85mm Drijfstang i.s.m afgedraaide Speed

Status
Not open for further replies.
tram said:
Ik denk nl. dat het niet gaat werken, omdat het hemd van je speed al heel erg kort is. Met een ophoogplaatje van 5mm heb je bijna geen hemd meer over en kan je zuiger gaan kantelen.

Hier dacht ik aan, maar dit is verder geen probleem ?
 
tram said:
Post eens pix van die speed. Ik denk nl. dat het niet gaat werken, omdat het hemd van je speed al heel erg kort is. Met een ophoogplaatje van 5mm heb je bijna geen hemd meer over en kan je zuiger gaan kantelen.

wat een onzin :)

met ophoogplaat komt de zuiger net zo ver als met een 80 mm rod zonder ophoogplaat.

van kantelen is dus geen sprake

volgens mij gaat het allemaal prima werken.
 
HALLO
John aan prutsers!!!

Hoe de ne*k willen jullie een HEMD gaan ophogen

Het Hemd dat ding wat IN het CARTER zakt zodat de zuiger gesteunt wordt en deels voor de mengsel flow zorgt!!!

DENK NA!!!
 
met een ingekorte hemd heb je kans op zuiger kanteling als je hem weer 5 mm ophoogd.

maar wrm ga je niet gewoon voor een cross zuiger :rolleyes: dan hoef je jou cil niet op te hoogen, en je heb de voordeel van een 85mm as ;)
 
Wat een kuttopic zeg. Ik zal het nog eens op een rijtje zetten voor de mensen die er nog steeds geen fuck van snappen en dan zakt het topic vanzelf weg.

- Je kunt het hemd van je speed/cross afdraaien (dunner maken) zodat het in het carter past zonder het carter te kotteren (ruimer maken). Dit heef NIETS te maken met de slag, ophogen, andere zuigers of wat dan ook, het gaat puur om de passing in het blok.
- Je kunt je carter/cilindervoet laten afdraaien zodat de cilinder, of het carter, 5 mm lager wordt, hierdoor wordt het totaal even hoog als nogmale cilinders en kun je een as met een 80mm drijfstang gebruiken. Bij pia geldt dit verhaal voor speed en cross 70 en team 50, bij mina voor cross 70. Normaal gebruik je voor deze cilinders een as met een 85mm drijfstang.

NOGMAALS, deze 2 dingen hebben geen fuck met elkaar te maken!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top