een uitlaat laat maken kun je daar rekening mee houden..

maar neem als voorbeeld maar even de std scooterklasse waar het allemaal ac is , en dan ook nog met 14mm carb en vast ontsetkingstijdstip , en dan eens kijken hoeveel pk's zo'n 50cctje er uit perst ;)

en dan nog met 70cc @ verti met grotere carb en variabele rotor...
 
Ontsteking vervroegen is idd ook een optie,
maar ik bedoel meer die EVO uitlaat, zeg maar net als Beunhaas heeft gedaan..

De cilinder wordt zoiezo getuned, en dan nog een leuke uitlaat vinden om erop te gaan gebruiken..

Athena vind ik persoonlijk al vrij snel untuned, en ik hoop dat ik er wanneer er flink in is gehakt toch ook wel minimaal 13 pk uit haal..
 
Stephan@Spy said:
Ten eerste, die cilinders zijn er niet. En ook de koeling laat op 15 k te wensen over op AC. Een Ac hori is toch ook minder pk dan een Lc hori. Ook is overrange niet echt mogelijk. En de inlaat is niet optimaal. En je hebt een langere uitlaatbocht etc.


Langere uitlaatbocht is wat aan te doen...

En qua timing.. tsja, hopen dat we wat in kunnen lopen met wat tunewerk..

Overrange is indd wat jammer, maar daar vinden we vast wel wat op ;)
 
melf #50 said:
denk zelfs dat een untuned athena net zo mooi gaat als mhr op vertikaal..

ik heb die mhr voor verticaal ook al in me handen gehad en opzich is het niet veel bijzonders...

wat ik ook een zeer groot nadeel aan de "snelle" 70cc cilinders voor verticaal .. dat de spoelpoorten onwijs klein zijn...
de spoelpoorten van zon cilinder sluiten al precies aan op een std carter..

alleen de boostpoort niet deze moet aangepast worden @ carter..

verder denk ik idd ook dat er heel weinig verschil zal zitten in een std athena/hebo als een mhr...
 
firefox-prorace said:
ik heb die mhr voor verticaal ook al in me handen gehad en opzich is het niet veel bijzonders...

wat ik ook een zeer groot nadeel aan de "snelle" 70cc cilinders voor verticaal .. dat de spoelpoorten onwijs klein zijn...
de spoelpoorten van zon cilinder sluiten al precies aan op een std carter..

alleen de boostpoort niet deze moet aangepast worden @ carter..

verder denk ik idd ook dat er heel weinig verschil zal zitten in een std athena/hebo als een mhr...

grotere spoelpoorten zijn niet altijd positief ....
 
Back
Top