Mod edit: dit soort onzin regel je maar via pm, onthoud wel dat je in gevorderden post!
ok over de discussie:
ik heb et er al is met pronk en EGT over gehad en ik vind het nutteloos. het zal wel een mode grill zijn oid ... net als de membraam ophoogplaatjes wat vroeger ook door vrijwel niemand gebruikt werd. hoofdzaak is dat je vanuit je eigen theorie werkt en daar mee gaat doorontwikkelen.
iedereen die nadenkt bij het samenstellen van zn motorblok heeft een specifieke reden om een drijfstang van 5 a 10 mm langer te monteren en dus de hele boel om te gooien. waaronder je cartervolume. dat kan gebeuren om de vermogens curve te verplaatsen of andere aanpassingen aan je motorblok mogelijk te maken. (die met enige creativiteit ook zonder ophoging mogelijk zijn) zo zijn er ook tijden geweest dat iedereen zo min mogelijk cartervolume wilde en kurken in zuigers gingen stoppen of een blok helemaal volproppen met defcon.
ok over de discussie:
ik heb et er al is met pronk en EGT over gehad en ik vind het nutteloos. het zal wel een mode grill zijn oid ... net als de membraam ophoogplaatjes wat vroeger ook door vrijwel niemand gebruikt werd. hoofdzaak is dat je vanuit je eigen theorie werkt en daar mee gaat doorontwikkelen.
iedereen die nadenkt bij het samenstellen van zn motorblok heeft een specifieke reden om een drijfstang van 5 a 10 mm langer te monteren en dus de hele boel om te gooien. waaronder je cartervolume. dat kan gebeuren om de vermogens curve te verplaatsen of andere aanpassingen aan je motorblok mogelijk te maken. (die met enige creativiteit ook zonder ophoging mogelijk zijn) zo zijn er ook tijden geweest dat iedereen zo min mogelijk cartervolume wilde en kurken in zuigers gingen stoppen of een blok helemaal volproppen met defcon.