Plantje
Retired :P
Airbrushed evo sr XSH
ey mensen,
naar aandringen van veel mensen ben ik toch maar een project page begonnen
ik ben dus maarten lansink ( mattai88 ), ik ben 16 jaar oud en woon in
hengelo ( ov ). Ik zit nog op school, 5 havo op het twickel college in hengelo.
mijn scooter verleden is niet echt spectaculair moet ik zeggen.
ongeveer 3/4 jaar voordat ik 16 werd kocht ik een peugeot speedake snor. Deze was op zich best ral en wou ik ook graag opknappen.
Naar eigen zeggen is dat ook nog wel redelijk gelukt.
helaas geen foto's meer van toen ik hem kocht :S
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=22317
Op dit ding heb ik ongeveer 2 maandjes rond gereden, het ging allemaal veel te traag en schoot gewoon niet op
Setup speedake was trouwens:
- alles onbegrensd
- tecnigas basic uitlaat
- doorzichtig filterkapje met een malossi red sponge filter
op een dag kwam mijn vader met een erg goed idee: ''waarom vraag je nie aan je buurjongen of hij zijn sr wil ruilen voor je speedake''?
ik zo: '' ja pap lijkt me een goed idee!!''
het ding was btw helemaal gaar, alles was rot of kapot.
Lijstje:
-remschijven
-kabelboom deels ( zat overigens een goed 'stuk' bij )
-achterveer
-kappen zaten barsten en diepe krassen in, voorkap moest nieuw komen
-voorlicht was kapot
-achterlichten ral
-carterkap was met lelijke chroomspray overgespoten
-enz enz enz
maar het blok was zo goed als nieuw +- 500 km
-sport70
-power one pen 10 asje met c4 lagers
-multivar sport
-flyclutch met omega zwarte trekveren
-yasuni c16
dit was dus wel positief ( enigste )
Ik ben diezelfde avond nog naar die jongen toegegaan en hij moest er even een nachtje over denken . De volgende dag zij hij dat hij het wel deed maar moest ik er wel €100 bij leggen nog. Op zich wel redelijk maar aangezien ik in me speedake ook ongeveer al 800 a 900 euro heb gestopt was et toch nog wel een redelijk bedrag .
mja ding stond volgende avond nog bij me in de schuur
Toen ben ik maar gaan sparen voor de dingen die nieuw moesten komen.
en dit is redelijk snel gegaan, gwn veel sparen en wegleggen
ik heb toen niks meer aan et blok veranderd maar meer aan het ''optische'' gedeelte, want ik wou hem in eerste instantie gewoon gaan gebruiken voor de ''fun''.
Zag hij er zo uit:
Maar toch ging het nog nie snel genoeg, het begon me vooral te kriebelen toen ik uren lang achter het forum begon te zitten en te lezen...
wou dus weer harder
na veel denken begon ik dus te twijfelen tussen de speed, pro race2 of evo
ik heb gekozen voor de evo op pen 10, omdat ik toch al een zo goed als nieuwe pen 10 krukas had ( had geen zin om me hele blok uit elkaar te halen en dacht toen dat ik hem nie zou tunen ) en de andere cilinders niet op pen 10 verkrijgbaar zijn :X
setup:
- polini evo pen 10
- power one pen 10 as met c4 lagers
- italkit selletra
- yasuni c16
- multivar sport met rooie drukveer en mhr zwarte trekveren
- dell'orto 21mm met een polini evo filter
- polini evo membraan
maar dit reed zwaar onder mijn verwachtingen, een kmraad had nog een c20 liggen en die probeerder we en het ging stukken harder! die wou ik dus kopen
me pa kwam een beetje met marco in contact en heeft dus geregeld dat we een keer op de testbank konden. 2 dagen later gingen we naar de bank en daar hebben we het ding afgesteld en nog een paar dingen aangeschaft
toen we het ding op de bank hadden kwam er een erg vieze peik uit van 16pk hij liep niet eens stationair en super bagger. dit was met setup van hierboven alleen dan met een geleende 24mm vlak
( met een sproeier die verkeerd was ).
we gingen dus weg en ik baalde wel lichtelijk.
paar dagen later gingen we weer naar de bank toe alleen dan met het volgende spul:
-stage 6 28mm pwk d-slide carb
-malossi vl14
we hebben een btje afgesteld en er kwam een vermogen uitrollen van 18,1pk! gemeten met stnd cilinder, stnd carters geen wig enz.. zeer netjes dus
we hebben die dag ook overrange aangeschaft en erin gebouwd...
ding was dus goed afgesteld en dit was vlak voor lely..
lely was een super weekend echt veel lol gehad alleen erg jammer van de regen enz ( het bekende verhaal van lely'05 )
mijn broertje heeft een c30 gewonnen in lely , dus de c20 kocht ik niet meer van mijn kmraad.
na lely heb ik de c30 op mijn scooter gezet en het leek wel of hij veel en veel meer koppel had :X btje raar, aangezien de c30 nauwelijks verschilt van de c21 en die niet goed presteert op een evo, c30 heeft ook een super sound btw
Na lely heb ik ook besloten om al mijn spul naar marco te brengen en om voro de snelste evo op mina van NL te gaan.
dit wordt mijn setup:
Cilinder: polini evo xsh max tuned
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens van xsh
Vario: mhr 2000
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power one pen 12
Membraan: malossi vl 14
koppelingshuis: malossi wingbell met koelribben
Halfpoulie: malossi ventilvar (van de overrange )
Carburateur: 28mm pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: italkit selettra
Lagers: c4
Carters: xsh max tuned
dit verw8 ik ongeveer over 2 weken terug
ook wordt er de pvl digital rotor geprobeerd en de keihin valstroom carb , wie weet zit er dan nog meer vermogen in
ik ben ook zeer benieuwd of het lukt om de snelste evo te worden ,
WIE WEET!!?, het is natuurlijk de bedoeling om dit uiteindelijk te worden , geen misverstanden hierover
hier nog paar pics die ik gemaakt heb toen me scoot helemaal uit elkaar lag in de schuur, spul was toen bij marco
Extra rad van een olie koeler van een rally STI -:-
Rotor
c30 :~
spreekt voor zich:~
dat geile koppelingshuisje
UPDATE: 15 Sept. velgen naar chromerij gebracht en nieuwe bandjes besteld : continental twists ( iemand ervaring hiermeej (A) )
oja, morge gaan we banken @ xsh wordt hij afgesteld enz voor smp , ben er alleen zelf nie bij moet werken en kan het niet afzeggen grrr.... , pa gaat dus alleen
jullie worden o pde hoogte gehouden van de vorderingen en bankuitslagen , foto's van velgen komen nog, zijn vrijdag voor smp klaar :~~
mzzzzzl1
18 September
Kheb gebankt jongens!!
Toen marco klaar was met de cilinder, de poorten recht gelegd. Kon hij op de bank. We hebben eerst de c20 getest en beetje afgesteld enzo en toen kwam er ongeveer 19,6 pk uit, wat op zich een best leuke score is! (A)
Daarna gooiden we de c30 eronder en na wat afstel werk steeg het vermogen met ongeveer 0,5 pk. Het vermogen is uiteindelijk gestrand op
20,4 pk, waar ik zeer tevreden mee bent. 20,4 pk met een evo die zo goed als stnd is :~ -:-
na smp word er verder gestest en getuned, komt er een andere rotor en zien we wel verder wat er van komt in wrschijnlijk jubbega -:-
ZIE JULLIE @ SMP !!!!
greetz
Update: 26-09-2005
Ik ben net een dag weer uit zeeland waar ik een top weekend gehad heb
heb erg veel kunne sprinten!
maar om even bij de page te blijven:
me velgen worden aanstaande woensdag weggebracht naar de verchromer, hopelijk nu meer resultaat :~ -:-
vant winter wot de scooter weer uit elkaar gehaald en verder getjoent
houd jullie op de hoogte!!
greetz
..... toch maar weer eens een kleine update
kheb spul besteld ( 2 weke geleden maar goed (A) )
- zowaar een echte keihin 28mm pwk -:- + kelk enz klaargemaakt xsh uiteraard
- een pvl digitaal rotor -:-
en me cilindor wordt getuned van et winter, ben beniwud wat er uit komt rollen :~
ooooooooooi :*
ps. kga in dezer dagen pics maken van hoe de scooter er nog uitziet, dan gaat hij uit elkaar worden er een paar dingen veranderd
ey mensen,
naar aandringen van veel mensen ben ik toch maar een project page begonnen
ik ben dus maarten lansink ( mattai88 ), ik ben 16 jaar oud en woon in
hengelo ( ov ). Ik zit nog op school, 5 havo op het twickel college in hengelo.
mijn scooter verleden is niet echt spectaculair moet ik zeggen.
ongeveer 3/4 jaar voordat ik 16 werd kocht ik een peugeot speedake snor. Deze was op zich best ral en wou ik ook graag opknappen.
Naar eigen zeggen is dat ook nog wel redelijk gelukt.
helaas geen foto's meer van toen ik hem kocht :S
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=22317
Op dit ding heb ik ongeveer 2 maandjes rond gereden, het ging allemaal veel te traag en schoot gewoon niet op
Setup speedake was trouwens:
- alles onbegrensd
- tecnigas basic uitlaat
- doorzichtig filterkapje met een malossi red sponge filter
op een dag kwam mijn vader met een erg goed idee: ''waarom vraag je nie aan je buurjongen of hij zijn sr wil ruilen voor je speedake''?
ik zo: '' ja pap lijkt me een goed idee!!''
het ding was btw helemaal gaar, alles was rot of kapot.
Lijstje:
-remschijven
-kabelboom deels ( zat overigens een goed 'stuk' bij )
-achterveer
-kappen zaten barsten en diepe krassen in, voorkap moest nieuw komen
-voorlicht was kapot
-achterlichten ral
-carterkap was met lelijke chroomspray overgespoten
-enz enz enz
maar het blok was zo goed als nieuw
-sport70
-power one pen 10 asje met c4 lagers
-multivar sport
-flyclutch met omega zwarte trekveren
-yasuni c16
dit was dus wel positief ( enigste )
Ik ben diezelfde avond nog naar die jongen toegegaan en hij moest er even een nachtje over denken
mja ding stond volgende avond nog bij me in de schuur
Toen ben ik maar gaan sparen voor de dingen die nieuw moesten komen.
en dit is redelijk snel gegaan, gwn veel sparen en wegleggen
ik heb toen niks meer aan et blok veranderd maar meer aan het ''optische'' gedeelte, want ik wou hem in eerste instantie gewoon gaan gebruiken voor de ''fun''.
Zag hij er zo uit:
Maar toch ging het nog nie snel genoeg, het begon me vooral te kriebelen toen ik uren lang achter het forum begon te zitten en te lezen...
wou dus weer harder
na veel denken begon ik dus te twijfelen tussen de speed, pro race2 of evo
ik heb gekozen voor de evo op pen 10, omdat ik toch al een zo goed als nieuwe pen 10 krukas had ( had geen zin om me hele blok uit elkaar te halen
setup:
- polini evo pen 10
- power one pen 10 as met c4 lagers
- italkit selletra
- yasuni c16
- multivar sport met rooie drukveer en mhr zwarte trekveren
- dell'orto 21mm met een polini evo filter
- polini evo membraan
maar dit reed zwaar onder mijn verwachtingen, een kmraad had nog een c20 liggen en die probeerder we en het ging stukken harder! die wou ik dus kopen
me pa kwam een beetje met marco in contact en heeft dus geregeld dat we een keer op de testbank konden. 2 dagen later gingen we naar de bank en daar hebben we het ding afgesteld en nog een paar dingen aangeschaft
toen we het ding op de bank hadden kwam er een erg vieze peik uit van 16pk hij liep niet eens stationair en super bagger. dit was met setup van hierboven alleen dan met een geleende 24mm vlak
( met een sproeier die verkeerd was ).
we gingen dus weg en ik baalde wel lichtelijk.
paar dagen later gingen we weer naar de bank toe alleen dan met het volgende spul:
-stage 6 28mm pwk d-slide carb
-malossi vl14
we hebben een btje afgesteld en er kwam een vermogen uitrollen van 18,1pk! gemeten met stnd cilinder, stnd carters geen wig enz.. zeer netjes dus
we hebben die dag ook overrange aangeschaft en erin gebouwd...
ding was dus goed afgesteld en dit was vlak voor lely..
lely was een super weekend echt veel lol gehad alleen erg jammer van de regen enz ( het bekende verhaal van lely'05
mijn broertje heeft een c30 gewonnen in lely
na lely heb ik de c30 op mijn scooter gezet en het leek wel of hij veel en veel meer koppel had :X btje raar, aangezien de c30 nauwelijks verschilt van de c21 en die niet goed presteert op een evo, c30 heeft ook een super sound btw
Na lely heb ik ook besloten om al mijn spul naar marco te brengen en om voro de snelste evo op mina van NL te gaan.
dit wordt mijn setup:
Cilinder: polini evo xsh max tuned
Luchtfilter: twin air met xsh erop
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens van xsh
Vario: mhr 2000
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power one pen 12
Membraan: malossi vl 14
koppelingshuis: malossi wingbell met koelribben
Halfpoulie: malossi ventilvar (van de overrange
Carburateur: 28mm pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: italkit selettra
Lagers: c4
Carters: xsh max tuned
dit verw8 ik ongeveer over 2 weken terug
ook wordt er de pvl digital rotor geprobeerd en de keihin valstroom carb
ik ben ook zeer benieuwd of het lukt om de snelste evo te worden
WIE WEET!!?, het is natuurlijk de bedoeling om dit uiteindelijk te worden
hier nog paar pics die ik gemaakt heb toen me scoot helemaal uit elkaar lag in de schuur, spul was toen bij marco
Extra rad van een olie koeler van een rally STI -:-
Rotor
c30 :~
spreekt voor zich:~
dat geile koppelingshuisje
UPDATE: 15 Sept. velgen naar chromerij gebracht en nieuwe bandjes besteld
oja, morge gaan we banken @ xsh wordt hij afgesteld enz voor smp
jullie worden o pde hoogte gehouden van de vorderingen en bankuitslagen
mzzzzzl1
18 September
Kheb gebankt jongens!!
Toen marco klaar was met de cilinder, de poorten recht gelegd. Kon hij op de bank. We hebben eerst de c20 getest en beetje afgesteld enzo en toen kwam er ongeveer 19,6 pk uit, wat op zich een best leuke score is! (A)
Daarna gooiden we de c30 eronder en na wat afstel werk steeg het vermogen met ongeveer 0,5 pk. Het vermogen is uiteindelijk gestrand op
20,4 pk, waar ik zeer tevreden mee bent. 20,4 pk met een evo die zo goed als stnd is :~ -:-
na smp word er verder gestest en getuned, komt er een andere rotor en zien we wel verder wat er van komt in wrschijnlijk jubbega -:-
ZIE JULLIE @ SMP !!!!
greetz
Update: 26-09-2005
Ik ben net een dag weer uit zeeland waar ik een top weekend gehad heb
heb erg veel kunne sprinten!
maar om even bij de page te blijven:
me velgen worden aanstaande woensdag weggebracht naar de verchromer, hopelijk nu meer resultaat :~ -:-
vant winter wot de scooter weer uit elkaar gehaald en verder getjoent
houd jullie op de hoogte!!
greetz
..... toch maar weer eens een kleine update
kheb spul besteld ( 2 weke geleden maar goed (A) )
- zowaar een echte keihin 28mm pwk -:- + kelk enz klaargemaakt xsh uiteraard
- een pvl digitaal rotor -:-
en me cilindor wordt getuned van et winter, ben beniwud wat er uit komt rollen :~
ooooooooooi :*
ps. kga in dezer dagen pics maken van hoe de scooter er nog uitziet, dan gaat hij uit elkaar worden er een paar dingen veranderd
Last edited: