Apple Talk #2

Status
Not open for further replies.
Mijn sluimerstand van me laptop staat op 10 minuten. En sluimerstand van me beeldscherm op 3 minuten. Maar dit moet er volgens mij niks mee te maken hebben.

En ik heb het probleem ook als de accu 100% is.

Op accu of via kabel?

Op accu valt mijne @ 75% uit. en is voor 5 minuten "dood" Heeft iets met battery update te maken!
 
Mannen, aangezien mn nieuwe studie volgende week start, haal ik deze week nog mn MB.

Ik was er al over uit dat het de 13'' moest worden, maar dan zit ik alsnog met 3 opties.

de 3 opties:

Macbook 2 ghz 999 euro
Macbook 2,4 ghz 1149 euro
Macbook pro 2,26 ghz 1149 euro

De macbook 2,4 ghz heeft 250 intern geheugen tegen 160 op de pro.
De macbook 2,4 ghz heeft een verlicht toetsenbord
De macbook 2,4 ghz gaat een GOEDE 5 uur mee, tegen een KLEINE 7 uur bij de pro.

De nieuwe software komt vrijdag uit, maar wordt pas standaard op de macbooks geleverd wanneer alle voorraadmacbooks verkocht zijn, wat nog een x aantal maanden kan duren. Wanneer je er voor de 28e nog 1 koopt, betaal je 8 euro en wordt die software je toegestuurd, welke erg makkelijk zelf te installeren is.

Het enige voordeel van de macbook pro tov de normale macbooks, is die nieuwe batterij? Zeg ik dat goed, of zie ik een belangrijk punt over het hoofd?

Mochten deze feiten zo kloppen, denk ik dat ik voor de Macbook 2,4 ghz ga. graag jullie mening.
 
En de nieuwe 'Pro's hebben een SD-card slot wat de oude MacBooks niet hebben. Waarom niet voor de nieuwe Pro gaan, die 0.2 GHz ga je echt niet merken hoor ;). Je moet voor jezelf na gaan of die 90GB extra opslag ruimte noodzakelijk is.

specs_connections_13_large20090608.png
 
Pro's hebben ook verlicht tobo toch? :?

En verder heeft de Pro een betere GPU. Tevens is de pro het "nieuwere" model. Mijn inziens altijd voor de pro gaan.
 
Zo kun je het ook bekijken ja. Wat je jezelf ook kunt afvragen of je die pro opties zal gebruiken

SDcard slot; ik mijn geval? nee.
anderhalf uur langer stand-by, noodzakelijk voor mij? nee.

Ik snap je punt wel Piels. Maar als ik die voordelen niet gebruik, is een iets snellere MB met meer intern geheugen toch meer waard dan opties die ik toch niet gebruik? Aan de andere kant is mijn streven ook altijd wel om voor het nieuwste te gaan, om niet binnen 2 maanden wéér ver achter te lopen :p
 
De nieuwe software komt vrijdag uit, maar wordt pas standaard op de macbooks geleverd wanneer alle voorraadmacbooks verkocht zijn, wat nog een x aantal maanden kan duren. Wanneer je er voor de 28e nog 1 koopt, betaal je 8 euro en wordt die software je toegestuurd, welke erg makkelijk zelf te installeren is.

heb je daar toevallig nog een linkje van Lars?
Ik had hem vorige week gevonden toen ik men nieuwe 13 pro haalde. Nu wil ik het bestellen. Kan hem niet meer vinden :S
 
Ik heb werkelijk geen idee. Ik haal mijne bij Ifactors en daar bestel ik het dan direct bij. Kan ook alsnog op vertoning van je kassabon trouwens. Binenn 3 maanden.
 
de 3 opties:

Macbook 2 ghz 999 euro
Macbook 2,4 ghz 1149 euro
Macbook pro 2,26 ghz 1149 euro

De macbook 2,4 ghz heeft 250 intern geheugen tegen 160 op de pro.
De macbook 2,4 ghz heeft een verlicht toetsenbord
De macbook 2,4 ghz gaat een GOEDE 5 uur mee, tegen een KLEINE 7 uur bij de pro.

.

Pro heeft ook verlicht toetsenbord. Als je de Macbook 2,4GHz een optie vindt dan zou ik persoonlijk voor de Pro gaan voor dezelfde prijs. Redenen:

1. Nieuwer
2. Ik heb ervaring met zowel de plastic behuizing en de aluminium behuizing. De alu behuizing voelt steviger aan, heeft minder bijgeluidjes (plastic = krakerig) en ziet er luxer uit.
3. Betere batterij (misschien niet direct nodig maar het is mijn inziens wel een pluspunt)
4. Beeldscherm met LED verlichting. (mooier, helderder en energiezuiniger. Verschil ga je echt zien als je ze naast elkaar zet in het zonnetje)
5. Betere grafische kaart
 
Hoe zit het nu met Mac OSX Snow Leopard. Ik heb sinds 1,5 maand een nieuwe Macbook Pro, krijg ik hem nu thuis geleverd of niet? Thanks :).
 
Last edited:
Pro heeft ook verlicht toetsenbord. Als je de Macbook 2,4GHz een optie vindt dan zou ik persoonlijk voor de Pro gaan voor dezelfde prijs. Redenen:

1. Nieuwer
2. Ik heb ervaring met zowel de plastic behuizing en de aluminium behuizing. De alu behuizing voelt steviger aan, heeft minder bijgeluidjes (plastic = krakerig) en ziet er luxer uit.
3. Betere batterij (misschien niet direct nodig maar het is mijn inziens wel een pluspunt)
4. Beeldscherm met LED verlichting. (mooier, helderder en energiezuiniger. Verschil ga je echt zien als je ze naast elkaar zet in het zonnetje)
5. Betere grafische kaart

Volgens bedoelt Lars de MacBook Unibody en niet die van polycarbonaat. In dat geval gaat dit niet op natuurlijk.

Hoe zit het nu met Mac OSX Leopard. Ik heb sinds 1,5 maand een nieuwe Macbook Pro, krijg ik hem nu thuis geleverd of niet? Thanks :).

Iedereen die sinds 8 juni 2009 een nieuwe Mac heeft gekocht heeft recht op de update. Zie een paar posts hierboven, je moet je aanmelden op http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ en voor €8,95 krijg je hem thuis opgestuurd. De installatie is kinderlijk eenvoudig.

Ik heb werkelijk geen idee. Ik haal mijne bij Ifactors en daar bestel ik het dan direct bij. Kan ook alsnog op vertoning van je kassabon trouwens. Binenn 3 maanden.

Het update programma loopt via Apple zelf en niet via de verkooppunten (APR). Je kunt dus niet bij iFactors de update krijgen voor €8,95 maar de normale verkoopprijs.
 
Volgens bedoelt Lars de MacBook Unibody en niet die van polycarbonaat. In dat geval gaat dit niet op natuurlijk.

True. Maar de rest van de door Martin genoemde punten kloppen nog wel gewoon toch?


Het update programma loopt via Apple zelf en niet via de verkooppunten (APR). Je kunt dus niet bij iFactors de update krijgen voor €8,95 maar de normale verkoopprijs.


Die kerel bij de Ifactors vertelde me dus dat ik die gelijk mee kreeg, mits ik de macbook na vrijdag kocht. Ik merk het morgenavond wel, dan ga ik m namelijk halen.
 
Het enige wat van zijn lijstje klopt is de build-in-battery (7 uur). Ze hebben dezelfde grafische processor en het zelfde LED-display. Echter had je punt al een paar posts eerder besproken ;).

Ik ben benieuwd of je het vrijdag mee krijgt dan, het lijkt mij sterk, als het lukt moet je het maar even posten.
 
Ik haal m morgen op, dus dan krijg ik het sowiezo nog niet mee. In dat geval sturen ze het naar mn huis op volgens zijn woorden. Ik zie hoor het morgen wel. :)

Maar volgens jullie dus liever voor de Pro gaan?
 
:) Die word ook niet meer verkocht, alleen als er nog wat in het magazijn staat gaan deze weg met korting, End Of Life (E.O.L.) modellen zijn dat.

De MacBook met polycarbonaat is er trouwens nog maar in 1 uitvoering, 2.13 GHz voor €949.
 
Zo, ik heb mn MacBook Pro. 13" met 2,53 ghz processor, 4gb geheugen en 320gb hd. Nu heb ik een vraagje. Kan het hotmail account op mac mail worden ingesteld? Want bij alle inkomende servers die ik instel krijg ik steeds dat het de foute inkomende server is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top