Apple Talk

Status
Not open for further replies.
Heb de touch binnen, mooi ding :W

Word alleen gek van het maken van covers enz.
Als ik een dubbel cd heb, dan krijg ik 2 covers in coverart. Maar ik wil beide cd's onder 1 cover.

Nu heb ik dat voor elkaar, maar nu gaan de nummers door elkaar. Ik heb alle nummers 101 - nummer.mp3 (cd1) en 201 - nummer.mp3 (cd2) genoemd, maar hij blijft ze door elkaar zetten op de ipod. wat doe ik fout jongens?
 
Heb de touch binnen, mooi ding :W

Word alleen gek van het maken van covers enz.
Als ik een dubbel cd heb, dan krijg ik 2 covers in coverart. Maar ik wil beide cd's onder 1 cover.

Nu heb ik dat voor elkaar, maar nu gaan de nummers door elkaar. Ik heb alle nummers 101 - nummer.mp3 (cd1) en 201 - nummer.mp3 (cd2) genoemd, maar hij blijft ze door elkaar zetten op de ipod. wat doe ik fout jongens?

Dat is inderdaad irritant ja.

Om nummer op volgorde te zetten heb je bij de 'Info' (van het nummer) Tracknummer staan, als je bijvoorbeeld 18 nummers op een cd hebt doe je nummer 2 van de 18 bijvoorbeeld.

Het is echt kutwerk, maar soms als ik me verveel zet ik wat cd's op volgorde en voeg ik wat covers bij.
 
Vraagje.. :)

Is er iemand die muziek op zijn imac / apple download ?
Zo Ja.. welke programma('s) gebruiken jullie ?

Ook ben ik even opzoek naar een (Gratis) Virusscan voor me apple imac, iemand ook een advies ?
 
Ik gebruikte Limewire, maar die werkt niet meer, dus ik ben ook op zoek naar een programma waarmee je (gratis) nummers kunt downloaden.
 
Vraagje.. :)

Is er iemand die muziek op zijn imac / apple download ?
Zo Ja.. welke programma('s) gebruiken jullie ?

Ook ben ik even opzoek naar een (Gratis) Virusscan voor me apple imac, iemand ook een advies ?

Er zijn geen virussen beschikbaar voor een Mac, dus bespaar je de moeite en schijfruimte.
 
Er zijn geen virussen beschikbaar voor een Mac, dus bespaar je de moeite en schijfruimte.

leg dat de ict eens uit van me ouwe werk... we hebben 2 dagen zonder internet gezeten. ik had een virus op me mac... die het netwerk platgooide
 
Hoe weetje zo zeker dat het een virus was? Meer info?
In principe heeft een Mac programma niet zomaar toegang tot je hele systeem. Er wordt dan om je wachtwoord gevraagd, en heb je zelf de controle of je en programma toe zou laten.
 
Er zijn geen virussen beschikbaar voor een Mac, dus bespaar je de moeite en schijfruimte.

Heel simpel, macs worden over het algemeen niet gebruikt voor home-use. Vaak alleen in de grafische wereld, dusja wat zou iemand eraan hebben om er een virus te maken?

Ze zijn er weldegelijk maar stukken minder als voor windows systemen.
 
Hoe weetje zo zeker dat het een virus was? Meer info?
In principe heeft een Mac programma niet zomaar toegang tot je hele systeem. Er wordt dan om je wachtwoord gevraagd, en heb je zelf de controle of je en programma toe zou laten.

tjah volgens de icters was het mijn mac... ik was de eenigste die downloaden daarzo @ werk :rolleyes:
 
Heel simpel, macs worden over het algemeen niet gebruikt voor home-use. Vaak alleen in de grafische wereld, dusja wat zou iemand eraan hebben om er een virus te maken?

Ze zijn er weldegelijk maar stukken minder als voor windows systemen.

Dat is een achterhaald statement, vroeger was dat vooral zo voor de prestaties. Tegenwoordig is dit niet meer zo. Het lijkt mij ook dat je bij een bedrijf meer gevoelige informatie kan halen c.q. schade aan kan richten dan bij een thuisgebruiker.

picture_2207.png
 
Ben van plan een macbook aan te schaffen, de 2,4 met 13 in scherm. Zit nu op 15 inch met 1400x1050. Is er nog een beetje te photoshoppen en dergelijke op dat formaat, of wordt het snel onoverzichtelijk? Ervaringen? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Werk nu een half jaar op een Mac tijdens afstuderen, en dat bevalt bijzonder goed, ik ben om :+
 
Mwah, dat is toch dat kleinste model ?
Daar heb ik een keer mee gespeeld en toen Illustrator gedaan, vond het erg klein beeld als je zelf een iMac ben gewent :+

Maar voor de rest is z'n klein ding erg handig alleen persoonlijk vind ik het iets te klein voor photoshop / illustrator..
 
Ik werk @ the moment op 15 inch macbook pro.. Is nog wel goed op te werken met 1440-900. Maar ik denk dat je beter niet lager kunt gaan. De 13 inch is 1280-800 als ik het goed heb en dan ben je dus nog weer wat pixels kwijt..

Ik ben ook van plan om er een 24 inch scherm bij te kopen om echt op shoppen en illustrator'en

Dus ik zou zeggen, spaar nog ff door een koop gewoon die pro, zal je geen spijt van krijgen :)
 
Ik ben student he :+ Ik zo echt even geen 1800 euro ophoesten.

Ik doe geen grafische opleiding oid, hoog uit een keer een website of logo.
Het formaat spreekt me aan, game nooit, en ga ws bedrijfskunde doen @ uni.
Ik gok dat dat veel typewerk wordt.

Een compact formaat spreekt me daarom erg aan, en ben helemaal weg van het besturingssysteem. een extra scherm lijkt me dan een betere optie?

Met studenten korting komt hij neer op 1100 euro ongeveer, lijkt me acceptabel.

Misschien dat Daniël zijn ervaring even kan geven, meende dat hij er laatst ook 1 had aangeschaft.
 
Als je zegt dat je veel gaat typen, zal je het om de prestaties niet hoeven doen. Die ene keer dat je eens een website of logo maakt zal het geen probleem zijn. Dan zou ik ook voor een MacBook gaan, die compacter is dan een MacBookPro.

Je zou ook nog kunnen kijken bij een Apple Premium Reseller voor een EOL (End of Life) model. Hier zijn fikse kortingen op, en dat is toch weer mooi mee genomen als student zijnde ;).
 
Iemand intresse in een PowerBook G4 17"?
- 1.67GHz
- 160GB HDD (standaard 100GB)
- 1,5GB RAM
- OS X 10.5

[ir]http://xs229.xs.to/xs229/08273/img_0362953.jpg[/ir]
 
Ik ben student he :+ Ik zo echt even geen 1800 euro ophoesten.

Ik doe geen grafische opleiding oid, hoog uit een keer een website of logo.
Het formaat spreekt me aan, game nooit, en ga ws bedrijfskunde doen @ uni.
Ik gok dat dat veel typewerk wordt.

Met studenten korting komt hij neer op 1100 euro ongeveer, lijkt me acceptabel.

ik heb ook nog een macbook pro te koop, perfecte staat :) 15", vraag er 950 euro voor
 
Net ff gecheckt in de shop, eerste wat me opviel was dat ie toch best klein is. Na even te werken viel het opzich wel mee, tweede scherm tot 1900 x 1200 is een optie.

Buitenkant vond ik aardig glimmend, dan vind ik een pro net wat stijlvoller. Hij was wel lekker draagbaar en het werkt allemaal perfect.

Ook nog ff met de Air gewerkt, tering wat een strak ding. Jammer van de specs en de prijs.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top