Airbrushed XSH max tuned evo sr

Status
Not open for further replies.

Plantje

Retired :P
Airbrushed evo sr XSH

ey mensen,
naar aandringen van veel mensen ben ik toch maar een project page begonnen ;)

ik ben dus maarten lansink ( mattai88 ), ik ben 16 jaar oud en woon in
hengelo ( ov ). Ik zit nog op school, 5 havo op het twickel college in hengelo.

mijn scooter verleden is niet echt spectaculair moet ik zeggen.
ongeveer 3/4 jaar voordat ik 16 werd kocht ik een peugeot speedake snor. Deze was op zich best ral en wou ik ook graag opknappen.
Naar eigen zeggen is dat ook nog wel redelijk gelukt.

file

file

helaas geen foto's meer van toen ik hem kocht :S

http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=22317

Op dit ding heb ik ongeveer 2 maandjes rond gereden, het ging allemaal veel te traag en schoot gewoon niet op :P

Setup speedake was trouwens:

- alles onbegrensd
- tecnigas basic uitlaat
- doorzichtig filterkapje met een malossi red sponge filter

op een dag kwam mijn vader met een erg goed idee: ''waarom vraag je nie aan je buurjongen of hij zijn sr wil ruilen voor je speedake''?

ik zo: '' ja pap lijkt me een goed idee!!''

het ding was btw helemaal gaar, alles was rot of kapot.

Lijstje:

-remschijven
-kabelboom deels ( zat overigens een goed 'stuk' bij )
-achterveer
-kappen zaten barsten en diepe krassen in, voorkap moest nieuw komen
-voorlicht was kapot
-achterlichten ral
-carterkap was met lelijke chroomspray overgespoten
-enz enz enz

file

file

maar het blok was zo goed als nieuw:D +- 500 km

-sport70
-power one pen 10 asje met c4 lagers
-multivar sport
-flyclutch met omega zwarte trekveren
-yasuni c16

dit was dus wel positief ( enigste )

Ik ben diezelfde avond nog naar die jongen toegegaan en hij moest er even een nachtje over denken :P. De volgende dag zij hij dat hij het wel deed maar moest ik er wel €100 bij leggen nog. Op zich wel redelijk maar aangezien ik in me speedake ook ongeveer al 800 a 900 euro heb gestopt was et toch nog wel een redelijk bedrag:P.

mja ding stond volgende avond nog bij me in de schuur :D

Toen ben ik maar gaan sparen voor de dingen die nieuw moesten komen.

en dit is redelijk snel gegaan, gwn veel sparen en wegleggen

ik heb toen niks meer aan et blok veranderd maar meer aan het ''optische'' gedeelte, want ik wou hem in eerste instantie gewoon gaan gebruiken voor de ''fun''.
Zag hij er zo uit:

file

file

file

file

helmopscooter.jpg

Maar toch ging het nog nie snel genoeg, het begon me vooral te kriebelen toen ik uren lang achter het forum begon te zitten en te lezen...

wou dus weer harder :D

na veel denken begon ik dus te twijfelen tussen de speed, pro race2 of evo

ik heb gekozen voor de evo op pen 10, omdat ik toch al een zo goed als nieuwe pen 10 krukas had ( had geen zin om me hele blok uit elkaar te halen :P en dacht toen dat ik hem nie zou tunen ) en de andere cilinders niet op pen 10 verkrijgbaar zijn :X

setup:

- polini evo pen 10
- power one pen 10 as met c4 lagers
- italkit selletra
- yasuni c16
- multivar sport met rooie drukveer en mhr zwarte trekveren
- dell'orto 21mm met een polini evo filter
- polini evo membraan

maar dit reed zwaar onder mijn verwachtingen, een kmraad had nog een c20 liggen en die probeerder we en het ging stukken harder! die wou ik dus kopen :P

me pa kwam een beetje met marco in contact en heeft dus geregeld dat we een keer op de testbank konden. 2 dagen later gingen we naar de bank en daar hebben we het ding afgesteld en nog een paar dingen aangeschaft :D

toen we het ding op de bank hadden kwam er een erg vieze peik uit van 16pk hij liep niet eens stationair en super bagger. dit was met setup van hierboven alleen dan met een geleende 24mm vlak
( met een sproeier die verkeerd was ).

we gingen dus weg en ik baalde wel lichtelijk.

paar dagen later gingen we weer naar de bank toe alleen dan met het volgende spul:

-stage 6 28mm pwk d-slide carb
-malossi vl14

we hebben een btje afgesteld en er kwam een vermogen uitrollen van 18,1pk! gemeten met stnd cilinder, stnd carters geen wig enz.. zeer netjes dus ;)

we hebben die dag ook overrange aangeschaft en erin gebouwd...

ding was dus goed afgesteld en dit was vlak voor lely..

lely was een super weekend echt veel lol gehad alleen erg jammer van de regen enz ( het bekende verhaal van lely'05 :P )

mijn broertje heeft een c30 gewonnen in lely :D, dus de c20 kocht ik niet meer van mijn kmraad.

fotovancustomshow.jpg

ikstametscooterinhand.jpg

na lely heb ik de c30 op mijn scooter gezet en het leek wel of hij veel en veel meer koppel had :X btje raar, aangezien de c30 nauwelijks verschilt van de c21 en die niet goed presteert op een evo, c30 heeft ook een super sound btw :D

c30.jpg

Na lely heb ik ook besloten om al mijn spul naar marco te brengen en om voro de snelste evo op mina van NL te gaan.

dit wordt mijn setup:

Cilinder: polini evo xsh max tuned
Luchtfilter: twin air met xsh erop :D
Uitlaat: yasuni c30 met een op maat gemaakte flens van xsh
Vario: mhr 2000
Koppeling: mhr delta clutch
krukas: power one pen 12
Membraan: malossi vl 14
koppelingshuis: malossi wingbell met koelribben
Halfpoulie: malossi ventilvar (van de overrange :))
Carburateur: 28mm pwk met een xsh wig en kelk + xsh afgewerkt en een recht spruitstuk
V-Snaar: malossi overrange
Ontsteking: italkit selettra
Lagers: c4

Carters: xsh max tuned

dit verw8 ik ongeveer over 2 weken terug :P

ook wordt er de pvl digital rotor geprobeerd en de keihin valstroom carb ;), wie weet zit er dan nog meer vermogen in :D:P

ik ben ook zeer benieuwd of het lukt om de snelste evo te worden :D,
WIE WEET!!?, het is natuurlijk de bedoeling om dit uiteindelijk te worden ;), geen misverstanden hierover ;)

hier nog paar pics die ik gemaakt heb toen me scoot helemaal uit elkaar lag in de schuur, spul was toen bij marco :P

scooterschuur002.jpg

Extra rad van een olie koeler van een rally STI -:-

scooterschuur003.jpg

Rotor

scooterschuur004.jpg

c30 :~ ;)

scooterschuur005.jpg

spreekt voor zich:~

scooterschuur006.jpg

dat geile koppelingshuisje :P

UPDATE: 15 Sept. velgen naar chromerij gebracht en nieuwe bandjes besteld :P: continental twists ( iemand ervaring hiermeej (A) )

oja, morge gaan we banken @ xsh wordt hij afgesteld enz voor smp :D, ben er alleen zelf nie bij moet werken en kan het niet afzeggen :@ grrr.... , pa gaat dus alleen :P

jullie worden o pde hoogte gehouden van de vorderingen en bankuitslagen ;), foto's van velgen komen nog, zijn vrijdag voor smp klaar :~~:P

mzzzzzl1

18 September

Kheb gebankt jongens!!

Toen marco klaar was met de cilinder, de poorten recht gelegd. Kon hij op de bank. We hebben eerst de c20 getest en beetje afgesteld enzo en toen kwam er ongeveer 19,6 pk uit, wat op zich een best leuke score is! (A)

Daarna gooiden we de c30 eronder en na wat afstel werk steeg het vermogen met ongeveer 0,5 pk. Het vermogen is uiteindelijk gestrand op
20,4 pk, waar ik zeer tevreden mee bent. 20,4 pk met een evo die zo goed als stnd is :~ -:-

na smp word er verder gestest en getuned, komt er een andere rotor en zien we wel verder wat er van komt in wrschijnlijk jubbega -:-

ZIE JULLIE @ SMP !!!!

greetz

Update: 26-09-2005

Ik ben net een dag weer uit zeeland waar ik een top weekend gehad heb :D:D

heb erg veel kunne sprinten! :D

maar om even bij de page te blijven:

me velgen worden aanstaande woensdag weggebracht naar de verchromer, hopelijk nu meer resultaat :~ -:-

vant winter wot de scooter weer uit elkaar gehaald en verder getjoent :D

houd jullie op de hoogte!!

greetz

..... toch maar weer eens een kleine update :P

kheb spul besteld ( 2 weke geleden maar goed (A) )

- zowaar een echte keihin 28mm pwk -:- + kelk enz klaargemaakt xsh uiteraard :P
- een pvl digitaal rotor -:-

en me cilindor wordt getuned van et winter, ben beniwud wat er uit komt rollen :~

ooooooooooi :*

ps. kga in dezer dagen pics maken van hoe de scooter er nog uitziet, dan gaat hij uit elkaar worden er een paar dingen veranderd

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Plantje:D

Ziet er goed uit, maar dat wist je al!!
Binnenkort wordt het dus echt vlammen, heb je ook een uitdraai van de testbankt?

F15 DD said:
Plantje:D

Ziet er goed uit, maar dat wist je al!!
Binnenkort wordt het dus echt vlammen, heb je ook een uitdraai van de testbankt?

eey man, thnx voor je reply:D

de uitdraai komt binnekort:P, me nieuwe blokje ook :~ lol :P

Roy... said:
ziet er goed uit, maar je kan toch ook een speed cilinder pakken met een evo zuiger ?

dan moest ik dus een nieuwe speed kopen met een nieuwe pen 10 evo zuiger :S?, deed ik toch maar nie :P ;)

ZIet er netjes uit kerel :), ben benieuwd naar je score en helpt je pa je gewoon mee enzo? Mijn pa die wil er niks mee te maken hebbe :P

Enne ik vind hem wel 5 sterretjes waard :), die paint is erg tof.

ik wil ook de snelste evo van NL, dus je hebt een concurent.
over 2 weken krijg k mijn evo, en me rotor dus het schiet op.
verders zien die kappen er strak uit, en de setup is ook om te kwijlen.

dan wil ik nog wel eens sprinten tegen je op speelmansplaten :P (heb namelijk ook een evo :)) of ga je daar niet naar toe? in ieder geval veel succes met je sr, ziet er allemaal al netjes uit.
groeten, marco

Aerox Hebo said:
dan wil ik nog wel eens sprinten tegen je op speelmansplaten :P (heb namelijk ook een evo :)) of ga je daar niet naar toe? in ieder geval veel succes met je sr, ziet er allemaal al netjes uit.
groeten, marco

is goed dan doen we :), kga zeker naar spm, mits men sr klaar is -:-

Erwin. said:
ZIet er netjes uit kerel :), ben benieuwd naar je score en helpt je pa je gewoon mee enzo? Mijn pa die wil er niks mee te maken hebbe :P

Enne ik vind hem wel 5 sterretjes waard :), die paint is erg tof.

thnx voor je reply :), me pa vindt et wel mooi allemaal, hij heeft me ook geholpen met polijsten, extra radje pas gemaakt enz :D haha

mattai88 said:
thnx voor je reply :), me pa vindt et wel mooi allemaal, hij heeft me ook geholpen met polijsten, extra radje pas gemaakt enz :D haha

Zeer netjes! Die c30 owned best wel :). Wel kick dat je pa je ook helpt enzo!

Je gaat wel hard moeten zweten als je hoogste van NL wilt halen met een evo @ mina, rest ligt ook niet te slapen 8)

Tom. said:
wees maar blij dan dat ik er mee gestopt ben :rolleyes:
-:-
Je bent gestopt, maar je uitlaat gaat nog hard werken, wees daar maar zeker van -:-

@ Ts, veel succes met je hoogste score!

jongens thnx allemaal, ik weet dat et moeilijk wordt om het meeste te halen mja, dat is juist et leuke ervan ;), en in me evo zit potentie dus miss dan tog .... :D :P

Durf je wel he? Pak iemand van je eigen leeftijd om de C30 van je broertje te jatten :P;)

Neej geintje, ziet er verder wel leuk uit en een leuk pretlijstje.

OOoi Tim

efsane said:
Je bent gestopt, maar je uitlaat gaat nog hard werken, wees daar maar zeker van -:-

@ Ts, veel succes met je hoogste score!

Daar is al vaker 20+ mee gehaald dus dat komt wel goed:D mijn ex pijp namelijk..

Leuk ding alleen jammer dat je @ Lely je velgen niet schoongemaakt had en nog wat kleine dingen wat net niet netjes was..
(altijd wat te zeuren:P)

Me moeder vond hem ook tovv :W

Status
Not open for further replies.
Back