Thunder-rox
Yamaha Aerox
Het begon allemaal 2 jaar geleden.
Ik kocht een 2de hands Yamaha Aerox uit 1999 bij mijn dealer voor 400euro.
De Aerox had een goed frame, goed blok (geen complete inhoud) een vast genaaide Polini Corsa en ligte kapschade.
Het was de bedoeling om er een super snel machine van te maken, die ook nog eens moest voldoen aan de regelementen van het Belgische scooter kampioenschap de Promo Vario 70cc.
Ik had totaal geen verstand van die dingen, maar ik kon best wel overweg met de scooter.
Ik zou dus gaan scooterracen.
Vele malen heb ik de setup veranderd alvoor hij reed.
Allemaal onderdelen die achteraf niet nodig waren.
Ik heb de scooterrace maar voor wat het is gelaten, want het is voor een simple scholier NIET te betalen.
Je moet zoveel kosten maken, en dan ben je nog niet eens begonnen.
Sponsers had ik niet, en mn vader heeft een bloedhekel aan mn scooters.
(totdat hij er zelf op zit, dan is het net weer een klein kind *maar niet toegeven natuurlijk!*)
Ik besloot om van de racescooter dan maar iets speciaal te gaan maken.
Iets snels, moois, iets dat in het echt ook snel en mooi is, en niet overdreven lulkoek wat je vaak op sites als deze ziet.
Ik verkocht de haast ongebruikte raceparts voor nieuw snellere parts en het project is nu eindelijk van start!
The Brazilian Bullet is in de maak...
We zullen beginnen met het frame, het belangrijkste van de scooter.
Zonder frame kom je nergens.
Het frame is lichtjes aangepast om iets van het gewicht te besparen.
verder zijn de velgen in competition yellow gepoedercoat
de voorpoten zijn deels gepolijst het andere deel ga ik laten spuiten
Verder is mijn krachtbron de Polini Evolution 70cc hoogste stage tuned voor VRC Scooter-Mania
Om mijn Evolulion van genoeg brandstof te voorzien heb ik voor een 28mm Keihin pwk d-slide gezorgt
Het membraan is Malossi VL14
En om al deze verbrande gassen optimaal af te voeren is er een Dutch Power Racing pijp aangeschaft ( dit is de oude uitlaat van de beroemde Scary Rox)
De demper van deze pijp was een Yasuni c20 demper, maar deze kreeg er niet bij.
Ik heb nu een DPR demper laten maken.
Verder zit er een oversized TJT vsnaar tussen de vario en poulies
De koppeling is een MHR Delta Clutch
De poulies zijn Polini 128mm
De koppeling pakt tegen een TJT koppelinghuis
http://members.lycos.nl/senna93/Brazilian%20Bullet%20-%20koppelingshuis.jpg[/mg]
Om al deze brute power op t achterwiel te krijgen heb ik voor deze vertanding gekozen:
Polini 13/44 pri. en (nog std) 12/44 sec.
[IMG]http://members.lycos.nl/senna93/Brazilian%20Bullet%20-%20vertanding.jpg
De vertanding zit in een Top Performance lagerkap.
Het snelgas
Mijn ontsteking is MHR Eprom
De krukas is n MHR RHQ pen 12
Het spruitstuk is een 29mm spruitstuk van Hebo
En het luchtfilter is een MHR E13.
Verder dacht ik eerst aan TVX achterkap, maar ik ga de Zkappen onder het buddy aan mn achterkappen vast maken, en waarschijnlijk een monoseat.
De tankkap is overgens van Willy Hubert
En in mn binnenschild wil ik een grote MHR leeuw.
Tot slot van deze eerste replay een voorbeeldje van wat het misschien wel eens zou kunnen gaan worden...
De vario is van Hebo en de halfpoulie (koelvin) is van TJT-racing
en natuurlijk een stuur...
Ik kocht een 2de hands Yamaha Aerox uit 1999 bij mijn dealer voor 400euro.
De Aerox had een goed frame, goed blok (geen complete inhoud) een vast genaaide Polini Corsa en ligte kapschade.
Het was de bedoeling om er een super snel machine van te maken, die ook nog eens moest voldoen aan de regelementen van het Belgische scooter kampioenschap de Promo Vario 70cc.
Ik had totaal geen verstand van die dingen, maar ik kon best wel overweg met de scooter.
Ik zou dus gaan scooterracen.
Vele malen heb ik de setup veranderd alvoor hij reed.
Allemaal onderdelen die achteraf niet nodig waren.
Ik heb de scooterrace maar voor wat het is gelaten, want het is voor een simple scholier NIET te betalen.
Je moet zoveel kosten maken, en dan ben je nog niet eens begonnen.
Sponsers had ik niet, en mn vader heeft een bloedhekel aan mn scooters.
(totdat hij er zelf op zit, dan is het net weer een klein kind *maar niet toegeven natuurlijk!*)
Ik besloot om van de racescooter dan maar iets speciaal te gaan maken.
Iets snels, moois, iets dat in het echt ook snel en mooi is, en niet overdreven lulkoek wat je vaak op sites als deze ziet.
Ik verkocht de haast ongebruikte raceparts voor nieuw snellere parts en het project is nu eindelijk van start!
The Brazilian Bullet is in de maak...
We zullen beginnen met het frame, het belangrijkste van de scooter.
Zonder frame kom je nergens.
Het frame is lichtjes aangepast om iets van het gewicht te besparen.
verder zijn de velgen in competition yellow gepoedercoat
de voorpoten zijn deels gepolijst het andere deel ga ik laten spuiten
Verder is mijn krachtbron de Polini Evolution 70cc hoogste stage tuned voor VRC Scooter-Mania
Om mijn Evolulion van genoeg brandstof te voorzien heb ik voor een 28mm Keihin pwk d-slide gezorgt
Het membraan is Malossi VL14
En om al deze verbrande gassen optimaal af te voeren is er een Dutch Power Racing pijp aangeschaft ( dit is de oude uitlaat van de beroemde Scary Rox)
De demper van deze pijp was een Yasuni c20 demper, maar deze kreeg er niet bij.
Ik heb nu een DPR demper laten maken.
Verder zit er een oversized TJT vsnaar tussen de vario en poulies
De koppeling is een MHR Delta Clutch
De poulies zijn Polini 128mm
De koppeling pakt tegen een TJT koppelinghuis
http://members.lycos.nl/senna93/Brazilian%20Bullet%20-%20koppelingshuis.jpg[/mg]
Om al deze brute power op t achterwiel te krijgen heb ik voor deze vertanding gekozen:
Polini 13/44 pri. en (nog std) 12/44 sec.
[IMG]http://members.lycos.nl/senna93/Brazilian%20Bullet%20-%20vertanding.jpg
De vertanding zit in een Top Performance lagerkap.
Het snelgas
Mijn ontsteking is MHR Eprom
De krukas is n MHR RHQ pen 12
Het spruitstuk is een 29mm spruitstuk van Hebo
En het luchtfilter is een MHR E13.
Verder dacht ik eerst aan TVX achterkap, maar ik ga de Zkappen onder het buddy aan mn achterkappen vast maken, en waarschijnlijk een monoseat.
De tankkap is overgens van Willy Hubert
En in mn binnenschild wil ik een grote MHR leeuw.
Tot slot van deze eerste replay een voorbeeldje van wat het misschien wel eens zou kunnen gaan worden...
De vario is van Hebo en de halfpoulie (koelvin) is van TJT-racing
en natuurlijk een stuur...
Last edited: